Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Känner igen det där, alltid lika kul när man avböjer fikabröd eller liknande o folk tittar på en och säger "vadå du som är så smal, du kan väl äta vadsomhelst".
Hallå ja, det kanske är tack vare att jag inte äter vadsomhelst jag ser ut som jag gör? fnys : )
Haha, men ehm, fikabröd gör dig inte tjock. De perioder då jag nästan enbart levt på godis har jag också förlorat vikt.

Man kan äta vadsomhelst, man få ju se till att göra det i rimliga mängder. Ett fikabröd gör dig inte större om du t ex går ut med hunden sen ju eller kokar någon munfull mindre pasta än vad du annars brukar få i dig på kvällen (hatar också när folk säger att man ska lämna lite mat kvar, hellre laga till några gram mindre istället för att inte svälja det sista lilla).
Hatar när folk "förbjuder" sig själva att äta vissa saker helt och hållet när det gäller vikt, det är fel tillvägagångssätt, skevt och leder till skuldkänslor och ätstörningar.
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Dysleksi "får" man när man inte orkar lära sig läsa och skriva. = slapphet
Edit: BePositive - kan inte göra nått annat än att älska dina screens

Jaha, typ på det sättet som du stavar fel på
dyslexi? Ditt fån.
Dyslexi är läs- och skrivsvårigheter, inte något som kommer utifrån slapphet. Det är ett funktionshinder, och ofta uppträder det i komorbidet med ADHD eller andra neuropsykiatriska funktionshinder vilket gör problemet ännu mer komplicerat.

Dyslexi är
inte ett ord för folk som stavar dåligt, det är en diagnos med kriteriekrav.
Det sitter i hjärnan och inte i "orken", även om det ju självklart är förståeligt om man och tappar motivationen om man har det mycket svårare än klasskamraterna, särskilt om man också har ADHD eller Aspergers eller andra funktionshinder.
Dessutom så spelar ju en stor pinsamhetsfaktor in, särskilt när folk är lite okunniga kring problemet och har sådana åsikter som t ex du verkar ha om det.
Förresten, apropå screenshoten... var jag bara riktigt pantad eller tror ni att det är lätt att få för sig att det är en rubrik?
För jag tittade ju direkt neråt på de icke-fetstilade länkarna som var under rubrikerna som jag trodde var underrubriker, särskilt med tanke på att "Allt du behöver veta om näringslära" är precis högst uppe...
Borde man fråga om att han flyttar ner det ett steg så att den sticker ut lite mer så att man inte förbiser det som en rubrik?
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
Jag är en av dessa människor. Om jag ska gå upp i vikt måste jag äta extremt mycket. Bodde i USA och 3 mål mat per dag varav 1 av dem nästan alltid var någon form av skräpmat. Kunde gå till mcdonalds vissa dagar iveckan och beställa mat som kalorimässigt var tillräckligt för mer än en hel dag. Åt enormt mycket skit och tränade inte ett piss. Gick ut på någon promenad någon gång ibland men åkte ananrs bil överallt. Har kompisar som kanppt kan äta en pizza utan att de går upp i vikt medans jag också ahr andra som är lyckligt lottade som mig och kan äta och göra vad fan de vill och fortfarande vara pinnsmala. Gissar på att min metabolism fungerara jävligt bra. Får hoppas på att den håller i tills man är 30 iaf ; )
Sov du mycket då och hade du en störd dygnsrytm?

Om du bara går till McDonald's vissa dagar i veckan men annars äter kalorifattig mat eller missar någon måltid så jämnar det ju ut sig.
Man kan äta gigantiska måltider utan att det behöver innehålla miljarder av kalorier.

Du nämner att du åt mycket "skit", då antar jag att du gjorde samma sak som jag gjort.
Problemet är att kolhydrater smutskastats för mycket, du blir inte "mer tjock" av vitt bröd än mörkt om du ändå äter det i normala mängder, du förlorar bara näringsämnen.
P.S., jag försöker äta just nu och har inte ens fått i mig halva portionen. Det är spaghetti (typ lite halvt fullkorn), kalvköttfärssås, lite sallad och broccoli och jag har också lite keso på tallriken att blanda in för att höja kalorimängden...
Har ni några tips om det finns några?
Försöker skölja ner med mjölk iallafall, men kommer nog snart få kväljningar.
Hur fan ska jag lyckas käka 500 kalorier per måltid + mellanmål? Hur lång tid tar det att tänja ut magsäcken om man inte ätit bra en tid? Helvetes HELVETE.