2013-01-09, 01:19
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
HJÄLP!
Så min fråga är: Vart har ni fått köra på uppkörningen i Jakobsberg? Nån som bara fått köra ett enkelt varv runt viksjö typ? Nån som kan ge några bra tips på svåra situationer som kan hända på nån av de andra rundorna?

Körde direkt höger ut från parkeringen, vänster i rondellen, mot ikea (rakt fram i andra rondellen), förbi elgiganten, vänster i rondellen in till "outlet" (den vid pizza hut), rakt fram förbi donken, höger förbi gamla stadium toys r us osv, in på parkeringsplatsen vid typ toys r us parkera på lämpl. plats, ut igen, kör vid media markt rondellen E18 mot enköping (norr), fortsätt, avfart kallhäll, vänster sedan på gamla enköpingsvägen hela vägen tillbaka.
Citera
2013-01-09, 01:35
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodant
Lyckades med bl.a. hjälp från tråden klara körkortsprovet idag 63/65!

Kör upp på fredag och är rädd för de här kontrollerna man ska göra på bilen i början. Nu är det så att jag kört upp tidigare och då lyckades jag bra på kontrollen men sämre på körningen.
Behöver jag bevisa att jag kan göra kontrollen igen på fredag eller kollar de bara de punkterna jag brast på vid tidigare prov?

Hej, eftersom du klarade kontrollen slipper du göra den igen, sålänge du tar med lappen du fick från förra uppkörningen, lycka till
Citera
2013-01-09, 11:53
Medlem
Marodants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisesta
Hej, eftersom du klarade kontrollen slipper du göra den igen, sålänge du tar med lappen du fick från förra uppkörningen, lycka till

Helt säker? Två inlägg upp var det ju en som sa motsattsen?
Citera
2013-01-09, 12:33
Medlem
Funknatics avatar
Jag är i behov av ett nytt fråge program, då jag använt mig av TEO.. är korkortonline bra eller abu jihad?
Citera
2013-01-09, 12:45
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic
Jag är i behov av ett nytt fråge program, då jag använt mig av TEO.. är korkortonline bra eller abu jihad?
Båda är bra, korkortonline ger förklaringar på dina fel svar och abu jihad är "bra frågor" som kan komma på provet / se snarlika ut.
Citera
2013-01-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marodant
Lyckades med bl.a. hjälp från tråden klara körkortsprovet idag 63/65!

Kör upp på fredag och är rädd för de här kontrollerna man ska göra på bilen i början. Nu är det så att jag kört upp tidigare och då lyckades jag bra på kontrollen men sämre på körningen.
Behöver jag bevisa att jag kan göra kontrollen igen på fredag eller kollar de bara de punkterna jag brast på vid tidigare prov?

Vet inte riktigt om det är någon ovanför mig som berättat detta för dig, orkar inte riktigt läsa igenom alla inläggen men gällande säkerhetskontrollen så behöver du bara göra en invändig eller utvändig kontroll, du behöver alltså inte visa att du kan rubbet.

Det finns väldigt lätta kontroller du kan få göra, om du är lite nervös över detta moment så kan du hoppas på att få göra kontroll av tutan elller vindrutetorkarna ( tuta en gång / slå på/av torkarna fram och bak)
När jag gjorde mina 2uppkörningar så fick jag göra säkerhetskontroll av däcken första gången och säkerhetskontroll av torkarna andra gången, tyckte inte nått av det var svårare än det andra Men hoppas på tutan! GL
Citera
2013-01-09, 12:53
Medlem
Funknatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Båda är bra, korkortonline ger förklaringar på dina fel svar och abu jihad är "bra frågor" som kan komma på provet / se snarlika ut.

Vilken skulle du rekomendera? och vart ifrån tankar man abu jihad? ;P

Hittade nån dropbox på abu jihad frågor men det är väldigt bökigt vilket kör att körkortonline är smidigare..
Senast redigerad av Funknatic 2013-01-09 kl. 13:01. Anledning: .......
Citera
2013-01-09, 13:19
Medlem
Platonfreaks avatar
Får verkligen rådamp på vissa frågor och definitivt på elevcentralen ibland.
Har inte kommit åt repetitionsfrågorna då jag har 3 fel på instuderingsfrågorna som gör att jag inte kan komma åt repetitionsfrågorna. Jag har kört väldigt intensivt och därför hamnat efter med teorin, uppkörningen är redan avklarad >_<

Försök Nr 2 imorgon på kunskapsprovet.
Citera
2013-01-09, 13:37
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic
Vilken skulle du rekomendera? och vart ifrån tankar man abu jihad? ;P

Hittade nån dropbox på abu jihad frågor men det är väldigt bökigt vilket kör att körkortonline är smidigare..
Jo för abu jihad så skrev jag på papper och rättade sedan. De är dock väldigt snarlika i frågorna och är egentligen "vilket som" att plugga in med
Citera
2013-01-09, 14:17
Medlem
LisaNilssons avatar
Måste man göra halkbanan innan man skriver teoriprovet?

edit: Vill ta det sist, men tveksamt om det går.
Senast redigerad av LisaNilsson 2013-01-09 kl. 14:23.
Citera
2013-01-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaNilsson
Måste man göra halkbanan innan man skriver teoriprovet?

edit: Vill ta det sist, men tveksamt om det går.

Ja, du måste ha gjort halkbanan innan du ens får boka teoriprov/uppkörning.
Du bokar teori och uppkörning samtidigt.

Men den är ingenting att vara rädd för. Den är väl mest för att "prova på"
Har aldrig hört om någon som inte blivit godkänd på den.
Citera
2013-01-09, 14:36
Medlem
LisaNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microsim
Ja, du måste ha gjort halkbanan innan du ens får boka teoriprov/uppkörning.
Du bokar teori och uppkörning samtidigt.

Men den är ingenting att vara rädd för. Den är väl mest för att "prova på"
Har aldrig hört om någon som inte blivit godkänd på den.

Nä, ingenting jag oroar mig över. Men är bara min lathet som vill ta det sist.. Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in