2016-06-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Jag klarade fucking teorin bröder o systrar! HAHAHAHHA <3 såja! Fan vad gött.

Uppkörning imorgon.

Ni som nyligen haft, eller det kanske alltid är samma, vad exakt brukar man göra efter säkerhetskontroll? Alltså ska man lyssna vart dem ber en åka eller ska man åka vart fan man vill? Ber till gud att jag slipper landsväg. Längesen jag körde där!!

Bra jobbat! Dom säger till dig vart du ska åka. Du ska visa färdighet på olika moment t.ex vänstersväng, backning, högerregeln m.m. Ta det bara lugnt, så har du kortet imorgon! Lycka till!
Citera
2016-06-14, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av meditate
Bra jobbat! Dom säger till dig vart du ska åka. Du ska visa färdighet på olika moment t.ex vänstersväng, backning, högerregeln m.m. Ta det bara lugnt, så har du kortet imorgon! Lycka till!

Stort tack för ditt svar.

En fråga till alla, kanske någon som har en bild liggandes:

Inte så säker på vart på bilens främre och egentligen bakre också alla sorters ljus som te.x halvljus, dimljus, parkeringssljus osv befinner sig tyvärr.

Är det någon som har någon bild på detta på en VOLVO V60? (modell 2014 kanske ej spelar roll)
eller skulle kunna göra någon ritning snabbt?

Skulle va så oerhört tacksam!!
Citera
2016-06-14, 22:11
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Stort tack för ditt svar.

En fråga till alla, kanske någon som har en bild liggandes:

Inte så säker på vart på bilens främre och egentligen bakre också alla sorters ljus som te.x halvljus, dimljus, parkeringssljus osv befinner sig tyvärr.

Är det någon som har någon bild på detta på en VOLVO V60? (modell 2014 kanske ej spelar roll)
eller skulle kunna göra någon ritning snabbt?

Skulle va så oerhört tacksam!!

Varför letar du inte upp en instruktionsbok? Vad är det som gör att du är så jävla kåt på att få reda på var knapparna sitter?
Skulle du få en sån bil på uppkörningen är det bara att kolla i instruktionsboken. Du kommer inte ses som mindre kunnig bara för det, tvärt om.
Citera
2016-06-14, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Varför letar du inte upp en instruktionsbok? Vad är det som gör att du är så jävla kåt på att få reda på var knapparna sitter?
Skulle du få en sån bil på uppkörningen är det bara att kolla i instruktionsboken. Du kommer inte ses som mindre kunnig bara för det, tvärt om.

Knappar? Jag vet ju inte vilken lampa jag ska peka på när jag går ut i bilen, det som e felet
Citera
2016-06-15, 16:12
Klarade teorin igår men såklart ska man bli besviken på sig själv idag för man vet att man kan mer än man bevisade.

Kuggade och ska jag va ärlig så minns jag inte ens själv för de va så mycket. Pinsammaste måste ändå va när jag körde på en huvudled och visste inte om vilken väg jag körde på och VINKADE bokstavligen fram en bil som stod och väntade på att köra ut på huvudleden. VINKADE.

Sedan fick jag köra ut på landsväg så otur som jag har, när jag enbart kört på landsväg en enda gång på mina 10 körlektioner och annars varit ute på motorväg 3 gånger och haft rejäl koll där.

Han snacka om att jag inte motorbromsa när jag skulle göra en vänstersväng på landsväg, NÄR JAG HADE MÖTE. Ska jag sakta ner och sedan låta bilen rulla eller är det det han menar? För jag tror jag höll in koppling eller något... Fattar fan ingenting.

”Dålig uppsikt på högerregel korsningar”.. om bilar står åt höger och jag ska svänga vänster, då måste jag fan ut till mitten av vägen jag ska svänga in på för och kunna se klart och tydligt om det kommer bilar från höger, så vad menar han med det?! Ska jag ut på själva vägen för att sedan göra min sväng åt vänster i en högerregelskorsning?!

Så besviken..

Tacksam för hjälp..
Citera
2016-06-15, 19:24
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Klarade teorin igår men såklart ska man bli besviken på sig själv idag för man vet att man kan mer än man bevisade.

