2016-09-13, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Jag klarade mig i Gävle. Men vi kan inte garantera att du klarar dig vart än vi skickar dig. Ta en bra tid på dagen, det är det viktigaste tycker jag.

Vilken tid till tycker du är bra? Jag körde upp 08:00 ganska mycket trafik men det var inte svårt.
Citera
2016-09-13, 08:45
Medlem
PTHJs avatar
Södertälje är ett bra ställe.
Citera
2016-09-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Södertälje är ett bra ställe.

Hittar inget där. Hur låter Hudiksvall?
Citera
2016-09-13, 09:07
Medlem
Köra upp i hudiksvall? Akut!

Hej,

Ska snart ha uppkörning i Hudiksvall och då jag inte är ifrån trakterna undrar jag hur trafiken ser ut där? Något speciellt man bör tänka på? Kanske någon som rentav vet vanliga ställen man får köra på?

Är det svårt att köra upp där?detta är min sista chans innan jag måste göra om teorin också. Har bara kuggad 1 gång för att jag körde ut för fort i en rondell. Det var det ända felet.

Tack
Citera
2016-09-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermale
Hudiksvall anses vara en av de svåraste städerna. Tror jag läste att det bara är Paceville i Malta & Hong Kong i Japan som är svårare.

Lycka till för all del...

Skojar du med mig???
Citera
2016-09-13, 09:55
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.hoff
Skojar du med mig???
Varför tror du de, det här är flashback allt som skriv här är sant.
Citera
2016-09-13, 09:57
Medlem
Swe1227s avatar
Helt ologiska korsningar i centrum med övergångsställen åt höger och vänster. Går inte att ha koll på högerregel
Citera
2016-09-13, 11:20
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Helt ologiska korsningar i centrum med övergångsställen åt höger och vänster. Går inte att ha koll på högerregel

Hudiksvall är en av de lättare städerna jag någonsin kört i, enda som är lite knixigt är att folk skiter i högerregeln vid skvallertorget eller vad det heter... Däremot gör stadens uppbyggnad det lite förvirrat att köra där om man är ovan, då uppenbara genvägar för en utböling kan visa sig vara väldigt långa omvägar p.g.a. hur staden "böjer sig" runt havsviken.
Det och att folk inte kan köra i cirkulationsplats så det blir kilometerlånga köer vid cirkulationsplatsen vid statoil/mcd
Senast redigerad av 8bitrage 2016-09-13 kl. 11:22.
Citera
2016-09-13, 11:37
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermale
Hudiksvall anses vara en av de svåraste städerna. Tror jag läste att det bara är Paceville i Malta & Hong Kong i Japan som är svårare.

Lycka till för all del...

Trafikskoleelever i staden är tydligen beredda att stå i kö under flera år för att få fixa uppkörningen i Stockholm, Köpenhamn eller Berlin. Allt för att slippa det kaos som är Hudiksvalltrafiken.
Citera
2016-09-13, 11:46
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicklas.k
Hittar inget där. Hur låter Hudiksvall?

Om du ska kolla i södra norland så har du tips här efter vettighet (från liten lätt stad till svår och jobbig stad):

Sveg
Ånge
Ljusdal
Bollnäs
Söderhamn
Hudiksvall

Jag skulle, om jag vore du, hellre satsa på Ånge än Hudiksvall om du hittar tid i bägge, inte för att hudiksvall är så svår (det är ändå bara c:a 15500 som bor i centralorten).
Sen skulle jag, om jag vore du, åka upp dagen innan, ta med en cykel eller hyra och cykla runt i staden och köra lite rekogniseringsrunda.
Citera
2016-09-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227

Så jag ska skippa det?? Hur låter Sundsvall?
Citera
2016-09-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Trafikskoleelever i staden är tydligen beredda att stå i kö under flera år för att få fixa uppkörningen i Stockholm, Köpenhamn eller Berlin. Allt för att slippa det kaos som är Hudiksvalltrafiken.

Ahhh helevte, har du någon erfarenhet om Sundsvall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in