2015-02-27, 22:35
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habiballahafg
Hej
Jag hoppas allt är väl med er som vill svara på min fråga
jag e ute efter att få körkort på avbetalning men jag är 17 och halv och har inget jobb och går skolan. mina löner är bara CSN.
Går det bra att få körkort på avbetalning med ovanför detaljen av mig?
MVH

Hört talas om SMS lån? Kör hårt grabben, livet är kort..
Citera
2015-02-27, 22:52
Medlem
habiballahafgs avatar
Tack alla.
Jag måste samla mina pengar och sen ansöka för körkort.
Citera
2015-02-27, 23:20
Medlem
Jag vet inte, men borde du inte kunna få ett banklån för körkort? Det är ju en skitsumma för en bank kan man tycka och eftersom du pluggar på någon nivå så borde du ju kunna betala tillbaka lånet ganska fort när du får ett jobb och iallafall täcka ränta och ammortering nu?

Men jag vet inte, kan ju vara värt ett samtal till din bank iallafall.
Citera
2015-02-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habiballahafg
Tack alla.
Jag måste samla mina pengar och sen ansöka för körkort.
Nja.
Jag vet en bilskola som tar avbetalning på samma sett som bilkredit. De använder samma kreditinstitut som vissa bilhandlare gör.
Det innebär att du faktiskt kan ta ett lån om du har en borgenär. I ditt fall som varken är myndig eller tillåten att vara här gäller lite andra regler eftersom du inte får ingå avtal. Men borgenären kan ta skulden direkt och inkassera den från dig med hjälp av basebollträ när du insett hur dum du varit.
Nu vill jag inte påstå att lån på något sett är att föredra. Bäst är att cascha.
Citera
2015-02-28, 11:41
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Du ska inte träna med hjälp av testprogrammen, du ska träna genom att läsa boken och förstå vad det är du läser.
Gör du det kommer du klara provet, annars lär du dig bara frågorna utantill och kommer stå som en jävla idiot sen när det uppstår problem i trafiken.

Håller med, det är helt annorlunda frågor på Trafikverket.
STR kan omöjligt veta vilka frågor som Trafikverket bjuder på.
Att kunna boken är det bästa om du frågar mig.
Jag fick 58/65, tänk alltid säkerheten först på frågorna
Citera
2015-02-28, 16:52
Medlem
Precis, men ska inte tro att man lär sig något genom att klara frågorna på str hemsida. Läs körkortsboken, annars lär man sig inte ett skit.
Citera
2015-03-01, 14:38
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeman85
Precis, men ska inte tro att man lär sig något genom att klara frågorna på str hemsida. Läs körkortsboken, annars lär man sig inte ett skit.
Stämmer ej, jag öppnade inte ens min körkortsbok. Trots det så fick jag 55/65 när jag tog körkort. Gjorde endast testerna på Elevcentralen.
Citera
2015-03-01, 15:13
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Stämmer ej, jag öppnade inte ens min körkortsbok. Trots det så fick jag 55/65 när jag tog körkort. Gjorde endast testerna på Elevcentralen.

Jo, det stämmer så jävla bra!
Du lär dig endast sakerna ytligt genom att bara plugga med programmen. Du får inte förklarat varför det är si och så, du får svaren levererade direkt och behöver knappt tänka själv.
Eller du kanske är ett jävla unikum som inte fungerar som resten av mänskligheten?
Citera
2015-03-01, 15:28
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Jo, det stämmer så jävla bra!
Du lär dig endast sakerna ytligt genom att bara plugga med programmen. Du får inte förklarat varför det är si och så, du får svaren levererade direkt och behöver knappt tänka själv.
Eller du kanske är ett jävla unikum som inte fungerar som resten av mänskligheten?
Jag skulle säga att jag fortfarande kan det mesta trots att jag gjorde på detta sättet. Har aldrig haft några problem i trafiken...
Citera
2015-03-01, 15:42
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Jag skulle säga att jag fortfarande kan det mesta trots att jag gjorde på detta sättet. Har aldrig haft några problem i trafiken...

Så du är med andra ort ett unikum, som lär dig på ett helt nytt sätt jämfört med resten av befolkningen?
Är du inte smart nog att förstå du skulle lärt dig teorin mycket bättre och djupare genom att läsa böckerna och tänka själv ska du inte ha körkort heller.
Citera
2015-03-01, 15:44
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Så du är med andra ort ett unikum, som lär dig på ett helt nytt sätt jämfört med resten av befolkningen?
Är du inte smart nog att förstå du skulle lärt dig teorin mycket bättre och djupare genom att läsa böckerna och tänka själv ska du inte ha körkort heller.
Men det fungerar ju...
Citera
2015-03-01, 19:43
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Någon som vet om man får övningsköra med tung motorcykel när man skall ta A2 körkort? Jag har tillgång till en tung motorcykel som jag kan övningsköra med farsan med, men frågan är om man får köra den trots att den är starkare än 35kw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in