Citat:
"Bra kommunikationer" som det brukar heta på mäklarspråk. = 50 meter från tunnelbanestation och motorväg.
Jag kan dock förstå folk som lägger pengar på ett nytt boende. Det såg dessutom ganska trevligt ut. Ljust & fräscht, om inte annat. Och med en smart lösning med tvättstuga på samma plan som sovrummen. Jag har aldrig fattat varför tvättstugan måste ligga i källaren, när det för det mesta är i sovrummen folk förvarar sina kläder. Utrymmesmässigt är det ju ungefär likvärdigt med huset i Nacka, dock är huset i Nacka fyrtiofem år gammal och inte alls lika fräscht, eller med samma nivå på ytskikt och vitvaror. I min värld är naturligtvis priserna helt horribla, men det här huset är åtminstone begripligt med sina sju miljoner, medan det blir helt obegripligt med nio miljoner för det andra huset.
Jag kan dock förstå folk som lägger pengar på ett nytt boende. Det såg dessutom ganska trevligt ut. Ljust & fräscht, om inte annat. Och med en smart lösning med tvättstuga på samma plan som sovrummen. Jag har aldrig fattat varför tvättstugan måste ligga i källaren, när det för det mesta är i sovrummen folk förvarar sina kläder. Utrymmesmässigt är det ju ungefär likvärdigt med huset i Nacka, dock är huset i Nacka fyrtiofem år gammal och inte alls lika fräscht, eller med samma nivå på ytskikt och vitvaror. I min värld är naturligtvis priserna helt horribla, men det här huset är åtminstone begripligt med sina sju miljoner, medan det blir helt obegripligt med nio miljoner för det andra huset.
Alltså, det är nog en kombination av faktorer som driver på priset på det här huset i Ängby. Dels är radhus relativt ovanliga i Bromma, även nyproduktion är relativt ovanligt. De flesta hus är äldre. Däremot vete fan om jag skulle betala så mycket för ett radhus oavsett. Sju miljoner är ju mycket pengar, men man får fortfarande en villa inte så långt därifrån i betydligt lugnare läge för de pengarna. Även om det är knappt och det blir förstås ett äldre hus.
Ljust och fräscht är det onekligen, men jag gillar verkligen inte läget. Raden innanför är finare, de husen ligger ett steg in från vägen och det måste hjälpa en hel del mot bullret. Men de husen är nog redan sålda, vilket kanske inte är så konstigt... För mig skulle vägen med oljud och luftkvalitet vara en dealbreaker. Och priset förstås, men det slår ju olika på olika personer.