Märkligt vad trångsynta människor det finns. Finns ju fall där medier kunna "se" saker som stämt. Projekt med "fjärrskådning" har ju drivits (med framgång) av den amerikanska militaren tex.
Dessutom tar inte det här tid från något annat. Hade de funnits annat konkret så skulle det ha slutförts först. De har helt enkelt inget nytt att gå på.
Ingen som såg mystiska objekt på himlen i trakten då hon försvann ?.
Nu skojar jag däremot.
De kanske inte hittar henne för att hon hoppade på pendeltåget till Göteborg ?. Och blev kvar där någonstans.
Kanske har vi att göra med en västsvensk version av Anders Eklund (Engla, Pernilla-morden) ?. Finns ju en del fall annars. Helena-mordet, Mariestad 1992. Malin, Göteborg 1997. Och nu kanske Natalie 2008 ?.
En annan "teori" som jag funderat på. Det känns som om någon inte berättar allt den vet alt. inte berättar något alls. Av hittills okänd anledning.
Varför vill inte pojkvännen gå in på vad de grälade om ?.
Jag tror att det även kan finnas andra som av en eller annan anledning håller tyst.
Jag för min del håller en "dörrspringa" öppen för alt. frivilligt försvinnande som har samband med ett slags "dubbelliv" som hon förde.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Om hon håller sig borta frivilligt, har hon förmdoligen klippt sig vid den här tiden för att inte kännas igen lika väl.
Ja. Tänk henne med ett kort i nacken, blonderat hår med lite rufs. Efter att ha legat lågt ett par veckor. I en lite annan del av Sverige. Folk glömmer efter ett tag. Ingen kommer att märka henne.