Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-10-05, 22:45
  #949
Medlem
flashbacktrolls avatar
Kommer inget ljud när jag kollar på you tube-klipp (har varit så sedan i går). Funkar däremot när jag är inne på andra grejer, t.ex. SVT play, videoklipp på facebook, osv. Någon som vet vad det kan bero på?
Citera
2013-10-05, 22:51
  #950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Kommer inget ljud när jag kollar på you tube-klipp (har varit så sedan i går). Funkar däremot när jag är inne på andra grejer, t.ex. SVT play, videoklipp på facebook, osv. Någon som vet vad det kan bero på?
Det kanske är något så simpelt som att du har råkat klicka på Ljud av nere i vänstra hörnet på videoklipps rutan?
Citera
2013-10-05, 22:59
  #951
Medlem
flashbacktrolls avatar
Citat:
Det kanske är något så simpelt som att du har råkat klicka på Ljud av nere i vänstra hörnet på videoklipps rutan?

Nej. Har testat flera olika klipp, inget funkar. Testat både chrome och explorer. Är ju bara på youtube det inte funkar.
Citera
2013-10-05, 23:05
  #952
Medlem
flashbacktrolls avatar
Citat:
Det kanske är något så simpelt som att du har råkat klicka på Ljud av nere i vänstra hörnet på videoklipps rutan?

Haha, du hade rätt!

Fallet avslutat.
Citera
2013-10-06, 03:45
  #953
Medlem
Har ett problem då videoklippen efter c:a en minut slutas spelas upp och det enda man kan göra är att uppdatera sidan om man vill fortsätta att titta på videoklippet.

Har jag sett en minut på ett videoklipp och uppspelningen stannar, så får jag uppdatera sidan och spela upp videoklippet från 01:00 och sedan göra likadant efter varje minut som går - vilket blir ganska jobbigt om man kollar på ett 15-minutsklipp eller liknande.

Tänkte pröva att uppdatera Java och se om det gör någon skillnad, så länge ingen annan har något tips.
Citera
2013-10-06, 03:47
  #954
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Har ett problem då videoklippen efter c:a en minut slutas spelas upp och det enda man kan göra är att uppdatera sidan om man vill fortsätta att titta på videoklippet.

Har jag sett en minut på ett videoklipp och uppspelningen stannar, så får jag uppdatera sidan och spela upp videoklippet från 01:00 och sedan göra likadant efter varje minut som går - vilket blir ganska jobbigt om man kollar på ett 15-minutsklipp eller liknande.

Tänkte pröva att uppdatera Java och se om det gör någon skillnad, så länge ingen annan har något tips.

Testat att köra via VLC?
Öppna VLC fönstret och ta sedan tag i namnet på videon med muspekaren och dra det till VLC så borde videon hoppa igång.

Wosp
Citera
2013-10-06, 03:49
  #955
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Vet någon hur man ändrar tillbaka till sitt användarnamn som man använde på YouTube innan de ändrade om? Nu när jag postar kommentarer via YouTubes mobilapplikation så är det mitt för- och efternamn istället för mitt användarnamn. Inte någonstans kommer jag åt mina videoklipp heller. Någon som vet hur man kommer tillbaka till hur det var innan? Känns som om man har blivit berövad på sitt YouTube-konto.

Kolla i videohanteraren, det hände för mig med att mina videoklipp försvann när jag bytte namn på kontot. Det visade sig att alla videoklipp hade ändrats till privata.
Angående namnet, testa klicka på ditt namn uppe till höger och sen "inställningar".
Där borde det finnas alternativ som har med namnet att göra.
Citera
2013-10-06, 04:18
  #956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Testat att köra via VLC?
Öppna VLC fönstret och ta sedan tag i namnet på videon med muspekaren och dra det till VLC så borde videon hoppa igång.

Wosp
Tack för tipset - jag skall testa det för sakens skull, jag har formaterat om datorn så jag behöver dock installera VLC innan.

Vad som däremot är lite roligt är att jag avinstallerade Adobe Flash Player 11 och nu fungerar alla videoklipp som de ska på Youtube. Det enda är att den gråa rutan med texten "En insticksmodul behövs för att visa innehållet" kommer upp i någon millisekund innan videoklippet startar. Skulle det börja krångla återigen så hämtar jag Adobe Flash Player igen.
Citera
2013-10-08, 14:23
  #957
Medlem
varför kör min chrome i html5 läge i youtube fast det står att den är inaktiverad?
Citera
2013-10-08, 20:24
  #958
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Kommer inget ljud när jag kollar på you tube-klipp (har varit så sedan i går). Funkar däremot när jag är inne på andra grejer, t.ex. SVT play, videoklipp på facebook, osv. Någon som vet vad det kan bero på?
Jag har samma problem. Även om jag aktiverar ljudet genom att dra upp volymen så är det återigen avstängt nästa gång jag laddar en ny youtubesida. Har provat att tömma all webbhistorik utan framgång.
Citera
2013-10-11, 19:00
  #959
Medlem
The.Swedes avatar
inkorgen på youtube?

Har nyss fått youtube uppdaterat (länkad till google+ på nått sätt) men kan fan inte hitta inkorgen någonstans vet någon vart den är?
Citera
2013-10-11, 19:21
  #960
Medlem
Nu när du har google + kanske du kan lära dig att använda google.

Click the arrow next to your username in the upper right.
Click Video Manager.
Then Inbox on the far left-bottom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback