2016-09-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Hudiksvall är en av de lättare städerna jag någonsin kört i, enda som är lite knixigt är att folk skiter i högerregeln vid skvallertorget eller vad det heter... Däremot gör stadens uppbyggnad det lite förvirrat att köra där om man är ovan, då uppenbara genvägar för en utböling kan visa sig vara väldigt långa omvägar p.g.a. hur staden "böjer sig" runt havsviken.
Det och att folk inte kan köra i cirkulationsplats så det blir kilometerlånga köer vid cirkulationsplatsen vid statoil/mcd

Låter svårt och jobbigt. Vad tycker du om Sundsvall
Citera
2016-09-13, 12:24
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.hoff
Låter svårt och jobbigt. Vad tycker du om Sundsvall

Ta hudik, Sundsvall är en flera gånger så stor stad, uppenbarligen struligare att köra i...
Citera
2016-09-13, 12:32
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.hoff
Ahhh helevte, har du någon erfarenhet om Sundsvall?

När det kommer till trafiken och stadens infrastruktur finns det absolut inget att klaga på. Ärligt talat vore det nog den perfekta staden att köra upp i om det inte vore för instruktörerna. Korrupt som satan och jag känner personligen en person som fått knäskålarna avslagna då han vägrade att köra en heroinleverans under sin uppkörning.

Det ska sägas att alla instruktörer i Sundsvall inte är lika brutala som just denna (jag misstänker att det är samma person som nämnts tidigare i tråden) och om du är beredd att betala minimisumman på 5 000 kr (10 000 om det även gäller A- och C-körkort) så ska det nog inte vara några större problem
Citera
2016-09-13, 12:47
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermale
Ja fy fan, var det inte J*nas Fr*idhimmler som blev av med knäskålarna? Det ryktas att han fick slå av dom självmant, ett riktigt grymt straff... Nej jag körde absolut leveransen, tänkte att det bara är att skylla på instruktören om jag blir tagen, fast han hade ju min syster gisslan i skuffern så jag vettefan vad jag skulle göra egentligen.

* = o

Det stämmer. Det enda fordon den killen någonsin kommer att få ta sig fram med är sin rullstol. Sorglig historia men jag antar att de ville statuera ett exempel. Med tanke på att körskolorna och trafikverket i Sundsvallsområdet har både media, polis och åklagarmyndigheten i ett järngrepp så tystades det dock ned ganska fort.

Men, visst, om man gör som du gjorde och inte börjar ställa frågor, tveka eller - gud förbjude - gola, så lär man promenera hem med hälsan i behåll och ett körkort i fickan!
Citera
2016-09-13, 12:48
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ja fy fan, var det inte J*nas Fr*idhimmler som blev av med knäskålarna? Det ryktas att han fick slå av dom självmant, ett riktigt grymt straff... Nej jag körde absolut leveransen, tänkte att det bara är att skylla på instruktören om jag blir tagen, fast han hade ju min syster gisslan i skuffern så jag vettefan vad jag skulle göra egentligen.

* = o

Nej, nej! J*nas fick dra av sig stortånaglarna med en hovtång, det var J*sp*r Back* som blev av med knäskålarna!

Edit: Kanske mina källor är felinformerade, tvärtom kanske?
Citera
2016-09-13, 13:42
Medlem
Citat:
HÅLL DIG BORTA FRÅN SUNDSVALL! Fick precis ett samtal från min förra instruktör som jag snackade om tidigare och han i Sundsvall har tydligen fått en stroke och kuggar allihopa om man inte suger av honom.

Näe kom med en ny stad.

Hahah vilken stad skulle du rekommendera?
Citera
2016-09-13, 16:13
Medlem
Hajenthebosss avatar
Fan inte Hudiksvall, har en polare som körde upp där, startade med att instruktören tvingade honom backa in på landsvägen, instruktören blandade sedan ihop stopp och väjningsplikt och tokbromsade från ingenstans.
Citera
2016-09-13, 16:38
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Fast vad säger att han inte gjort/gör det privat? Det enda han verkar ha problem med är 4 timmars restid för en körlektion (tur/retur då)

Ja precis, han tycker givetvis att det är helt meningslös och bortkastad tid/pengar att göra denna körlektion när han redan kan detta.

Men jag har ju fått min fråga besvarad så det blir att köra upp privat för grabben!

Sjukt krav egentligen av körskolan att man måste göra storstadskörning annars får man köra privat. Jag menar det hade ju varit en sak om det var en rekommendation/förslag men att ha det som krav
Citera
2016-09-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajentheboss
Fan inte Hudiksvall, har en polare som körde upp där, startade med att instruktören tvingade honom backa in på landsvägen, instruktören blandade sedan ihop stopp och väjningsplikt och tokbromsade från ingenstans.

Nu måste du skoja med mig??
Citera
2016-09-13, 18:03
Medlem
Citat:
Om du ska kolla i södra norland så har du tips här efter vettighet (från liten lätt stad till svår och jobbig stad):

Sveg
Ånge
Ljusdal
Bollnäs
Söderhamn
Hudiksvall

Jag skulle, om jag vore du, hellre satsa på Ånge än Hudiksvall om du hittar tid i bägge, inte för att hudiksvall är så svår (det är ändå bara c:a 15500 som bor i centralorten).
Sen skulle jag, om jag vore du, åka upp dagen innan, ta med en cykel eller hyra och cykla runt i staden och köra lite rekogniseringsrunda.

Hej, jag försöker hitta någon tid i de orter du länkade till men det ända jag hittade var Hudiksvall. Det finns en annan tråd har som du skrev i, folk säger att hudingsvall är den värsta orten av allt. Är det verkligen sant?
Citera
2016-09-13, 18:04
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jag kuggade fyra gånger i Hudik och i mitt tyckte så gjorde jag allt bra. Provförrättarna var löjligt hårda. Sista gången var det en massa mongon som spelade teater och förrättaren bad mig stanna så han kunde kolla. Sen kuggade han mig för att jag lät mig distraheras.

Femte uppkörningen tog jag i Boden... där var de trevliga men trafiken var ganska stressig. Där sa provsnubben att jag var en av hans bättre den månaden. Håll dig ifrån Hudik mao men Boden kan rekommenderas.
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2016-09-13 kl. 18:21.
Citera
2016-09-13, 18:28
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicklas.k
Hej, jag försöker hitta någon tid i de orter du länkade till men det ända jag hittade var Hudiksvall. Det finns en annan tråd har som du skrev i, folk säger att hudingsvall är den värsta orten av allt. Är det verkligen sant?

Kör upp i hudik du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in