2008-07-22, 21:00
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadabo
Att man skulle klara det om man bara var seriös. Klart som fan alla är seriösa när de kör upp!!!

Tycker tyvärr inte det verkar så. Många som bokar uppkörning trots att de har uppenbara brister. Inte seriöst i mina ögon.
Citera
2008-07-22, 21:21
Medlem
Varför bokar du ens tid när du kör så dåligt?

Borde inte behövas, det är hur lätt som helst om man är seriös.

Tycker tyvärr inte det verkar så. Många som bokar uppkörning trots att de har uppenbara brister. Inte seriöst i mina ögon.

Tröttsamt när nästan alla skyller på vägverketanställda trots att de har uppenbara brister. Tog självklart körkort på min första uppkörning.

Helt sjukt av dig att boka uppkörning när du kör så dåligt.

Du verkar sjukt dålig på att köra bil kompis. Aldrig funderat på cykel?

Han är säkert ute och firar, finns nästan inget enklare än en uppkörning.

orkar inte leta efter mer, försök uppmuntra folk istället för att döda deras förhoppningar
Citera
2008-07-22, 21:37
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback_l0ver
Varför bokar du ens tid när du kör så dåligt?

Borde inte behövas, det är hur lätt som helst om man är seriös.

Tröttsamt när nästan alla skyller på vägverketanställda trots att de har uppenbara brister. Tog självklart körkort på min första uppkörning.

Helt sjukt av dig att boka uppkörning när du kör så dåligt.

Du verkar sjukt dålig på att köra bil kompis. Aldrig funderat på cykel?

Han är säkert ute och firar, finns nästan inget enklare än en uppkörning.

orkar inte leta efter mer, försök uppmuntra folk istället för att döda deras förhoppningar

Alla mina nära som har varit seriösa har klarat både uppksrivning, halkbana och uppkörning på första (inkl. jag). Sen har jag bekanta som går fordon/industri/VVS som kuggar om och om igen. Och fordonare etc är ju inte direkt kända för att vara seriösa, för att göra det lite svart och vitt.
Citera
2008-07-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ni-ar-fjortisar
Alla mina nära som har varit seriösa har klarat både uppksrivning, halkbana och uppkörning på första (inkl. jag). Sen har jag bekanta som går fordon/industri/VVS som kuggar om och om igen. Och fordonare etc är ju inte direkt kända för att vara seriösa, för att göra det lite svart och vitt.
kanske dagens mest orelevanta inlägg
Citera
2008-07-22, 22:34
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback_l0ver
kanske dagens mest orelevanta inlägg

Dock är det sant att alla seriösa klarar på första försöket. Trist att alla oseriösa förstör genom att boka tider när de ändå bara kuggar och sedan klagar de över långa väntetider. Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Citera
2008-07-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Dock är det sant att alla seriösa klarar på första försöket. Trist att alla oseriösa förstör genom att boka tider när de ändå bara kuggar och sedan klagar de över långa väntetider. Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Jag har tagit det seriöst och övat jättemkt innan. Jag blev jättenervös o körde uruselt. Så det där är väl inte nåt man direkt kan generalisera.
Citera
2008-07-23, 00:13
Medlem
Citat:

Du är en jävla kuk.
Citera
2008-07-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Trist.

Vad torskade du på?

Grattis Mona Tumba!

Jag fassnade med blicken i backspeglarna ibland, till följd av det tappade jag kursen och kom åt trottoarkanten lite på ett ställe när jag skulle svänga! Rätt klantigt gjort faktist

Sen skulle jag fickparkera, skulle åka upp jämsides med bilen framför luckan, kontrolanten ingrep med bromsen och ansåg att jag kom för nära bilen. Vet inte hur nära det igentligen var, bedömde vel avståndet lite fel iaf!

Inget utav detta har hänt/påpekats i körskolan eller hemma så vet inte om de va nervositet eller ovana med bilen. Men men, fel vart det iaf

Kunde även vart lite mer berädd med bromsen i tätbebyggelse, vilket jag kan hålla med om.

Är vel bara på det igen, även om musten gick ur en lite!
Citera
2008-07-23, 02:22
Bannlyst
Citat:

Beror på vilken stad man kör upp i. vissa städer är ju skitlätta andra inte. Så tyst med dig din jävla kuk!
Citera
2008-07-23, 08:45
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Jag var sjukt seriös på min första karate-tävling, inte fan tror du att det hjälpte mot nervositeten när man kliver fram på mattan?

Min kompis körde upp i måndags. Han har kört helt privat och han misslyckades första gången innan sommaren. Han hade då för högt tempo.
Nu i måndags körde han upp igen, som sagt. Påväg in på en motorled/motorväg gasade han lite försiktigt och en lastbil låg bakom. Så övervakaren eller vad det kallas tycker att min kompis kör för långsamt och säger "Nu får du allt gasa på" och gasar själv (visste inte ens att man hade gas i dubbelkommando-bilar, trodde det var koppling och broms bara).
Sen när de kommer upp på motorled/vägen så kör min kompis i cirka 80 (bara 90 där) och lastbilen drar om i typ 110.
Han blev underkänd för att han körde med för LÅGT tempo denna gång. Får man ens underkänna folk för det? Och 10km/h under hastighetsgränsen är inte för lågt...
Citera
2008-07-23, 10:32
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Jag har tagit det seriöst och övat jättemkt innan. Jag blev jättenervös o körde uruselt. Så det där är väl inte nåt man direkt kan generalisera.

Blir man så nervös att man kör uruselt är man inte redo. Lite nerver hör självklart till men inte till den grad att det påverkar körningen i sådan bemärkelse.
Citera
2008-07-23, 10:57
Medlem
Citat:
Troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in