2004-10-14, 22:07
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hehe ... ja nu är väl dags för lite skräckhistorier om första åkturen efter att ha fått den där åtråvärda lappen.
Vem mutade du för att få ditt körkort? Nu blir jag fan förbannad om jag inte får min lapp när jag ska köra 1 nov...
Citera
2004-10-14, 22:16
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Vem mutade du för att få ditt körkort? Nu blir jag fan förbannad om jag inte får min lapp när jag ska köra 1 nov...

Hehe ... närå - uppkörningen gick ju fint. Men jag blev konfys när hastighetsmätaren och varvräknaren hade bytt plats jämfört med den bilen som jag körde upp i.

Sedan dess har det kanske blivit strängare.

Min farsa berättade att när han var ung - så bestod "förarprovet" i att köra runt kvarteret.
Citera
2004-10-14, 22:44
Medlem
Har bokat halkbana den 5 november sen tar det väl en månad innan man får tid på uppkörningen. Jag har redan gjort teoriprovet. Jag kommer att övningsköra så mycket i uppsala så jag kan varenda jävla gata utantill. Nu går ju jag fordonsprogramet så jag får körlektionerna gratis.
Citera
2004-10-14, 23:38
Medlem
bigMajks avatar
Först och främst, GRATTIS!

För det andra: Ta det lungt på halkan.

För det tredje: Akta så du inte hamnar i träsket när man (iaf. jag) väl har ett körkort vill man bara ha fler! mera bokstäver!
Citera
2004-10-27, 14:18
Medlem
Rizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
När jag körde upp för lastbil med släp för tjugo år sen hade jag den berömde "Bosse Kugg" som kontrollant.

Glad att man slapp honom när man körde upp...
är du från K-D eller?

Själv hade man en snäll kontrollant. Trots att jag höll på att backa över en cyklist så fick jag kortet
Citera
2004-12-02, 23:59
Medlem
shitmeisters avatar
jag har uppkörning imorrn jag med.. i malmö.. 7.40 på vägverket.. e så sjukt nervös.. inte varit så här nervös, nånsin! jag har inga problem med körningen. växlar, tittar runt, anpassar mig till omgivningen o hela köret.. men grejen e att ajg har liiiite sämre syn... man får vara rätt snabb me att kolla upp var d e man ska på vägen då... :S
Citera
2004-12-03, 02:21
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmeister
jag har uppkörning imorrn jag med.. i malmö.. 7.40 på vägverket.. e så sjukt nervös.. inte varit så här nervös, nånsin! jag har inga problem med körningen. växlar, tittar runt, anpassar mig till omgivningen o hela köret.. men grejen e att ajg har liiiite sämre syn... man får vara rätt snabb me att kolla upp var d e man ska på vägen då... :S

Lycka till då!
Citera
2004-12-03, 08:11
Medlem
shitmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shallow
Lycka till då!

kan du gissa vad som hände? glömde ID.. idioten kunde inte vänta i 2 minuter så jag får betala 900 spänn nu för ingenting.. fyfan för vägverket.. jag LOVAR att orsaka den störta olyckan genom tiderna en vacker dag.. hämnd ljuva hämnd

/ en JÄVLIGT irriterad jävel
Citera
2004-12-03, 20:13
Medlem
Lutass avatar
Citat:
kan du gissa vad som hände? glömde ID.. idioten kunde inte vänta i 2 minuter så jag får betala 900 spänn nu för ingenting.. fyfan för vägverket.. jag LOVAR att orsaka den störta olyckan genom tiderna en vacker dag.. hämnd ljuva hämnd

Hehe, gjorde exakt samma sak... Men min idiot va mycket trevligare, jag fick fem minuter på mig att hämta legget... Kutade som en gris och var helt slut när jag skulle köra... Men det gick ändå!
Citera
2004-12-03, 20:52
Medlem
uhhhhs avatar
Själv tog jag körkortet i början av november, fick traktens omtalade kuggare för 2:a gången (hade kuggat mig en gång innan).. lamslagen av nervousitet (rädsla?) så körde vi igång och även om jag körde sämmre än första gången så klarade jag mig! .. Tyvärr missade jag lite utav glädjeruset som brukligt följer en lyckad uppkörning då jag ramlade i en lerbacke med min fina godkända papperslapp brevid parkeringen vid vägverket och kontrollanten och hans rökande kumpaner fick sig en ovanligt rolig rökpaus.

iaf så kom känslan tillbaks då jag stack ut första gången på egen hand någon halvtimma efter.. misstaget som följer är nog inte allt för ovanligt skulle jag tro.. medans jag lattjar på min jungfru färd så måste jag ju ringa alla kamraterna och sprida nyheten.. så jag som en endorfinstinn 18-åring försöker deperat ratta runt och växla och blinka enligt alla konstens regler med FEL hand dvs vänster på en vänsterstyrd bil och telefonen i högern och gormar i telefonen för att överrösta stereon som jag inte hade tid att sänka vare sig före eller under samtalet.. Nåja.. ingen krock blev det av då och har inte heller sen dess.. dessutom så bestämmde jag mig för att inte ta initiativ till telefonsamtal under bilkörning i framtiden.
Citera
2004-12-03, 22:05
Medlem
Shallows avatar
Citat:

Ja jag säger då det, trevliga är de en del av dem.
Ett nytt lycka till tills nästa gång då
Citera
2005-02-08, 20:29
Medlem
min tur imorgon (uppkörning)

Tjena!
Nu börjar jag bli lite halvdan när jag tänker på att jag har uppkörning imorgon kl 8.15!
Det jag oroar mig mest över är säkerhetskontrollen innan man kör iväg!
Skulle ni vänliga själar med körkort vilja berätta för mig vilken sorts koll ni fick göra samt hur man gör den?
Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in