2008-05-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ok ni menar att vad Arvidsson menar att pojkvännen är den sista människan som de vet har sett henne men att hon därefter har fastnat på bild, jo det är ju fullt möjligt att det är det han menar.

Han uttrycker sig så luddigt så man kan nog tolka det hur man vill.

Jag menar att det är det han kan mena, men som du skriver, han uttrycker sig luddigt.

Vore intressant att få uppgiften om att hon setts efter 21 från mer än ett håll, GT har ju bevisligen haft svårt med begreppen i andra artiklar under dagen.
Citera
2008-05-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Jag menar att det är det han kan mena, men som du skriver, han uttrycker sig luddigt.

Vore intressant att få uppgiften om att hon setts efter 21 från mer än ett håll, GT har ju bevisligen haft svårt med begreppen i andra artiklar under dagen.

Ja jag fick inte ihop det riktigt först hur ni tänkte men nu har jag kopplat och förstår eran tolkning.

Ja media överlag har varit mer än lovligt snurrigt idag men de har förmodligen inte fått något direkt att skriva om och har därför greppat efter halmstrån ifrån diverse obskyra källor och då blir det lite pannkaka av det.
Citera
2008-05-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svesve
Kanske är det så att vi "Alingsåsare" inte vet mer än tidningarna?
För mig är inte familjen känd, ...

Känner inte heller till familjen och har inte lagt märket till tjejen någon gång ändå är jag bara ett par år äldre. Finns en del folk här som du skriver och umgås man inte i samma krets så känner men inte till varandra.
Citera
2008-05-20, 20:14
Medlem
cynthias avatar
Är inte pojkvännens beteende lite märkligt? Hennes kompisar är ute och letar efter henne och själv åker han hem till föräldrarna. Hade det inte varit rimligare att dom hade åkt hem till honom och deltagit i sökandet?
Citera
2008-05-20, 20:14
Medlem
figgosands avatar
En skallgångskedja ska tydligen gå igenom nått område däromkring nu.
Jag tycker det tyder på att polisen söker efter kroppen, dvs. Hon lever inte.
Citera
2008-05-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figgosand
En skallgångskedja ska tydligen gå igenom nått område däromkring nu.
Jag tycker det tyder på att polisen söker efter kroppen, dvs. Hon lever inte.
var har du läst det?
Citera
2008-05-20, 20:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Skriva av? Ta fram numret, håll mobilen bredvid den telefon du ringer från och slå nr. Kvinnan var myndig och levde med en man. Lämna mobilen till polisen istället.

Det kan ju vara smidigt att ringa från dotterns mobil eftersom hennes vänner och bekanta då skulle känna igen numret det ringdes från.
Citera
2008-05-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svesve
Kan inte påminna mig om att jag sett några övervakningskameror någonstans här. Kanske finns det, men mycket tveksam till det.

Kvällsöppna Statoilmackar brukar ha övervakningskameror?
Citera
2008-05-20, 20:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Nu har jag missat nåt. Sa han inte att de bråkade och hon stack runt kl 19-20?

Av okänd anledning har detta redividerats.

Tidigare uppgifter säger att hon senast sågs i livet mellan klockan 19 och 20. Polisen berättar nu att hon sågs i livet efter det.
- Jag vill inte berätta hur vi har kunnat fastställa det, men hon har setts efter klockan 21. Fortfarande är det pojkvännen som sett henne sist i livet, vad vi vet, säger Arvidsson.

http://www.gt.se/nyheter/1.1168200/polisen-kan-ha-hittat-ett-vapen
Citera
2008-05-20, 20:24
Medlem
cynthias avatar
Var det inte någon i tråden som sa att pojkvännen hade B kort och samtidigt någon annan som sa att han körde lastbil? Tycker det verkar mysko. Kan ju iochförsig vara en lätt lastbil.
Citera
2008-05-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Av okänd anledning har detta redividerats.

Tidigare uppgifter säger att hon senast sågs i livet mellan klockan 19 och 20. Polisen berättar nu att hon sågs i livet efter det.
- Jag vill inte berätta hur vi har kunnat fastställa det, men hon har setts efter klockan 21. Fortfarande är det pojkvännen som sett henne sist i livet, vad vi vet, säger Arvidsson.

http://www.gt.se/nyheter/1.1168200/polisen-kan-ha-hittat-ett-vapen

Då är frågan, har polis tidigare lämnat ut felaktig information eller har media missuppfattat eller har pojkvännen ändrat sin story ?
Citera
2008-05-20, 20:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Om pojkvännen är den som sist sett henne i livet så lär han väl inte ha gjort det på en övervakningskamera?

Kan också vara en märklig formulering, eller felcitering. Hon kan ha "setts" (på övervakningskamera), men att den sista som "såg" (i bemärkelsen träffade) henne vara hennes pojkvän.

Edit: Ändrade "digitalkamera" till "övervakningskamera".
Senast redigerad av Troian 2008-05-20 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in