2009-07-04, 14:44
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Det finns lite olika knep att ta till. Jag brukar säga till mina elever att försöka hålla sama avstånd till kanten runt hela hörnet. Ökar avståndet - vrid mer! Minskar avståndet - vrid tillbaka lite!
En sak om dock är väldigt viktigt är att inte titta HELA TIDEN i högerspegeln. Och kör VÄLDIGT sakta. Stanna hellre till en gång än att det går för fort.

Anledningen till att jag inte vill ge ett sådant generellt tips om att "vrid fullt när trottoaren inte syns" är att korsningar/hörnor är ju olika snäva.

Sant sant. Min lärare sade att man ska titta ungefär 95% bakåt och 5% i högerspegeln. Sen är det väl smart att köra med enbart kopplingen och låta den andra foten vara beredd att bromsa? Då går det ju sakta.
Sen stanna mitt i ungefär och kolla runt sig att det inte kommer någon.

Om det skulle komma någon, ska man avbryta?
Citera
2009-07-04, 16:05
Medlem
Barréshs avatar
3e teori provet jag misslyckas med, har en chans till innan jag måste göra om uppkörningen..

Någon som gjort teori provet ganska nyligen och hur pluggade ni?
Citera
2009-07-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrésh
3e teori provet jag misslyckas med, har en chans till innan jag måste göra om uppkörningen..

Det är väl ganska självklart hur man ska plugga? Läs boken till du känner dig säker och gör sedan ett testprov för att se hur det går. Går det åt helvete pluggar du mer.
Citera
2009-07-04, 16:55
Medlem
€rics avatar
Citat:

Gjorde förra veckan, läste boken ca 2 ggr och gjorde flera test med CD. Lyckades inte på ett enda av testen i cden, men på provet gjorde jag
Citera
2009-07-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Det finns lite olika knep att ta till. Jag brukar säga till mina elever att försöka hålla sama avstånd till kanten runt hela hörnet. Ökar avståndet - vrid mer! Minskar avståndet - vrid tillbaka lite!
En sak om dock är väldigt viktigt är att inte titta HELA TIDEN i högerspegeln. Och kör VÄLDIGT sakta. Stanna hellre till en gång än att det går för fort.

Anledningen till att jag inte vill ge ett sådant generellt tips om att "vrid fullt när trottoaren inte syns" är att korsningar/hörnor är ju olika snäva.
Men det går bra att backa "som man vill" bara man kommer runt? eller kollar handledaren att man göra saker enligt "regler och principer" som man lärt sig på körskolan, om du förstår vad jag menar. Har kört bil i snart 2 år men bara någon lektion på körskolan så kan inte alla knep dom lär ut där.

Har heller aldrig fattat det där med speglar, är ju mycket lättare att tex backa om du vrider runt på huvudet hela tiden ist för att titta efter i speglarna? =O Måste ju även vara mer trafiksäkert?
Senast redigerad av NSFG 2009-07-04 kl. 18:22.
Citera
2009-07-04, 21:27
Medlem
Holger Meinss avatar
Citat:

Jag gjorde testprov (dator) på en lokal trafikskola, och lite hemma med TEO 2009 (finns på piratebay). Boken använde jag bara om det var någon specifik detalj jag behövde kolla, jag läste aldrig igenom hela boken. Fick 58 poäng.
Citera
2009-07-04, 22:00
Medlem
Sk1llzs avatar
Citat:

Träna på aSTRa på trafikskolan, om du nu inte kör upp privat. Annars fixar du körkort 2 som finns på torrentsiter.

Har du varit nära att klara det?
Citera
2009-07-04, 22:04
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
Jag gjorde testprov (dator) på en lokal trafikskola, och lite hemma med TEO 2009 (finns på piratebay). Boken använde jag bara om det var någon specifik detalj jag behövde kolla, jag läste aldrig igenom hela boken. Fick 58 poäng.

Körde igenom hela teo, klarat alla frågor i hela programmet och har misslyckats med 2provefter det, skitbra :<

Ska tanka"körkort 2" som någon nämnde
Citera
2009-07-04, 22:51
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSFG
Men det går bra att backa "som man vill" bara man kommer runt? eller kollar handledaren att man göra saker enligt "regler och principer" som man lärt sig på körskolan, om du förstår vad jag menar.

Har heller aldrig fattat det där med speglar, är ju mycket lättare att tex backa om du vrider runt på huvudet hela tiden ist för att titta efter i speglarna? =O Måste ju även vara mer trafiksäkert?

Bumpeli bump
Citera
2009-07-05, 00:08
Medlem
Citat:
Körde igenom hela teo, klarat alla frågor i hela programmet och har misslyckats med 2provefter det, skitbra :<

Ska tanka"körkort 2" som någon nämnde

Teo suger! nöta STRs test så klarar du provet utan problem.
Citera
2009-07-05, 00:29
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeilon
Teo suger! nöta STRs test så klarar du provet utan problem.
K, vad heter STR's tester?
Citera
2009-07-05, 00:41
Medlem
Sk1llzs avatar
Citat:
K, vad heter STR's tester?

Det är den som är körkort 2. Sedan finns det ju de på trafikskolorna som är ännu bättre men det systemet verkar inte vara knäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in