2008-05-20, 21:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Ja OK. hon lär ju inte ha jobbat i sina privata jeans heller.

Men att ha 1500 på fickan i flera dagar... Och att pojkvännen dessutom kände till detta.
Citera
2008-05-20, 21:39
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilla86
Hemma jag med och ser helikoptern cirkulera över delarna vid Gärdsken och sedan mot stockslycke. Hoppas hon hittas snart vad som än hänt henne
Såg den nu vid Kvarnbacken / Mjörn, Piren.
Cirkulerar skogen runt saxebäcken, ganska långt ifrån stan. Lite lurigt.
Citera
2008-05-20, 21:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boborvich
Media och twister i all ära men kan inte nån med koll samla fakta i en post så kan vi börja om därifrån? Det är många saker som flyger runt här nu. ..och nej det bör inte vara jag för jag är minst sagt förvirrad redan nu.

Möjligt att jag gör ett försök lite senare.
Citera
2008-05-20, 21:41
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Hon stack nog till den där killen i Halmstad från Lunarstorm och nu sitter hon och ser hela spektaklet på håll.. Sorry kunde inte låta bli.

Nä det är obehagligt detta tycker jag. Hörde rykte om att pojkvännen eventuellt skulle vara en obehagligt typ.. men som sagt rykte bara inget annat. Hon ska ju även ha setts utmed boråsvägen (alingsastidning.se) så hon kanske skulle möta upp nån i all hast. Fan vet.
Citera
2008-05-20, 21:42
Medlem
ttamizs avatar
Finns pojkvännen någonstans på nätet? Förutom den avslutade helgon:en
Citera
2008-05-20, 21:42
Medlem
[quote]Såg den nu vid Kvarnbacken / Mjörn, Piren.
Cirkulerar skogen runt saxebäcken, ganska långt ifrån stan. Lite lurigt.QUOTE]

Hmm de verkar vara lite överallt nu tycker jag. Det var ju alldelles nyss de har här uppe i ängabo och vände ett par gånger
Senast redigerad av Cilla86 2008-05-20 kl. 21:47.
Citera
2008-05-20, 21:46
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men att ha 1500 på fickan i flera dagar... Och att pojkvännen dessutom kände till detta.
Hon fyllde väl år dagen innan?
Citera
2008-05-20, 21:49
Medlem
aCeees avatar
[quote=Cilla86]
Citat:
Såg den nu vid Kvarnbacken / Mjörn, Piren.
Cirkulerar skogen runt saxebäcken, ganska långt ifrån stan. Lite lurigt.QUOTE]

Hmm de verkar vara lite överallt nu tycker jag. Det var ju alldelles nyss de har här uppe i ängabo och vände ett par gånger
Med andra ord har det ingen aning ^^
Citera
2008-05-20, 21:56
Medlem
ttamizs avatar
Trojan

har p-vännen något community?
Citera
2008-05-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Trojan

har p-vännen något community?

Har försökt hitta honom på Potatisstan utan resultat
Citera
2008-05-20, 22:06
Bannlyst
Aterigen tror jag vi har att gora med en lastbilschauffor...

Utan klader, kallt var det, Bosse ser ensam flicka och stannar lastbilen, varmt i lastbilen, Bosse spelar musik, hon soker sallskap, hon ar i Denmark just nu, vid liv bor tillaggas...
Citera
2008-05-20, 22:07
Medlem
Troians avatar
Sammanfattning - synpunkter

Ett försök till sammanfattning. Synpunkter?

Nathalie = N.
Pojkvän = PV

"Knappt ett år sedan":
N. och PV blir ett par.

November 2007:
PV arbetar vid ett åkeri i Herrljunga.

1/5
N., tillsammans med PV, bosätter sig i en tvårumslägenhet i ett trähus i Alingsås. Båda skriver sig på adressen från denna dag. N. var tidigare skriven på annan adress i Alingsås, PV på en adress i Herrljunga.

14/5
N. firar sin tjugoårsdag. I present får hon bland annat 1 500 kronor i kontanter.

15/5
06.50: N. kommer till jobbet, ett äldreboende i staden.
15.00: N. hälsar på och överlämnar blommor till sin mamma som tack för födelsdagsuppvaktningen.
15.30: Går hem.
16.00: Pratar med mamma på MSN.
19.35-19.37: N:s användare är aktiv på forumet Potatisstan.net
Någon gång mellan 19-20: N. lämnar lägenheten, under viss irritation, troligen bråk, mellan henne och PV. PV uppges vara den sista som såg henne i livet. N. var vid tillfället klädd i jeans och en mörk kofta. Hon tog med sig nycklar och födelsedagspengarna, dock lämnade hon både plånbok, ytterkläder och mobiltelefon hemma. Eventuellt även skorna.
20.00: Modern ringer till N., pojkvännen svarar och ger henne informationen ovan.
20.20: Ett vittne påstår sig ha sett N. gåendes på en bilväg mot Borås, ett par kilometer från hemmet.
21-tiden: N. ses, enligt polisen, i livet. Oklart om det är genom en övervakningskamera eller av pojkvännen. (Uppgift som framkommer först den 20/5.)
Kvällen och natten: Mamman, PV och eventuellt fler letar efter N.

16/5
14:30(? - osäker på tidpunkt): N. anmäls försvunnen.

18/5
Uppgifterna om försvinnandet blir på kvällen förstasidestoff hos kvällstidningarna.

19/5
Polisen inleder en förundersökning om mord, samtidigt som de också är utgår från att hon är vid liv.
En teknisk undersökning av lägenheten genomförs. Enligt polisen framkommer inget speciellt då.
Eftermiddagen: En tjugoårig man närstående till N. förhörs, misstänkt för mordet. Enligt vissa uppgifter (bland annat lokala användare från Alingsås) var denne den samma som pojkvännen, detta har dock ej bekräftats från media.
Kvällen: Förhöret avslutas efter några timmar. Mannen fortfarande eventuellt vagt misstänkt.

20/5
En intillgande sjö söks igenom med hjälp av helikopter och hundar. Skallgångskedja i området. Helikoptrar cirkulerar över och runt Alingsås. Uppgifterna att hon setts klockan 21 på torsdagen framkommer.

"Spår"
PV: Har B-körkort, dock ingen bil registrerad på sig i fordonsregistret. Född 87, 20 år gammal.
Halmstadskillen: Någon som efterfrågat MSN-adress från N. på Lunarstorm, varefter han strax avslutat kontot (som han haft i drygt ett år, minst). Oklart om N. gav honom sin MSN-adress.

Vittnesuppgifter
Förutom på bilvägen mot Borås så finns det vittnesuppgifter också från Stockholm, Göteborg och Oslo.

[Fylls på.]
Senast redigerad av Troian 2008-05-20 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in