2012-11-08, 21:02
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Är det deras prov du gör skulle jag bli mycket förvånad om dem inte skulle kunna se dina provresultat..

Jojo men det är väl mening att man ska misslyckas eller alltså kanske inte är bra att faila 30 gånger men 10 måste väl vara lugnt?
Citera
2012-11-09, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Jojo men det är väl mening att man ska misslyckas eller alltså kanske inte är bra att faila 30 gånger men 10 måste väl vara lugnt?

Jag vet ju inte vilken skola du är på, men ja, det är klart man måste tillåtas att få underkända prov på datortesterna - ingen är väl perfekt, alla kan misstolka en fråga?

Däremot så kan det ju vara så att du bara får ett visst antal prov, exempelvis om du köper ett paket så kan det ingå X antal prov, och att skolan vill att du ska klara ett visst antal av dem, för att dem ska vilja boka ett sammanhållet förarprov åt dig. Men vad dem ställer för krav kan jag ju av förklarliga skäl inte besvara.

Men återigen, det är klart man ska tillåtas att få svara fel på ett teoriprov.
Citera
2012-11-09, 09:48
Medlem
Jay-Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1y1
Han var 2 poäng ifrån vilket betyder att han inte behöver läsa på mer utan bara skriva om det tills han får 52 poäng.

Många frågor är helt värdelösa och onödiga men resten är sunt förnuft.

han var 15 poäng ifrån enligt mig. plugga mer!
Citera
2012-11-09, 09:52
Medlem
Jay-Cs avatar
Citat:

Jag gjorde 35 testprov misslyckade + en lyckad på varje kategori (a,b,c, fordon, repetition, slutprov, extra frågor) Fick 64 på skrivningen.

/C
Citera
2012-11-09, 12:58
Medlem
xWingmaNxs avatar
Tjena!

Har en fråga angående testproverna man kan göra på körskolernas datorer.

Det är prov i olika faser, som någon här ovan nämnde så är det väll a, b, c, fordon, rep, slutprov, extrafrågor.

Nu har jag börjat på detta, samt att jag läser en del hemma.
Får 61/70 på dessa prov men endå inte godkänt? hur funkar detta?
på det riktiga provet är det väll 70 frågor -5? då räknar jag ju 61-5 = 56/65 vilket borde vara godkänt?

Eller är det jag som är trög på något sätt?

Förresten, hur lika är dessa frågor till det riktiga provet på ett ungefär?

/Er Wingman i nöd!
Citera
2012-11-09, 13:20
Medlem
apakuls avatar

På körskolan vill de att du ska vara bättre än 'precis godkänt'.
Citera
2012-11-09, 13:21
.
Senast redigerad av EnslaveThemAll! 2012-11-09 kl. 13:28.
Citera
2012-11-09, 13:45
Medlem
xWingmaNxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apakul

På körskolan vill de att du ska vara bättre än 'precis godkänt'.

ah, fair enough. Har aldrig varit den bästa på att läsa in saker, har bildminne. Men då är det bara att läsa mer så har jag förhoppningsvis en chans på det här jäkla provet!

/Er Wingman som nu känner sig lite lugnare.
Citera
2012-11-09, 14:34
Medlem
Har en fråga angående teorin.
Väldigt många av frågorna som kommer på dom testen jag gör är uträkningsfrågor, så som stoppsträcka, reaktionssträcka, hur mycket tid man vinner på att öka 20 km/h, etc.
Min fråga är om någon vet någon sida eller liknande där alla dessa uträkningar är samlade?

/ Jakobiii
Citera
2012-11-09, 15:15
Medlem
Funknatics avatar
Smått irriterad. Kuggade uppkörning precis, då dom alltid säger att de bedömer helheten så tycker jag detta är väldigt konstigt, eller är det jag som tänker fel bara?

Kuggade p.ga av att jag svängde in på landsväg från en mindre, växlade till 2an och drog på lite. Då tänkte jag att jag ska visa eco driving som dom är så satans hårda på, växlade från 2an till 4an. Det skulle jag dock inte gjort tyckte inspektören, vilket ja ok.

Men allt annat under min körning var felfritt, då undrar jag hur man säger att man bedömer helheten om jag bara fick till svar om just detta?

Jag körde också 60 på en landsväg som var 70, borde jag ha kört lite mer åt sidan så andra kunde köra om mig? eller så borde jag hållt 70 bara, vilket ja inte gjorde :P

Känns lite som de redan bestämt sig innan man kört iväg att man ska bli kuggad, men kanske bara jag som är lite sne just nu =P
Senast redigerad av Funknatic 2012-11-09 kl. 15:16. Anledning: .....
Citera
2012-11-10, 10:13
Medlem
janssonkarls avatar
Hej igen!

söker lite tips här!

min lärare på körskolan sa att jag ska ha klar fas A,B,C till torsdag har gjort fas A 3 gånger ju högsta poäng är 49 gjorde precis en fas b fick 46... hur ska jag gå till väga för att sätta detta?

tacksam för snabba svar!

MVH JK
Citera
2012-11-10, 12:53
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Hej igen!

söker lite tips här!

min lärare på körskolan sa att jag ska ha klar fas A,B,C till torsdag har gjort fas A 3 gånger ju högsta poäng är 49 gjorde precis en fas b fick 46... hur ska jag gå till väga för att sätta detta?

tacksam för snabba svar!

MVH JK
Plugga mer!
När du gjort dina övningsprov så får du information om vad du inte klarat. Skriv ut dom och sätt dig med boken till dess att du förstår varför du svarade fel på frågan. Lyckas du inte själv får du ta hjälp av någon som kan förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in