2015-08-24, 00:25
Medlem
Ska börja med teorin igen - tips?

Hej, ska börja läsa teori och ta det där jävla körkortet nån gång.

Nåt bra tips på vad för material jag ska använda? Vet att det finns en uppsjö appar ute men det kanske är bättre med en bok?

Tack på förhand.
Citera
2015-08-24, 00:31
Avstängd
K-arma-spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Hej, ska börja läsa teori och ta det där jävla körkortet nån gång.

Nåt bra tips på vad för material jag ska använda? Vet att det finns en uppsjö appar ute men det kanske är bättre med en bok?

Tack på förhand.

Angående appar. Svar ja! Jag läste inte en ända sida utav boken, jag pissade på den och sen var det med det. Ångrar det inte en sekund då iKörkort på appstore fick mig att klara allting galant, med tydliga instruktioner kring varför frågan är rätt och varför frågan är fel. Kolla upp det och lycka till med teorin!

Edit: Appen kostar 65 (?) kronor, dock värt det. Sök på iKörkort lite för en trial med 60 gratisfrågor.
Citera
2015-08-24, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-arma-spirit
Angående appar. Svar ja! Jag läste inte en ända sida utav boken, jag pissade på den och sen var det med det. Ångrar det inte en sekund då iKörkort på appstore fick mig att klara allting galant, med tydliga instruktioner kring varför frågan är rätt och varför frågan är fel. Kolla upp det och lycka till med teorin!

Edit: Appen kostar 65 (?) kronor, dock värt det. Sök på iKörkort lite för en trial med 60 gratisfrågor.

OK, tack! Och jag förmodar att den gör uppdateringar när transportstyrelsen släpper nya märken/regler?
Citera
2015-08-24, 00:46
Avstängd
K-arma-spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
OK, tack! Och jag förmodar att den gör uppdateringar när transportstyrelsen släpper nya märken/regler?

Den uppdateras hela tiden & vunnit 4 år i rad som bäst app samt tipsad av aftonbladet m.m
Citera
2015-08-24, 00:46
Medlem
Appar är bra skit! Blir som teoretisk mängdträning när man har tid över.
Citera
2015-08-24, 01:25
Bannlyst
Har du pengar lägg det på en Bok, appar som sidgrej.
Testa gärna på olika internet test, lite färdighet ger det åtminstone.
Citera
2015-08-24, 13:03
Medlem
iKörkort verkar ha fått väldigt blandade reviews på appstore. Men men, jag får väl testa och se!
Citera
2015-08-24, 17:45
Medlem
BossModes avatar
Efter hur länge när man bokat prov via telefon så får man brev hem ? vill inte att min familj ska veta!
Citera
2015-08-24, 21:52
Medlem
Så om man aldrig har satt sig bakom en ratt och pedal förr och inte heller har möjlighet att köra privat. Vad är ens chanser att lyckas ta körkort med trafikskolan utan att det kostar skjortan? Hur många lektioner bör man då ta? Hur lång tid kan det ta?
Citera
2015-08-24, 22:01
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så om man aldrig har satt sig bakom en ratt och pedal förr och inte heller har möjlighet att köra privat. Vad är ens chanser att lyckas ta körkort med trafikskolan utan att det kostar skjortan? Hur många lektioner bör man då ta? Hur lång tid kan det ta?

De chanserna är väldigt små. Har du ingen att köra privat med kan du nog räkna med 20-talet körlektioner. Om jag inte minns fel kostar en körlektion runt 5-800, beroende på körskola.
Sen måste du köpa böcker, hyra bil för uppkörning, betala teoriprov, risketta och risktvåa, fotografering m.m. Så räkna åtminstone med 15-20000 iaf.
Det kan ta allt ifrån 3 månader till två år, beroende på hur snabblärd du är och hur bra förare du blir.

Det är inte bara att sätta sig i bilen och gasa.

Helt säkert att det inte finns någon som kan hjälpa dig med körningen? Känns rätt dumt att du ska behöva lära dig grunderna i bilkörning på en körskola, där det kostar multum.

Finns mycket info på den här sidan: https://korkortonline.se/fakta/
Citera
2015-08-24, 23:21
Medlem
cleerboy1s avatar
Jag bliv anvisa hit.

Någon som har någon koll på hur många körlektioner man bör ha? 8 st per månad räcker det?

Är denna bil bra att övningsköra med?

http://www.blocket.se/goteborg/Saab_....htm?ca=15&w=1
Citera
2015-08-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
De chanserna är väldigt små. Har du ingen att köra privat med kan du nog räkna med 20-talet körlektioner. Om jag inte minns fel kostar en körlektion runt 5-800, beroende på körskola.
Sen måste du köpa böcker, hyra bil för uppkörning, betala teoriprov, risketta och risktvåa, fotografering m.m. Så räkna åtminstone med 15-20000 iaf.
Det kan ta allt ifrån 3 månader till två år, beroende på hur snabblärd du är och hur bra förare du blir.

Det är inte bara att sätta sig i bilen och gasa.

Helt säkert att det inte finns någon som kan hjälpa dig med körningen? Känns rätt dumt att du ska behöva lära dig grunderna i bilkörning på en körskola, där det kostar multum.

Finns mycket info på den här sidan: https://korkortonline.se/fakta/
Jag har ingen som kan hjälpa mig Så det kostar alldeles för mycket på körskola? Två år?! Är de bättre att skippa det hela då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in