”Dålig uppsikt på högerregel korsningar”.. om bilar står åt höger och jag ska svänga vänster, då måste jag fan ut till mitten av vägen jag ska svänga in på för och kunna se klart och tydligt om det kommer bilar från höger, så vad menar han med det?! Ska jag ut på själva vägen för att sedan göra min sväng åt vänster i en högerregelskorsning?!

Så besviken..

Tacksam för hjälp..
Låter som du måste bli mer bekväm med bilkörning, speciellt i och med att du själv säger att du knappt kört på landsväg som är bland de enklaste momenten.

Citat:
Pinsammaste måste ändå va när jag körde på en huvudled och visste inte om vilken väg jag körde på och VINKADE bokstavligen fram en bil som stod och väntade på att köra ut på huvudleden. VINKADE.
Ajabaja, sådant gillas inte. Både trafikfarligt och fel. Bara det ensamt är skäl nog att kugga någon för. Träna träna träna, nästa gång tar du det.

Citat:
Han snacka om att jag inte motorbromsa när jag skulle göra en vänstersväng på landsväg, NÄR JAG HADE MÖTE. Ska jag sakta ner och sedan låta bilen rulla eller är det det han menar? För jag tror jag höll in koppling eller något... Fattar fan ingenting.
Har du inte tagit några körlektioner alls?
motorbroms

Citat:
Givetvis ska du inte köra ut i korsningen om du är den som ska lämna företräde, vänd på huvudet och titta åt höger och vänster så att det är fritt innan du kör. Är det inte det så stannar du och väntar på din tur.
Citera
2016-06-15, 19:30
Medlem
Har vi någon här som har CE körkort här?

Jag funderar på att även ta CE körkort , nu när jag börjar inse att det kommer bli ett helvete att läsa i framtiden teori för B, C och CE, är det kanske inte så dumt att ta CE kortet nu när jag kan teorin ganska bra.

Är det samma tungboken från C som används till CE? - Jag ser att i tungboken det finns sidor för CE teorin. Brukar man behöva läsa någon annan bok i samband med CE teori?
Citera
2016-06-15, 19:33
Medlem
Citat:

Kuggade och ska jag va ärlig så minns jag inte ens själv för de va så mycket. Pinsammaste måste ändå va när jag körde på en huvudled och visste inte om vilken väg jag körde på och VINKADE bokstavligen fram en bil som stod och väntade på att köra ut på huvudleden. VINKADE.

Sedan fick jag köra ut på landsväg så otur som jag har, när jag enbart kört på landsväg en enda gång på mina 10 körlektioner och annars varit ute på motorväg 3 gånger och haft rejäl koll där.

Så besviken..

Tacksam för hjälp..

Intressant.

Har du kört privat eller genom trafikskola?

Jag har sett dina inlägg om dina uppkörningar. Antingen problemet ligger i dig eller så har du lärt dig köra bil på fel sätt.
Citera
2016-06-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Vad bra!! Vitsen är som påpekats att du ska tappa kontrollen för att se hur bilen uppför sig.

Skriv gärna & tala om hur det gått!

Hej igen

gjorde halkbanan idag. Det var super roligt och lätt. Det kändes som jag redan kunde allt allt läraren sa var att gasa.

Tack för hjäpen
Citera
2016-06-15, 22:07
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicklas.k
Hej igen

gjorde halkbanan idag. Det var super roligt och lätt. Det kändes som jag redan kunde allt allt läraren sa var att gasa.

Tack för hjäpen

Grattis!!! Visst var det kul?
Citera
2016-06-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Grattis!!! Visst var det kul?

haha aa som fan. Frågade om jag fick köra ett extra varv.
Citera
2016-06-16, 11:54
Medlem
lobstoks avatar
Frågan är väl snarare hur man misslyckas?
Bara du kört så länge att du kan växla utan problem och testat lite hårda inbromsningar
Det jag minns är att handledarna spelar skithårda men behåll du lugnet

Om du ska väja för älg så väj i motsatt riktning

Dvs kommer de från höger sväng åt höger (annars vänster men tänk på mötande trafik)

Har jag för mig, grejen är att man rent intuitivt väjer fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in