Citat:
Ursprungligen postat av
toydoll
Om det nu är så långt till nästa möjlighet att vända vet nog instruktören om det och väljer en annan väg. De lär ju ha åkt i området ett par hundra gånger, minst.
Sen har jag fått känslan att majoriteten av folk på forum som skriver att "han kuggade mig för en struntsak" i de flesta fall antingen missförstått varför den blev kuggad eller att det var allvarligare än den vill erkänna. Sen finns de självklart idioter som jobbar på vägverket, det säger jag inte emot, men i de flesta fall tror jag snarare att felet är hos den som kör upp.
Men men, jag klarade i alla fall min uppkörning, även om det var på håret. Gjorde bl.a. den klassiska att göra bort mig ganska duktigt bara ett par hundra meter innan slutmålet

lol, varför är du så kritisk mot mig? Håller du inte med mig att det är löjligt att man ska göra någonting annat än att blinka, sätta sig mitten i vägen och göra en sväng asap medans folk gör om dig på insidan ist.. det är ju så alla gör i verkligenheten för det är bästa sättet att göra det på med infrakturen vi har.
Nyfiken vad du gjorde bort dig också?
Jag har inte börjat ta körkort ännu så bra att läsa hära andras erfarenheter.
Försöker hitta på vad det billigaste sättet men också snabbaste och säkraste sättet att ta körtkort är med.
Skulle nog säga snabbast är viktigast men pris är inte oviktigt.. om man måste tex betala 1 tusen kr extra för att få körkotet en dag snabbare så väljer jag 1 dag långsammare för att spara 1 tusen.
Vet att tex att körskolor är korrupta så om man är helt självlärd och inte tagit några lektioner med dem så kuggar dem dig oavsett.. men har du tagit lektioner med dem så kan du till ochj med göra misstag och få körkortet iaf.
Kan du eller någon annan ge mig lite tips typ ge mig ett schema + plan vad jag ska göra?
Typ teori kan man ju studera själöv hemifrån på nätet gratis eller för typ 50 kr.
Så kan jag be pappa skaffa en sån licens att han får övningsköra med mig så kan jag lära mig parkera bilen osv och spara massa pengar. Sen kanske jag bör ta 1 lr 2 övningskörnings lektioner av körskolan bara för att göra dem gladare att inte kugga mig.
Sen saknas halk och risk test? 2 saker är det.. och dem skulle bokas 1 vecka iförväg eller nått?
TYcker det verkar lite knepigt att timea allting så man göra allt i rätt ordning och timeat. Hur lång tid har man på sig nu igen att ta körprovet efter teori provet också?