2008-05-23, 18:24
Medlem
Nu har polisen slutat söka aktivt efter Nathalie:

http://www.sr.se/webbradio/?type=latestbroadcast&Id=104&BroadcastDate=&IsBloc k=0
Senast redigerad av merzog 2008-05-23 kl. 18:25. Anledning: Ändrad länk
Citera
2008-05-23, 18:41
Medlem
Känns det inte som om man kan dementera påståendet om att hon skulle ha gått längs Boråsvägen nu? Främst för att inga fler vittnen hört av sig, och jag tror knappast att bara en bil färdades till eller från Borås på den vägen runt 20.20, eller? En olycka på samma väg känns ännu mindre trolig, återigen pga. att ingen hört av sig. Måhända att hon var irriterad, men varför fly centrum utan bestämd destination.

Edit: Verkar ha, eller har faktiskt, missat en nyhet;
"Polisen tror sig nu kunna avfärda uppgifterna om att det var Nathalie Johansen som sågs på Boråsvägen förra torsdagskvällen.

Fast de bedömer ju det enbart som osannolikt enligt tidsaspekten? Men det är absolut möjligt att ta sig från Kungsgatan ut på den vägen på ca 40 minuter. I alla fall om man traskar på raskt med vetskap om vart man egentligen ska.
Senast redigerad av Kimsan 2008-05-23 kl. 18:52.
Citera
2008-05-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Nu har polisen slutat söka aktivt efter Nathalie:

http://www.sr.se/webbradio/?type=latestbroadcast&Id=104&BroadcastDate=&IsBloc k=0

Japp! Där kom det vi kanske alla i princip väntat på! Det finns INGET att göra mer förrän det framkommer något konkret att jobba med!
Citera
2008-05-23, 18:44
Medlem
Om hon håller sig borta frivilligt, har hon förmdoligen klippt sig vid den här tiden för att inte kännas igen lika väl.
Citera
2008-05-23, 18:59
Medlem
Celerons avatar
Märkligt vad trångsynta människor det finns. Finns ju fall där medier kunna "se" saker som stämt. Projekt med "fjärrskådning" har ju drivits (med framgång) av den amerikanska militaren tex.

Dessutom tar inte det här tid från något annat. Hade de funnits annat konkret så skulle det ha slutförts först. De har helt enkelt inget nytt att gå på.

Ingen som såg mystiska objekt på himlen i trakten då hon försvann ?. Nu skojar jag däremot.

De kanske inte hittar henne för att hon hoppade på pendeltåget till Göteborg ?. Och blev kvar där någonstans.

Kanske har vi att göra med en västsvensk version av Anders Eklund (Engla, Pernilla-morden) ?. Finns ju en del fall annars. Helena-mordet, Mariestad 1992. Malin, Göteborg 1997. Och nu kanske Natalie 2008 ?.

En annan "teori" som jag funderat på. Det känns som om någon inte berättar allt den vet alt. inte berättar något alls. Av hittills okänd anledning.

Varför vill inte pojkvännen gå in på vad de grälade om ?.
Jag tror att det även kan finnas andra som av en eller annan anledning håller tyst.

Jag för min del håller en "dörrspringa" öppen för alt. frivilligt försvinnande som har samband med ett slags "dubbelliv" som hon förde.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Om hon håller sig borta frivilligt, har hon förmdoligen klippt sig vid den här tiden för att inte kännas igen lika väl.
Ja. Tänk henne med ett kort i nacken, blonderat hår med lite rufs. Efter att ha legat lågt ett par veckor. I en lite annan del av Sverige. Folk glömmer efter ett tag. Ingen kommer att märka henne.
Senast redigerad av Celeron 2008-05-23 kl. 19:08.
Citera
2008-05-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Märkligt vad trångsynta människor det finns. Finns ju fall där medier kunna "se" saker som stämt. Projekt med "fjärrskådning" har ju drivits (med framgång) av den amerikanska militaren tex.

Dessutom tar inte det här tid från något annat. Hade de funnits annat konkret så skulle det ha slutförts först. De har helt enkelt inget nytt att gå på.

Ingen som såg mystiska objekt på himlen i trakten då hon försvann ?. Nu skojar jag däremot.

De kanske inte hittar henne för att hon hoppade på pendeltåget till Göteborg ?. Och blev kvar där någonstans.

Kanske har vi att göra med en västsvensk version av Anders Eklund (Engla, Pernilla-morden) ?. Finns ju en del fall annars. Helena-mordet, Mariestad 1992. Malin, Göteborg 1997. Och nu kanske Natalie 2008 ?.

