Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-08-12, 16:29
Medlem
Så här är det: När en film stoppas pga detta så kommer alla innehållande låtar upp och det står även deras ägare eller bolag. Det står inget om vilken låt som inte får användas.

Men hur kan låtarna ifråga få användas när låten är ensam i en annan film.

Det är ju OBEGRIPLIGT ??
Citera
2013-08-13, 19:44
Medlem
Hur byter man lösen på Youtube

Min kompis har visst varit inne på min pappas konto för att gilla hans videos han lägger upp vet inte hur han lyckats med det om jag loggat in där hemma hos han eller nåt men han kunde inte logga in på Hotmail för det stod att någon annan kanske använde den eller nåt lol. Hur ska man göra då? Hur byter man lösen och han är riktigt dryg han har typ 170 subscribers jag har typ gjort 10+ och sub och gillat typ alla kollat hans videos massor av gånger när han inte var lika stor men nu har han blivit kaxig typ 170 sub bitch o jag säger då jag använder inte ens youtube osv, fast hans videos får typ 50+ visningar bara äcklig han är har skrivit till han på PS3 men han svarar inte han tror att han är så jävla bra.
Citera
2013-08-13, 19:51
Medlem
Polyklorfenols avatar
Man loggar in på sitt YouTube-konto. Under "Säkerhet" kan du ändra lösenord.
Citera
2013-08-13, 23:15
Medlem
TorrentLovers avatar
Du byter lösenord här --> https://accounts.google.com/b/0/EditPasswd?hl=sv.
Citera
2013-08-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wierop
Hej!

Kan någon förklara detta för mig:

Jag lade upp en 6 minuter lång film på youtube som jag gjort med windows live movie maker. Filmen innehöll 3 olika låtar som alla var runt 2 minuter. Filmen kan ses på youtube nu men enbart genom dator, inte ipad eller iphone då det står att det finns med musik som strider mot upphovsrättslagen då den ägs av tredje part. Det står att den är blockerad i vissa länder och visar man mer info så står det att det är blockerat i Tyskalnd.

Nu till det OBEGRIPLIGA:

För att ta reda på vilken låt man inte får ha så gjorde jag lite snabbt tre filmer på 2 minuter där varje film innehöll en av dessa tre låtar, och alla dessa tre filmer klarade sig från dessa problem jag just nämnt. Så alltså är det någon musik som stoppades på ett ställe men friades på ett annat? Eller?

Låtarna ifråga var: (om någon undrade)

"Kashmir", "Get ready for this" och "Bullets". Så tre helt olika låttyper från tre helt olika tider.

Så när varje låt funkar var för sig, varför blockeras det när de läggs ihoo?
Detta har hänt mig flera gånger tidigare och jag blir bara så trött på detta då det tar runt 60 min att ladda upp en 6 minuter lång 1080-kvalitéfilm...

Detta blir ett stort problem eftersom jag länkar det på facebook och där är en stor del mobilanvändare som därmed inte kan se det!

Om du går in i Videohanteraren ska du kunna se en flik upphovsrätts meddelanden eller något liknade. mins inte exakt vad det står.
Tänk på att om du använder musik du inte har rättigheter att använda förlorar du rätten till din video och ägaren kan blockera den i olika länder och mobiler. Det finns mycket bra gratis laglig musik på nätet att använde utan att riskera att få en copyright strike på sitt youtube-konto.
Citera
2013-08-15, 05:01
Medlem
Märkte just en märklig sak - där bredvid Youtubeloggan längst upp i vänstra hörnet brukade det stå "SE" efteråt. Nu står det "AU". Wtf lol?
Citera
2013-08-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
Märkte just en märklig sak - där bredvid Youtubeloggan längst upp i vänstra hörnet brukade det stå "SE" efteråt. Nu står det "AU". Wtf lol?
Det är nog bara för dig, vilket språk står det att du har om du scrollar ner på sidan?
Citera
2013-08-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Det är nog bara för dig, vilket språk står det att du har om du scrollar ner på sidan?

Det hann jag inte kolla, men sidan var ju på svenska trots att det stod "AU" där uppe. Nu står det "SE" där uppe igen fast jag har inte ändrat själv.
Citera
2013-08-17, 09:57
Medlem
Oakenshields avatar
Det är MYCKET diskussion angående YouTubes hackande prestanda överallt på diverse forum. Assisterade lillsyrran med att avaktivera pepperflash i hennes dator, vilket gjorde saken en aning bättre, men det funkar fortfarande lika illa - till och från. På min har jag som sagt inte gjort nånting och det funkar nästan klockrent, till skillnad mot för nån månad eller två sen, så jag upprepar mitt tidigare uttalande om att "det måste vara fel hos dig för det funkar hos mig" är en förhastad slutsats.

Man ska helt enkelt inte behöva streama med VLC för att YT ska funka. Det är en lösning, absolut, men varför i hela friden ska man behöva göra det? Vimeo och andra streamställen funkar 100 ggr bättre än YT utan ett enda hack eller hopp eller plötsliga stopp och krascher. Om nu YouTube börjar krångla för mängder av användare världen över är det något som inte stämmer, plain and simple. Och det ligger inte på användarna. Hur svårt ska det vara att se logiken?
Citera
2013-08-17, 10:54
Medlem
BerusadeNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Det är MYCKET diskussion angående YouTubes hackande prestanda överallt på diverse forum. Assisterade lillsyrran med att avaktivera pepperflash i hennes dator, vilket gjorde saken en aning bättre, men det funkar fortfarande lika illa - till och från. På min har jag som sagt inte gjort nånting och det funkar nästan klockrent, till skillnad mot för nån månad eller två sen, så jag upprepar mitt tidigare uttalande om att "det måste vara fel hos dig för det funkar hos mig" är en förhastad slutsats.

Man ska helt enkelt inte behöva streama med VLC för att YT ska funka. Det är en lösning, absolut, men varför i hela friden ska man behöva göra det? Vimeo och andra streamställen funkar 100 ggr bättre än YT utan ett enda hack eller hopp eller plötsliga stopp och krascher. Om nu YouTube börjar krångla för mängder av användare världen över är det något som inte stämmer, plain and simple. Och det ligger inte på användarna. Hur svårt ska det vara att se logiken?
Att streama med VLC ska jag testa, hur gör man det?
Citera
2013-08-17, 14:18
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerusadeNisse
Att streama med VLC ska jag testa, hur gör man det?

Om du är i te.x din premienationslista så håller du musen på videons namn och drar den till VLC fönstret. Nu kommer den att börja ladda och videon öppnas.

Wosp
Citera
2013-08-17, 18:50
Medlem
Red-Pandas avatar
Blir det några förbättringar av att byta till HTML5 istället för flash? Ger det några fördelar i huvudtaget?
Senast redigerad av Red-Panda 2013-08-17 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in