Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsolle2
Jag tycker detta med uppkörning verkar vara rena rama stenåldern & ett jäkla lotteri , att vid ett enda tillfälle köra i stort sett prickfritt. Vore det inte bättre att körskolan avgör detta såtillvida att man inte endast kört som privatist.
Körskolelärarna är inte sämre än de tossar man skall fjanta för vid Trafikverk , verkar vara var så att man vill tjäna stålar.
Det där lotterimomentet tycker jag borde diskuteras mer, för det, från min erfarnhet, helt verkligt.
En av mina bröder kunde köra bil ganska bra innan han gjorde uppkörning, men på uppkörningen fick icke godkänt. Han gjorde om den senare och fick då godkänt...
En tjej jag känner som är i min ålder fick godkänt på provet, men trots detta hade hon enligt henne själv ignorerat flera lagar och regler och t o m försökt köra iväg utan att ha dragit ur handbromsen..
jag tror att förarprövaren man är en betydligt mer avgörande faktor än
hur man faktiskt kör, en del förarprövare är betydligt mer överseende med misstag medans vissa har nolltolerans mot alla misstag, stora som små...
dessvärre, men som någon redan påpekat; körkorket är ju bara plastkort som ger vissa skolor rätten att krama människor på stora summor pengar. Det är väl det det handlar om, att skapa trafikdugliga förare kommer i andra hand.