Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-08-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Blir det några förbättringar av att byta till HTML5 istället för flash? Ger det några fördelar i huvudtaget?

Ja, du slipper använda bugg Flash(AIDS) som är proprietär programvara och innehåller fullt av buggar och säkerhetsbrister.
Citera
2013-08-17, 21:11
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Blir det några förbättringar av att byta till HTML5 istället för flash? Ger det några fördelar i huvudtaget?
Du slipper Flash. Dessutom spelar HTML5 upp det jämnare och finare än vad Flash gör.
Citera
2013-08-22, 10:57
Medlem
Vad fan är det för skit när vissa filmer hoppar fram 20 sek? Och ibland slutar de ladda utan anledning.
Citera
2013-08-22, 12:24
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad fan är det för skit när vissa filmer hoppar fram 20 sek? Och ibland slutar de ladda utan anledning.

Youtube är fullt av buggar. i vart fall webbläsarversionen. Om du inte redan har VLC så dra ner det och sedan så är det bara att dra länken till videon som du vill se till fönstret så kommer videon att börja spela där buggfritt.

Dock så tror jag att det kan vara ett problem om man sitter på en sämre lina då det alltid tycks spela upp i max kvalité.
Citera
2013-08-22, 19:10
Medlem
kaffies avatar
Tackar hjärtligast för tipset!! Har jättelänge haft problem med att youtube inte buffrar ordentligt trotts att jag har superstabil lina och det har drivit mig till vansinne. Jag kände inte till att man kunde spela youtubevideos via VLC men det är jävligt mycket smidigare för mig än att behöva jiddra med browsern hela tiden.
Åter igen: TACK!
Citera
2013-08-25, 10:55
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Youtube är fullt av buggar. i vart fall webbläsarversionen. Om du inte redan har VLC så dra ner det och sedan så är det bara att dra länken till videon som du vill se till fönstret så kommer videon att börja spela där buggfritt.

Dock så tror jag att det kan vara ett problem om man sitter på en sämre lina då det alltid tycks spela upp i max kvalité.

Fy fan! tack för det inlägget det hade jag ingen aning om man kunde göra.
Haft problem med att videos sluta laddas och börjar om. deta kanske hjälper ^^ (y)
Citera
2013-08-25, 15:01
Medlem
Mx_1337s avatar
När ja är inne på YouTube har det numera börjat hända att jag får upp ett sånt där fönster som brukar användas vid registreringar på olika sidor för att förhindra spam-bots.

"Ursäkta avbrottet. Vi har tagit emot väldigt många förfrågningar från ditt nätverk. Skriv in verifieringskoden nedan om du vill fortsätta använda YouTube."
Och sen en bild med bokstäver som man ska skriva in i fältet under.

Vad fan? Detta har tidigare hänt någon enstaka gång men numera händer det på var och varannan video jag klickar på.
Hur kan man åtgärda detta så man slipper det?
Citera
2013-08-25, 15:27
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
När ja är inne på YouTube har det numera börjat hända att jag får upp ett sånt där fönster som brukar användas vid registreringar på olika sidor för att förhindra spam-bots.

"Ursäkta avbrottet. Vi har tagit emot väldigt många förfrågningar från ditt nätverk. Skriv in verifieringskoden nedan om du vill fortsätta använda YouTube."
Och sen en bild med bokstäver som man ska skriva in i fältet under.

Vad fan? Detta har tidigare hänt någon enstaka gång men numera händer det på var och varannan video jag klickar på.
Hur kan man åtgärda detta så man slipper det?

Det kan inte vara så att du sitter på ett offentligt nätverk som fler en du använder eller att många i ditt hushåll kollar youtube samtidigt? Eller sitter du med VPN?

Wosp
Citera
2013-08-25, 16:24
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Det kan inte vara så att du sitter på ett offentligt nätverk som fler en du använder eller att många i ditt hushåll kollar youtube samtidigt? Eller sitter du med VPN?

Wosp
Nej, för tillfället stämmer faktiskt inget av dessa påståenden.
Citera
2013-08-26, 07:11
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Nej, för tillfället stämmer faktiskt inget av dessa påståenden.

Okej då har jag inte en aning om vad problemet kan vara. Har du testat att köra Youtube via VLC istället som jag beskriver ett par inlägg upp?

Wosp
Citera
2013-08-27, 15:44
Medlem
Bimboankans avatar
Youtube suger så jävla hårt! det var fan bättre förut! -.-
funkar inte o spela upp i VLC, och det slutar ladda på youtube sidan när man försöker lyssna på musik, jävla floop är vad det är! -.-'
Citera
2013-08-27, 17:20
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Youtube suger så jävla hårt! det var fan bättre förut! -.-
funkar inte o spela upp i VLC, och det slutar ladda på youtube sidan när man försöker lyssna på musik, jävla floop är vad det är! -.-'
VLC + YouTube fungerar utmärkt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in