En annan "teori" som jag funderat på. Det känns som om någon inte berättar allt den vet alt. inte berättar något alls. Av hittills okänd anledning.

Jag tror att det även kan finnas andra som av en eller annan anledning håller tyst.

Jag för min del håller en "dörrspringa" öppen för alt. frivilligt försvinnande som har samband med ett slags "dubbelliv" som hon förde.

Vad de kan ha bråkat om känns bara halvt intressant.
T.ex. är han bisexuell och han kanske har varit otrogen med en kille. Något man verkligen vill sprida i medierna. Polisen vet ju vad de grälade om.
Citera
2008-05-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron

Jag håller inte bara en dörrspringa öppen! Jag ställer hela balkongdörren på vid gavel! För eftersom det inte verkar finnas så många som egentligen känner henne så kan ta mig tusan vad f*n som helst hänt här? Ska vi kanske ta ett UFO spår också?
Citera
2008-05-23, 19:10
Bannlyst
Avfärdning

Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan

Edit: Verkar ha, eller har faktiskt, missat en nyhet;
"Polisen tror sig nu kunna avfärda uppgifterna om att det var Nathalie Johansen som sågs på Boråsvägen förra torsdagskvällen.

Fast de bedömer ju det enbart som osannolikt enligt tidsaspekten? Men det är absolut möjligt att ta sig från Kungsgatan ut på den vägen på ca 40 minuter. I alla fall om man traskar på raskt med vetskap om vart man egentligen ska.

Vet vi det? Vanligast är att någon ringer 11414 och säger "Hej, det var jag som var på Boråsvägen". Om denne har långt hår och rätt hår- och hudfärg tror man sig nog kunna avfärda uppgifterna om att det är Nathalie.
Senast redigerad av smålandtintin 2008-05-23 kl. 19:52. Anledning: Konstig formulering
Citera
2008-05-23, 19:11
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Polisen vet ju vad de grälade om.

Okej, den uppgiften hade jag missat. Men jag utesluter inte som tidigare sagt att det finns andra personer utanför den närmaste familjen som inte vill tala.
Senast redigerad av Celeron 2008-05-23 kl. 19:14.
Citera
2008-05-23, 19:15
Medlem
cynthias avatar
Lite lustigt att pojkvännen enligt första uppgifter inte kan säga exakt när hon försvann, men polisen kan räkna ut att hon inte kan ha hunnit dit (Boråsvägen) på den tiden.

Alingsås är väl inte speciellt stort, men om hon hade tillgång till cykel, varför inte använda den? Hon hade inget körkort så nog borde hon haft tillgång till en cykel.
Citera
2008-05-23, 19:43
Medlem
Celerons avatar
Här är uppgifterna från Västekot på pränt:

Citat:
Polisen slutar söka i Alingsås

Polisen har nu slutat söka aktivt efter den 20-åriga flicka som för drygt en vecka sedan försvann i Alingsås.
- Det finns inga nya uppslag eller iakttagelser att leta vidare på, säger spaningschefen Mats Axelsson till Västekot.

Det har heller inte framkommit något nytt om vad försvinnandet beror på, om det är frivilligt eller brott bakom.
På fredagen avslutades sökandet på sjön Gerdsken och så länge inget nytt dyker upp har polisen inga fler områden att leta i.

Citera
2008-05-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Lite lustigt att pojkvännen enligt första uppgifter inte kan säga exakt när hon försvann, men polisen kan räkna ut att hon inte kan ha hunnit dit (Boråsvägen) på den tiden.

Alingsås är väl inte speciellt stort, men om hon hade tillgång till cykel, varför inte använda den? Hon hade inget körkort så nog borde hon haft tillgång till en cykel.

Alla oklarheter med de olika tidsangivelserna beror högst troligt på att polisen inte har berättat allt de vet om det för media, därav all förvirring skulle jag tro.

Det i samband med att de "trots" all förvirring kring tidsuppgifterna, resultatlösa undersökningar utav lägenhet och bil och att de fått en förklaring till deras osämja under dagen för försvinnandet ändå inte tycks mer intresserade utav pojkvännen i nuläget får mig att tvivla på pojkvännen som GM.

Är det kanske så att hon ändå håller sig undan frivilligt?

Det vore ju otroligt bra om det faktiskt är så men jag vet ändå inte om jag tror på det...

Är hon helt ensam om sitt "försvinnande" i så fall?
Vem kan hennes medhjälpare tänkas vara?
Varför håller hon sig undan?

Jag är minst sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in