2008-06-17, 01:35
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervind
Bilen som PV har/hade tillgång till skall enligt hörsägen ha varit en blå Volvo S40 med vinge. Denna skall han ha använt två gånger under kvällen/natten N försvann.
Om man nu leker med tanken att den här uppgiften stämmer, så kan man ju tänka sig att han har varit ute och letat efter henne. Vad som motsäger detta är ju att mamman ringer till PV 14.30 på fredagen och då får veta att hon inte har kommit hem efter att hon "sprang ut" på torsdagskvällen. Hade han verkligen letat efter henne/varit orolig för henne så hade han väl ringt runt till åtminstone mamman för att kolla om hon var där? Han borde väl också ha nån hum om vilka kompisar hon skulle kunna tänkas ha gått hem till. Att bara köra runt i blindo för att leta verkar lite långsökt. I vart fall borde han ju ha ringt till mamman på fredagsmorgonen får att kolla.

Att han har använt bilen två gånger är väl att han är rädd för att ringa någon då det kan spåras. Han tar bilen och kör hem till en kompis. Snackar om vad han har gjort och dom bestämmer sig för att "dumpa" henne. Dom kör hem och hämtar henne och efter att ha dumpat henne, kör han hem kompisen. Dom 1500 kr kan ha varit någon sorts av "gåva" som tack för hjälpen.

Han har redan berättat för mamman att hon var ute när hon ringde på torsdagskvällen så han bestämmer sig för att lägga till att dom hade bråkat, eftersom nån granne kan ha hört bråket och samtidigt förklara sina rivsår. Rivsår borde väl vara ganska troligt att det har uppkommit om hon har försökt att försvara sig när han troligen har strypt henne då polisen inte har hittat något blod i lägenheten. Han höll sig också undan från Alingsås veckan efter polisförhöret, kanske för att läka såren och inte visa upp sig med dom skadorna. Möjligt att mamman letar igenom hennes väska/plånbok och inte hittar födelsedagspengarna som hon kanske visste skulle finnas där. PV drar då till med att han såg henne ta dom innan hon stack.
Citera
2008-06-17, 06:32
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarwen
detta måste vara en av de längsta tråd nånsin som innehåller så mycket onödigt som möjligt om nått som från början skulle verka intressant men sen inte är det fast tråden fortfarande är livs levande?

Personerna här på FB vill säkert hitta en lösning-flickan är ju försvunnen.
Hon har blivit upphämtad av sin GM- den teorin står jag fast vid.
Citera
2008-06-17, 09:37
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarwen
detta måste vara en av de längsta tråd nånsin som innehåller så mycket onödigt som möjligt om nått som från början skulle verka intressant men sen inte är det fast tråden fortfarande är livs levande?

Tack för ditt inlägg!

Men okänd GM - exakt vad talar för den hypotesen?
HAR Pv:n haft tillgång till bil så är jag övertygad om att han är inblandad, teorin som någon skrev här för några inlägg sedan känns inte alls otrolig enligt mig...

Men, ni som är mer erfarna än mig, oavsett vilka teorier/misstankar Polisen har i detta läget - man kommer inte vidare utan kroppen antar jag?
Grymt tragiskt detta.
Citera
2008-06-17, 14:00
Medlem
Citat:
Bilen som PV har/hade tillgång till skall enligt hörsägen ha varit en blå Volvo S40 med vinge. Denna skall han ha använt två gånger under kvällen/natten N försvann.

Kanske har någon sett en liknande bil i närheten av Alingsås/Herrljunga?

Det är intressanta uppgifter du bidrar med till tråden, nätet tycks dras åt...

Är det här uppgifter som polisen redan har?
Citera
2008-06-17, 15:41
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

Kanske har någon sett en liknande bil i närheten av Alingsås/Herrljunga?

