2010-09-27, 16:14
Medlem
SmedHamres avatar
Klarade äntligen teorin och nu har man körkort!! 59/65! Det känns underbart och samtidigt lite överväldigande! Det har inte riktigt sjunkit in än men ska ta och sätta mig bakom ratten snart och köra runt! Tredje gången gillt gällde det för mig på teorin! Är riktigt jävla glad ändå
Ni som inte har gjort teorin än och är lite nervösa är mitt råd till er:
1. Ta det lugnt och läs frågorna noggrant.
2. Markera och hoppa över de frågorna ni är tveksamma om och ta dem när ni har svarat på de andra frågorna.
3 Tänk logiskt.
så klarar ni er fint

Körkort! !!!!
Citera
2010-09-27, 16:31
Medlem
ni553s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmedHamre
Klarade äntligen teorin och nu har man körkort!! 59/65! Det känns underbart och samtidigt lite överväldigande! Det har inte riktigt sjunkit in än men ska ta och sätta mig bakom ratten snart och köra runt! Tredje gången gillt gällde det för mig på teorin! Är riktigt jävla glad ändå
2. Markera och hoppa över de frågorna ni är tveksamma om och ta dem när ni har svarat på de andra frågorna.
3 Tänk logiskt.
så klarar ni er fint

Körkort! !!!!

Hehe grattis som fan!! Även jag tog körkortet idag! Fick även jag 59 på teorin
Citera
2010-09-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Berätta gärna utförligt om din uppkörning sen. Jag har nämligen uppkörning i Jakobsberg om två veckor. Skulle vara intressant att veta lite om färdväg och liknande.

Skulle även vilja fråga lite allmänt hur jag ska förbereda mig inför min uppkörning. Vad är det för moment som man gör under en uppkörning? Backa runt hörn har jag hört från de flesta och det verkar rätt givet, där vet jag att man ska ta det jävligt, jävligt lugnt och bara backa väldigt sakta.

Vad är det mer som är praxis under en uppkörning?

Självständig körning mot mål och sådant, vad innebär det? Att instruktören säger "kör till XXX" och så ska man följa vägskyltar utan några kör till höger/vänster-instruktioner?

Du kan få nästan vad som helst, jag fick t.ex inte backa runt hörn heller inte vänstersväng på landsväg, jag fick dock backa in å parkera mellan två bilar, fick också vända på lämpligplats omkörning på motorväg
Citera
2010-09-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikSahlin
Halkbanan är nog det roligaste du gör under din utbildning!

Det krävs mycket till för att du skall misslyckas med din halka,

gör som din ledare säger, kör i de hastigheter som sägs och LEK inte.

Gör du det kommer du klara dig galant!

Hehe jag kommer ihåg när jag frågade min körskolelärare om man kunde misslyckas på halkbana han sa: du kan misslyckas på 2 sätt, antingen kan du inte svenska eller så kan du inte köra bil alls.

Det roliga var när jag gjorde halkbana så var det en tjej som knappt kunde köra hon la alltid i fel växel, och en snubbe från iraq som inte kunde svenska men likfan fick båda dom godkänt så det går inte att misslyckas i princip.
Citera
2010-09-27, 17:14
Medlem
fan, missade både teorin och uppkörningen idag

uppkörningen gick riktigt bra till en början, klarade att backa runt hörn galant och körningen i tätbebyggt område. allt gick åt helvete när jag råkade välja fel fil inför en rondell, då fick jag blackout och råkade köra ut når det var bilar i rondellen. kontrollanten fick använda dubbelkommandot vilket i princip gjorde att jag inte blev godkänd.

Teoriprovet fick jag bara 48 poäng på, men ska nu plugga igenom det jag fick fel på.

har redan bokat ny tid för teorin och för uppkörningen, nu jävlar ska det gå vägen!
Citera
2010-09-27, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikSahlin
Halkbanan är nog det roligaste du gör under din utbildning!

Det krävs mycket till för att du skall misslyckas med din halka,

gör som din ledare säger, kör i de hastigheter som sägs och LEK inte.

Gör du det kommer du klara dig galant!

Hehe okej nej inga problem jag kan köra och växeln klarar jag fint fint hoppas de blir kul då
Citera
2010-09-27, 19:08
Medlem
Jag har en polare som körde halkbanan tillsammans med två utlänningar som båda misslyckades med halkbanan och var tvungna att göra om den

Så, visst, det går. Vet dock inte hur de lyckades med fenomenet, men kan tänka mig att det ska jävligt mycket till i så fall.
Citera
2010-09-27, 20:40
Medlem
starsigns avatar
Någon som kört med Kungsängens trafikskola?

Kan inte hitta någon information eller betyg någonstans på internet om Kungsängens trafikskola, därför tänkte jag kolla om någon här känner till körskolan?
Omdömme?

Tacksam för svar!
Citera
2010-09-27, 21:42
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmedHamre
3 Tänk logiskt.
så klarar ni er fint

Körkort! !!!!

Citat:
Ursprungligen postat av ni553
Hehe grattis som fan!! Även jag tog körkortet idag! Fick även jag 59 på teorin
Någon utav er som använde er av körkortonline?

Om någon har ett sådant konto med frågor/tid kvar får ni gärna skicka i PM
Citera
2010-09-27, 21:54
Medlem
Tjena. Har inte tid att gå igenom allt som sagts i denna tråd. Ville bara fråga om tips angående teoriprov. Ska göra teoriprovet imorgon, och undrar vilka delar ni tycker är jobbigast att lära sig/de delar som är minst logiska. Dvs, de man inte kan tänka ut med vanlig logik. Tacksam för svar!
Citera
2010-09-27, 22:02
Medlem
SmedHamres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Någon utav er som använde er av körkortonline?

Om någon har ett sådant konto med frågor/tid kvar får ni gärna skicka i PM
Nope, använde bara TEO 2009(som är värdelöst egentligen men det funkar). Sitt bara med boken och notera all statistik(som t.ex. 40% av alla som dör i trafiken har inte bilbälte) och liknande, så ska det gå vägen. Själv satte jag mig vid TEO 2009 i flera timmar vilket inte hjälpte(kuggade två ggr) utan det mesta står i boken. Så läs! LÄS! I'ts the only help you'll need!
Citera
2010-09-27, 22:45
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talande Huvud
Då var det uppkörning imorgon, hade 16:30 först men nu blev det omställt till 15:00 utav dem. Kör upp i Gävle med en Saab 9-5, något att tänka på? Är inte så nervös, kört rätt mycket med mor och far.

Då hade man körkort dålå! Serv-ess på både teorin och uppkörningen! Missade en skylt mot E4an (Gävle) (dock sade han att jag skulle köra in på den lite väl sent) och körde väl inte lika bra som jag gör i vanliga fall men godkänt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in