Själv tog jag körkortet i början av november, fick traktens omtalade kuggare för 2:a gången (hade kuggat mig en gång innan).. lamslagen av nervousitet (rädsla?) så körde vi igång och även om jag körde sämmre än första gången så klarade jag mig!

.. Tyvärr missade jag lite utav glädjeruset som brukligt följer en lyckad uppkörning då jag ramlade i en lerbacke med min fina godkända papperslapp brevid parkeringen vid vägverket och kontrollanten och hans rökande kumpaner fick sig en ovanligt rolig rökpaus.
iaf så kom känslan tillbaks då jag stack ut första gången på egen hand någon halvtimma efter.. misstaget som följer är nog inte allt för ovanligt skulle jag tro.. medans jag lattjar på min jungfru färd så måste jag ju ringa alla kamraterna och sprida nyheten.. så jag som en endorfinstinn 18-åring försöker deperat ratta runt och växla och blinka enligt alla konstens regler med FEL hand dvs vänster på en vänsterstyrd bil och telefonen i högern och gormar i telefonen för att överrösta stereon som jag inte hade tid att sänka vare sig före eller under samtalet.. Nåja.. ingen krock blev det av då och har inte heller sen dess.. dessutom så bestämmde jag mig för att inte ta initiativ till telefonsamtal under bilkörning i framtiden.