Varifrån har du fått uppgiften om att PV har använt Volvo S40 med vinge, hörsägen från vem? Vem är din källa?
Kan du ej verifiera källan är det inte mycket till bevis.
Citera
2008-06-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Om man nu leker med tanken att den här uppgiften stämmer, så kan man ju tänka sig att han har varit ute och letat efter henne. Vad som motsäger detta är ju att mamman ringer till PV 14.30 på fredagen och då får veta att hon inte har kommit hem efter att hon "sprang ut" på torsdagskvällen. Hade han verkligen letat efter henne/varit orolig för henne så hade han väl ringt runt till åtminstone mamman för att kolla om hon var där? Han borde väl också ha nån hum om vilka kompisar hon skulle kunna tänkas ha gått hem till. Att bara köra runt i blindo för att leta verkar lite långsökt. I vart fall borde han ju ha ringt till mamman på fredagsmorgonen får att kolla.

Att han har använt bilen två gånger är väl att han är rädd för att ringa någon då det kan spåras. Han tar bilen och kör hem till en kompis. Snackar om vad han har gjort och dom bestämmer sig för att "dumpa" henne. Dom kör hem och hämtar henne och efter att ha dumpat henne, kör han hem kompisen. Dom 1500 kr kan ha varit någon sorts av "gåva" som tack för hjälpen.

Han har redan berättat för mamman att hon var ute när hon ringde på torsdagskvällen så han bestämmer sig för att lägga till att dom hade bråkat, eftersom nån granne kan ha hört bråket och samtidigt förklara sina rivsår. Rivsår borde väl vara ganska troligt att det har uppkommit om hon har försökt att försvara sig när han troligen har strypt henne då polisen inte har hittat något blod i lägenheten. Han höll sig också undan från Alingsås veckan efter polisförhöret, kanske för att läka såren och inte visa upp sig med dom skadorna. Möjligt att mamman letar igenom hennes väska/plånbok och inte hittar födelsedagspengarna som hon kanske visste skulle finnas där. PV drar då till med att han såg henne ta dom innan hon stack.

mycket intressant och väl genomtänkt
Citera
2008-06-18, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
En annan tillfällighet är att det är 880 m från kungsgatan 31C till vintergatan 3G där autofahrer aka stillborn bor, och då har jag kollat på hitta så det är närmaste bilväg... Eftersom han iaf varit i kontakt med systern och spelar trummor i samma band som han den andra som dog ung och som är styvpappans bror borde han iaf vara bekant med Nat. Sedan är det lite konstigt att de var inloggade nästan exakt samtidigt, ska inte låta fantasin skena iväg men jag hade nog kollat lite extra på grabben.

Oj, detta verkar intressant!? Men är det inte lite väl långsökt?

/Stillborn
Senast redigerad av autobusfahrer 2008-06-18 kl. 01:11.
Citera
2008-06-18, 06:46
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autobusfahrer
Oj, detta verkar intressant!? Men är det inte lite väl långsökt?

/Stillborn

Vad är långsökt? Nu väcker du mitt intresse genom att skriva här på FB.
Om du är N:s bekant så kanske du har fakta som du kan tillföra tråden, så att N:s försvinnande får en lösning.
Citera
2008-06-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Om du är N:s bekant så kanske du har fakta som du kan tillföra tråden, så att N:s försvinnande får en lösning.

Om han är "han" så tror du väl inte på fullaste allvar att han skulle börja lätta sitt hjärta här? Är han oskyldig så har han väl nog med sorgen inom familjen, är han skyldig så talar han väl knappast om det för oss?
Citera
2008-06-18, 21:49
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Vem är Stillborn, någon ni misstänker?
Citera
2008-06-18, 22:19
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Vem är Stillborn, någon ni misstänker?
En användare på Helgon.net. Var inloggad samtidigt som NJ, dock på en annan community. Se post #84 och #89.
Citera
2008-06-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88

Jag är inte bekant med N så jag har nog inget spännande att tillföra! Däremot bekant med ett par andra som nämnts här tidigare. En bortgången vän/bandmedlem och hans bror!
Senast redigerad av autobusfahrer 2008-06-18 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in