Citat:
Ursprungligen postat av
Kvackelikvack
Tycker också att priset är bortom sjukt. Fint område i Nacka gör väl sitt för priset, men radhuset är verkligen jättefult, byggt av oputsade betongelement. Man kan ju se "legobitarna" som huset är byggt av. Ingenting spektakulärt inomhus heller. Det här är miljonprogrammet som radhus. Skulle aldrig ens tänka tanken på att lägga så mycket pengar på ett sådant här hus.
Jag måste bara påpeka att jag tycker du uttrycker dig lite roligt....det är klart att det finns snyggare fasader än betongelement men då du skriver -man kan ju se bitarna huset är byggt av, låter så roligt. Det är ju uppenbart att det ska synas, det är ingen slump. Det blir som om du hade kritiserat ett tegelhus och sagt -man ser ju alla tegelbitar.
Jag tycker det var fin betongfasad på radhusen fast otroligt dyrt. Den där dekor-spaljen eller vad man ska kalla det för, på entreväggen förfulade något oerhört. Det var ett ganska stort litet hus och det påverkar såklart priset. Plåtkaminen var otroligt ful, i detta betonghus hade en murad och slammad kamin med yta som liknar betong varit snyggare.