Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2016-08-26, 15:04
  #2029
Avstängd
Åkte nyss på 50 s reklam som ej gick att klicka bort. Seriöst. Vad fan är det frågan om?
Citera
2016-08-26, 15:19
  #2030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hingstensballe
Åkte nyss på 50 s reklam som ej gick att klicka bort. Seriöst. Vad fan är det frågan om?
Du försöker lösa problemet i fel ände. Det ska inte finna någon reklam att behöva klicka bort.
Citera
2016-08-26, 18:25
  #2031
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hingstensballe
Åkte nyss på 50 s reklam som ej gick att klicka bort. Seriöst. Vad fan är det frågan om?


Hur skulle det vara att du ladda ner AdBlocker istället för att gnälla här inne... Dumma unge
Citera
2016-08-26, 18:34
  #2032
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Hur skulle det vara att du ladda ner AdBlocker istället för att gnälla här inne... Dumma unge

Vissa av oss vill inte använda adblock på youtube, om vi använder adblock så får dom som gör materialet som vi konsumerar flera timmar av i veckan inga pengar.

Nu har jag börjat använda adblock igen, bara för att det är för mycket reklam... får vara så tills Yt red kommer i Sverige.
Citera
2016-08-27, 17:04
  #2033
Medlem
Alecia79s avatar
Jag har en fråga.

Är det möjligt att få nån annans video borttagen?
Citera
2016-08-27, 19:03
  #2034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Jag har en fråga.

Är det möjligt att få nån annans video borttagen?
När en video tas ner från YouTube så är det ett resultat av att någon annan anmält videon.
Så visst är det möjligt.
Citera
2016-08-28, 12:41
  #2035
Medlem
zxczxczxczxcs avatar
Om man har en kanal där man är anonym och aktiverar adsense/blir partner, hur påverkas anonymiteten? Kan man fortsätta precis som vanligt? Spontant känner jag att man gör det lättare för någon att ta reda på ens identitet om man ger dom saker att greppa efter, som ett bankkonto eller liknande. Undrar dock rent lagligt om något förändras eller om man förväntas kunna vara precis lika anonym?

Innehållet på kanalen; finns de som säger att allt man lagt upp måste vara filmat, redigerat och skrivet på egen hand för att pengarna ska gå till ägaren av kanalen. Makes sense, men jag är dock fundersam över hur det funkar med material man tagit från filmer, TV, kända låtar man använder i sina videos? Jag har sett videos med material från svenska tv-kanaler som haft reklam på sina videos, men som inte representerat den tv-kanalen alls i övrigt. Där måste det väl tjänats pengar?

Om man aktiverar adsense/blir partner, tjänar man då några pengar baserat på kanalens tidigare statistik vad gäller views, likes och subscribers, eller börjar den räkna på allt EFTER att man gjort det? Om jag låt säga har en video på 900.000 views med en jäkla massa likes, är dessa skitsamma om man aktiverat adsense/partner efter att videon nått den siffran?

Tacksam för svar
Citera
2016-08-29, 14:12
  #2036
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Hur skulle det vara att du ladda ner AdBlocker istället för att gnälla här inne... Dumma unge

Jag har ABP din efterblivna horunge. Hur vore det om du provade själv innan du kommenterar?
Citera
2016-08-29, 17:26
  #2037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hingstensballe
Jag har ABP
Men det nämnde du ju inte.

Jag kör iaf också ABP och har aldrig någonsin råkat ut för reklam på YouTube. Jag har kört Opera i 4 år. Innan körde jag Mozilla, och råkade inte ut för reklam då heller, med ABP.
Vilket OS använder du? När du googlar på ditt problem+OS gissar jag att du hittar mängder av forumtrådar som tar upp problemet. Har du läst igenom dom? Så brukar vanligtvis jag hitta lösningar på liknande problem.
Citera
2016-08-29, 17:29
  #2038
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hingstensballe
Jag har ABP din efterblivna horunge. Hur vore det om du provade själv innan du kommenterar?


haha jag använder också ABP gjort det i fler år nu och har aldrig haft reklam verken på twitch eller youtube, använder Chrome. Googla runt lite så hitta du säkert en lösning på problem.
Citera
2016-09-23, 15:17
  #2039
Medlem
pepsi haxs avatar
Fler som har problem med nya reklamerna som inte stoppas av adblocker?

Får reklam på varje video, nu sitter jag med en reklam på 2:49 minuter som inte går att stoppa...
Citera
2016-09-25, 01:10
  #2040
Medlem
Jag har inte så bra koll på Youtube, men man måste alltså ha sitt riktiga för- och efternamn numera? Var väl inte så förut? Hur kan man komma runt det? Ha ett "smurfnamn"? Inget annat sätt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback