2008-05-22, 20:41
Medlem
Molusks avatar
Jag har läst vartenda inlägg i tråden. Vad är det som motsäger att hon är t ex i Göteborg hos en kille och inte ger sig tillkänna?
Att hennes mamma säger att hon alltid hittills varit noga med att tala om var hon är behöver ju inte betyda att hon gör det denna gång.
När det inte finns något nytt slutar tidningarna att skriva, men ni kan ge er sjutton på att de skriver om hon kommer fram på ett eller annat sätt.
Citera
2008-05-22, 20:43
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Rör det sig om självmord och kroppen återfinns så kommer det att stå i medierna. Förmodligen inte explicit att det skulle vara just självmord, men troligen något i stil med "Det finns i nuläget inga misstankar om brott, men kroppen har förts till Sahlgrenska sjukhuset för obduktion."

Ett liknande, dock inte lika uppmärksammat fall:

http://www.gt.se/nyheter/1.991442/kvinna-hittad-dod-tros-vara-anuliina

En kvinna som var försvunnen i omkring två månader. Detta visade sig sedan vara självmord. Det var dock inget som framkom officiellt.
Förlåt en okunnig, men hur tar man livet av sig ute i skogen?
Jag tror tyvärr mer och mer på självmordsteorin men jag tycker att hon borde hittats vid det här laget i så fall. Tänkbara sjöar i närheten har genomsökts utan resultat. Om hon tagit sitt liv mitt ute i skogen där ingen sökt, hur gick hon tillväga? Som det verkar hade hon inga hjälpmedel med sig när hon gick hemifrån.
Citera
2008-05-22, 20:45
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molusk
Jag har läst vartenda inlägg i tråden. Vad är det som motsäger att hon är t ex i Göteborg hos en kille och inte ger sig tillkänna?
Att hennes mamma säger att hon alltid hittills varit noga med att tala om var hon är behöver ju inte betyda att hon gör det denna gång.

Hon borde väl ändå lägga märke till uppmärksamheten på löpsedlar och förstasidor?
Citera
2008-05-22, 20:45
Bannlyst
Kan hända

Citat:
När det inte finns något nytt slutar tidningarna att skriva, men ni kan ge er sjutton på att de skriver om hon kommer fram på ett eller annat sätt.

Jag har skrivit om två fall där försvinnanden som pågått i veckor slutat med att den försvunne frivilligt kommit tillbaka. I ena fallet hade han blivit manisk och levde livets glada dagar på hotell på andra sidan Sverige.
I det andra satte en 19-årig kille på så många luder han kunde i Köpenhamn efter ett uppbrott med flickvännen.
Under samma tidsperiod har jag skrivit om omkring 30 försvinnanden där hittats ett lik.
Efter en månad är fördelningen ungefär 60% mord, 40 % självmord.
Citera
2008-05-22, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Förlåt en okunnig, men hur tar man livet av sig ute i skogen?
Jag tror tyvärr mer och mer på självmordsteorin men jag tycker att hon borde hittats vid det här laget i så fall. Tänkbara sjöar i närheten har genomsökts utan resultat. Om hon tagit sitt liv mitt ute i skogen där ingen sökt, hur gick hon tillväga? Som det verkar hade hon inga hjälpmedel med sig när hon gick hemifrån.
Det absolut vanligaste för kvinnor i skogen är tabletter respektive hängning.
Män däremot plockar fram studsaren.
Som jag skrivit tidigare är det oftast friluftsmänniskor som gärna går in 50 meter i skogen, i någon missriktad vänlighet för att bespara anhöriga en obehaglig syn. Istället brukar bärplockare, svampplockare eller älgjägare trilla på dem efter ett tag.
Citera
2008-05-22, 21:17
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Porten som heter 31 C vetter den också ut mot den här gågatan? Finns det någon utgång på baksidan av huset? Sidogatan (Nygatan) är det en vanlig bilgata? Kan man köra från Nygatan över Kungsgatan eller är det en återvändsgata?

Porten vetter ut mot gågatan,den ligger inklämd mellan ett bageri och en skivbutik(onödigt vetande).Tror inte det finns utgång på baksidan på det huset,däremot har åtminstone ett av grannhusen sina entréer på gårdssidan.
Tittar man in i porten så ser man ingen annan utgång iallafall.

