2012-11-07, 16:56
Medlem
dauits avatar
hur ofta ändrar trafikverket sin rutt som de kör när man kör upp?
Citera
2012-11-07, 17:02
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Hört så mycket om att "det är värst i Sverige", "de är så elaka i Farsta, de försöker lura en för att testa en" och så vidare. Men ja, klart att det är mycket snack från folk som har torskat där.

Tack för dina råd!
Kan berätta att jag körde upp i Farsta för några år sedan och hade en SUPERTREVLIG kontrollant, hon gjorde då inget för att lura mig och dessutom var hon väldigt lätt att prata med vilket gjorde att jag blev mycket mindre nervös. Klarade körkortet på första uppkörningen, fick inga klagomål alls.

Så det beror nog mycket på vem man kör upp på. Detta var en kvinna i 45årsåldern och som sagt så var hon väldigt trevlig.
Citera
2012-11-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
hur ofta ändrar trafikverket sin rutt som de kör när man kör upp?

Det finns lika minst lika många rutter, som det finns förarprövare. Med det vill jag ha sagt följande; förarprövaren bestämmer vart du ska åka under uppkörningen, inte Trafikverket.
Citera
2012-11-07, 17:17
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Det finns lika minst lika många rutter, som det finns förarprövare. Med det vill jag ha sagt följande; förarprövaren bestämmer vart du ska åka under uppkörningen, inte Trafikverket.
okej synd, jag och en kompis hade tänkt oss att vi kunde boka våra lektioner ungefär samtidigt och det skulle underlätta ifall man redan innan visste hur de skulle köra, så man hinner förbereda sig och köra den med farsan någon gång innan.

man kan inte påverka vilket uppkörningsförare man får, heller hur?
Citera
2012-11-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman
Tagit cirka 45 körlektioner och kört ganska mycket privat också men jag känner inte att jag har blivit mjölkad på pengar. Precis bokat min uppkörning nu och jag känner mig nästan redo har tre veckor på mig att köra lite till.

Har svårt med växlingen och måste öva på de
45 körlektioner + privata körlektioner och du har fortfarande svårt med växlingen? Jag skulle nog säga att du har blivit mjölkad på pengar eller att du behöver fler lektioner än alla andra.
Citera
2012-11-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
okej synd, jag och en kompis hade tänkt oss att vi kunde boka våra lektioner ungefär samtidigt och det skulle underlätta ifall man redan innan visste hur de skulle köra, så man hinner förbereda sig och köra den med farsan någon gång innan.

man kan inte påverka vilket uppkörningsförare man får, heller hur?

Nej det slumpar/ väljer dem själva. Du kan däremot, om du vill öva runt Trafikverkets lokaler, är att köra en slinga, som är ca 25 minuter. Efter 25 minuter ska ni vara tillbaka hos Travikverket. Då får ni ett humm om hur vad som kan vänta på körprovet.
Citera
2012-11-07, 20:34
Medlem
Är svaret fel? :S

http://tinypic.com/view.php?pic=28wgq60&s=6
Citera
2012-11-07, 22:05
Medlem
Livsituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garaay

Det ser mer ut som om C är för spolarvätska. Är inte helt säker, dålig bild...
Citera
2012-11-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garaay

Jag har aldrig användt "Trafikskolan TEO", men jag tolkar det som att du har svarat att C ska vara kylarvätskan. Detta är således fel.

A. Kylarvätska.
B. Bromsvätska.
C. Spolarvätska.
Citera
2012-11-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abhz
45 körlektioner + privata körlektioner och du har fortfarande svårt med växlingen? Jag skulle nog säga att du har blivit mjölkad på pengar eller att du behöver fler lektioner än alla andra.
Word
Har bokat uppkörning nu efter 8 körlektioner och har inte kört speciellt mycket privat, bara hem från jobbet/skola, någon gång i början ute och snurrat men inte mycket..

Kan självklart också vara så att människor lär sig olika fort, vissa har det i sig och andra inte.
Citera
2012-11-08, 20:50
Medlem
janssonkarls avatar
Tjo mannar!

Körde idag min 10:e körlektion, landsväg och rondeller. De dundrade över teorin idag jag sa att jag inte börjat vilket jag inte har så ska göra Fas A,B,C på en vecka och jag undrar ska man plugga till dess?a? Eller är det bara o göra tills man klarar det? Gjort fas A 2 gånger fick 45 och 47. För körskolan ser väl om jag failat 10 gånger?

Med vänlig hälsning, JK
Citera
2012-11-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Eller är det bara o göra tills man klarar det? Gjort fas A 2 gånger fick 45 och 47. För körskolan ser väl om jag failat 10 gånger?

Med vänlig hälsning, JK

Är det deras prov du gör skulle jag bli mycket förvånad om dem inte skulle kunna se dina provresultat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in