2014-02-19, 17:03
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av town
Hej
jag vill ha mitt körkort nu, är det en bra idé att boka teori och uppkörning privat om en månad? Enligt körskoleläraren och mig själv känner jag mig 75-80% redo, om jag kör intensivt privat en månad innan kan man klara det då tro? Är det värt att chansa? tar gärna mot tips från andra som varit i liknade situation. Känns som inte körlektionerna ger mig så mycket mer än repetition längre, eller ska man lyssna på körläraren och ta 5-8 körlektioner till? (känns overkill.)

Jag hade kört privat. Men se till att köra hela tiden. Träna även mycket teori samtidigt. Tyckte att jag började köra mycket bättre då jag blev säker på reglerna vilket i sin tur gjorde mig säkrare i mina beslut. Om du kör kontinuerligt också privat så får du mer rutin dessutom.
Citera
2014-02-19, 22:37
Medlem
Utan tilläggsskylten är det väl fortfarande parkeringsförbud?

http://image.bayimg.com/6020b4c7424d...8f947e4e66.jpg
Citera
2014-02-19, 22:43
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av town
Utan tilläggsskylten är det väl fortfarande parkeringsförbud?

http://image.bayimg.com/6020b4c7424d...8f947e4e66.jpg

Skylten säger "förbjudet att parkera", så: ja. Finns inte så många alternativ.
Citera
2014-02-20, 12:50
Medlem
Ter-minators avatar
Failade på teorin, kunde det viktigaste alltså massa om högerregeln osv. Det jag failade på var riktigt konstiga frågor jag inte läst någonstans.. kul att man fick 4 ifrån godkänt.....

Aja, har uppkörning imorgon kl 13.00. Börjar bli skit nervös redan nu, känner att det kommer gå bra men har ju läst många som blivit helt förvirrade för att de varit så nervösa.. Hoppas man får någon schysst bredvid sig
Citera
2014-02-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Failade på teorin, kunde det viktigaste alltså massa om högerregeln osv. Det jag failade på var riktigt konstiga frågor jag inte läst någonstans.. kul att man fick 4 ifrån godkänt.....

Aja, har uppkörning imorgon kl 13.00. Börjar bli skit nervös redan nu, känner att det kommer gå bra men har ju läst många som blivit helt förvirrade för att de varit så nervösa.. Hoppas man får någon schysst bredvid sig
Somliga påstår att frågorna på provet är olika formulerade jämfört med Trafikskolans, på vilket sätt menar dem?

Mvh
Citera
2014-02-20, 14:31
Medlem
Rokushikis avatar
Hade min uppkörning idag kl 08:30. Började med säkerhetskontroll, kolla vindrutetorkarna + spolaren, sen styrservon och sen köra. Vi körde inne i stan, till ett bostadsområde, backa runt ett gatuhörn, vidare till centrum och på några enkelriktade vägar, fick svänga i en 3-vägskorsning, sedan ut på landsväg en liten stund, till slut så körde vi tillbaka via motorvägen till trafikverket.

När vi stannat så sa han att jag var godkänd Och körde bra, enda klagomålet var bara att jag bytte körfält 5 gånger och tre av dem glömde jag kolla alla speglar + döda vinkeln (alltså att jag bara kollade en spegel)

Känns riktigt härligt med körkortet.
Citera
2014-02-20, 15:59
Medlem
Klarade min uppkörning igår !! fy helvetr vilken skön känsla o klara körkortet. Jag kommer få körkortet i Posten om minst en vecka
Senast redigerad av rickardo9 2014-02-20 kl. 16:51.
Citera
2014-02-20, 17:00
Medlem
ojojros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Somliga påstår att frågorna på provet är olika formulerade jämfört med Trafikskolans, på vilket sätt menar dem?

Mvh
Det är ingenting du behöver oroa dig för. Om du läser frågorna sakta och inte stressar så är det inga problem. Jag pluggade bara på onlinefrågorna och satte 57 på teoriprovet
Citera
2014-02-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Skylten säger "förbjudet att parkera", så: ja. Finns inte så många alternativ.

Precis, det är det jag tycker är konstigt.
Varför är det ens en tilläggstavla under en sån skylt?
Citera
2014-02-20, 17:53
Medlem
Ter-minators avatar
Det jag är så nervös över är att mitt lokalsinne är sämst, alltså när jag åker med farsan ibland kan jag bli skit nervös och bara tappa bort mig lite. Själva körningen sitter bra, klarar mig ute på landsvägar, klarar korsningar osv. Det är gator i stan jag är sämst på, tycker ni jag bör säga det imorgon innan vi börjar uppkörningen? Nåt i stil med "jag är rätt så dålig på vart vissa gator ligger i stan", eller kan han testa mig mer i stan p.ga. jag säger det? Det dåliga med Örebro är att det inte är så värst skyltat i stan, till alla dessa vägar.. Fy fan är så jävla nervös nu!!
Citera
2014-02-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojojro
Det är ingenting du behöver oroa dig för. Om du läser frågorna sakta och inte stressar så är det inga problem. Jag pluggade bara på onlinefrågorna och satte 57 på teoriprovet
Jaha okej skönt att höra! Tack.
Citera
2014-02-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Det jag är så nervös över är att mitt lokalsinne är sämst, alltså när jag åker med farsan ibland kan jag bli skit nervös och bara tappa bort mig lite. Själva körningen sitter bra, klarar mig ute på landsvägar, klarar korsningar osv. Det är gator i stan jag är sämst på, tycker ni jag bör säga det imorgon innan vi börjar uppkörningen? Nåt i stil med "jag är rätt så dålig på vart vissa gator ligger i stan", eller kan han testa mig mer i stan p.ga. jag säger det? Det dåliga med Örebro är att det inte är så värst skyltat i stan, till alla dessa vägar.. Fy fan är så jävla nervös nu!!
Om jag inte har fått allt om bakfoten så verkar det som att du tror att läraren då kommer att säga "Kör till Ridvägen 2", inte sant? Det tror jag definitivt inte att han kommer. Jag kan iallafall inga gatunamn där jag bor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in