Citat:
Ursprungligen postat av amiralanal
En våldtäktsman slutar alltså att vara kåt om han får leva i en anarki?
En hustrumisshandlare slutar alltså hustrumisshandla om han får leva i en anarki?
Brott görs inte bara med pengamotiv.
Varför tror du att alla vill leva i en anarki?
Jag tycker inte heller riktigt om Drullknulls sätt att klistra in saker här och var, man lär sig mer av diskussion än av att bara läsa, men drullknull kanske är anhängare av femtiotalsskolan också
I vilket fall; Att män blir våldtäktsmän beror nästan aldrig på att man är kåt, utan det har med maktförhållanden att göra. Man vill känna sig överlägsen, därför är det oftare de "starka tjejerna" som blir våldtagna än de "slampiga tjejerna", du sätter dig inte över en tjej som redan tycker sig ligga under dig, aight? Det heter just
våldtäkt eftersom det är ett våldsbrott, inte sexuellt.
Detsamma gäller hustrumisshandlare, ett brott som även har stark anknytning till alkoholens lättillgänglighet, och anledningen till att människor super till är ju att vardagen är så jävla illa.
Självklart är det så, de flesta brott begås utan ekonomiska motiv. Så att säga, om jag nu vore en medlem i Antifacistisk Aktion och satte en yxa i dörren hos en nazist så skulle jag ju inte ha ekonomiska mål för det, men däremot
materiella anledningar, att jag inte ville att jag eller någon random svart snubbe/bög/flata/lite vem som helst skulle få stryk på stan.
Man måste alltid vara noga med att skilja på ekonomiska motiv och materiella motiv.