Man kan köra över Kungsgatan på Nygatan,ja.Den är enkelriktad(som många andra gator i den här stan),men inte återvändsgata.
Senast redigerad av leopardlily 2008-05-22 kl. 21:23.
Citera
2008-05-22, 21:20
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Tittar man på bilder av huset så verkar det som om Kungsgatan utanför är nån sorts av gågata, stämmer det?
Ja,det kör enstaka bilar där,men det är för avlastning och dylikt,men ingen genomfartstrafik.Det är cykel/gågata.
Citera
2008-05-22, 21:23
Medlem
Citat:

Vad som motsäger din teori är att det är otroligt ovanligt att folk utanför diverse filmdukar "rymmer" till en hemlig romans och håller sig undan, dels för att det kostar pengar att hålla sig undan (svårt att få in pengar om man skiter i sitt jobb, dessutom riskerar man ju förlora det för alltid om man beter sig så ansvarslöst) och dels för att det helt enkelt är jävligt trist att på flera månader inte lämna en lägenhet/villa där den hemlige älskaren bor Inte heller att förakta att har man en tajt relation med anhöriga vill man helt enkelt inte utsätta dem för diverse rymningar i vuxen ålder (små barn kan däremot bete sig annorlunda av ren äventyrslusta eller för att få uppmärksamhet)

Lägg därtill den statistik som finns på att ju längre tid man är borta desto sannolikare att man är d-ö-d, inte sönderknullad av hemliga älskare.
Citera
2008-05-22, 21:52
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Jag hakar upp mig på dom 1500:- som hon av någon anledning tog med sig. Om hon bara rusade ut i ren frustration varför tar hon först med sig pengarna? Hur var dom fördelade valörmässigt. 1 tusenlapp och 1 femhundring eller 3 femhundringar. Om hon bara tog dom för att få med lite småpengar hade det ju räckt med att ta en femhundring. Men hon tog alla. Eller också så roffade hon bara åt sig det som låg på byrån/bordet.

Tycker ändå det är märkligt. Likaså iakttagelsen på boråsvägen. Åkte förbi där idag igen i jobbet och att gå där lättklädd kl 20-21 en tisdagskväll..jag tror jag skulle reagerat över om jag sett det. Det är kanske 600m från stadsgränsen och utmed sidorna ren skog sen ligger det några hus utspridda här och där.
http://hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=tv%e4rb%e4cken+alings%e5 s

Sticker hon i ren desperation går och går, liftar och hamnar i fel bil..?
Senast redigerad av Mjölkmustasch 2008-05-22 kl. 21:54.
Citera
2008-05-22, 22:09
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det absolut vanligaste för kvinnor i skogen är tabletter respektive hängning.
Män däremot plockar fram studsaren.
Som jag skrivit tidigare är det oftast friluftsmänniskor som gärna går in 50 meter i skogen, i någon missriktad vänlighet för att bespara anhöriga en obehaglig syn. Istället brukar bärplockare, svampplockare eller älgjägare trilla på dem efter ett tag.
Hade hon "lämpliga" tabletter hemma?
Hade hon gått runt med ett rep tror jag någon hade uppmärksammat det. Likaså om hon hade köpt det efter att hon lämnade lägenheten.
Har polisen sökt med hund/skallgångskedja i skogarna nära Boråsvägen?
Citera
2008-05-22, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Hade hon "lämpliga" tabletter hemma?
Hade hon gått runt med ett rep tror jag någon hade uppmärksammat det. Likaså om hon hade köpt det efter att hon lämnade lägenheten.
Har polisen sökt med hund/skallgångskedja i skogarna nära Boråsvägen?

I min hemort hittades för några månader sedan en 12-årig flicka hängd i ett träd. Hon hade stulit ett hopprep på sin skolgård.
Utan att orsaka för många självmord kan jag också avslöja att livrem och tröjor i "stumt" material är utmärkta att hänga sig med.
Citera
2008-05-22, 22:17
Medlem
Sådetblevs avatar
Skulle vilja se en bild där hon ler...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in