Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-01-06, 21:58
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Tack. Måste man skriva in chats i adressen då? Finns det inget man kan klicka på på förstasidan. Inte för min skull, men tycker det är märkligt.
Inte vad jag kan se.
Citera
2013-01-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Telia som ISP? Telia stryper trafik till/från YouTube.

Korrekt, har Telia.

Skojjar du eller?! STRYPER DE TRAFIKEN TILL YouTube?!

Nu blir jag less på dom.. Hur fan kan de strypa trafik till YouTube!?
Citera
2013-01-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowslord
Korrekt, har Telia.

Pratade med supporten och nu är det så att Telia har INTE strypt trafiken till YouTube då det finns kunder som inte har detta problem.
Dock så har det kommit upp och det finns kunder med det problemet och att supporten försöker hitta orsaken och återkomma till mig senare med eventuell lösning på problemet.

Ser dessutom ut att vissa av supporten även läser diverse forum och sånt för att luska fram info, vilket jag tycker är bra. :-)

Får väl se vad som händer den kommande tiden helt enkelt.
Citera
2013-01-07, 20:21
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowslord
Korrekt, har Telia.

Har mailat och chattat flera gånger med Telia, men de säger naturligtvis att de inte har någon aning om saken.

Men läs tråden själv på Telias forum: https://forum.tewss.telia.se/topic/6269-peeringproblem-med-youtube-langsamt-via-telia-snabbt-via-vpn/.
Citera
2013-01-09, 17:58
Medlem
apakuls avatar
Jag hade samma problem, dock inte Telia. Rensade cookies och webbplatsdata och problemen försvann.
Citera
2013-01-09, 20:35
Medlem
Weaboos avatar
Hej, finns det något sätt att få tillbaka den gamla layouten på Youtube?

Jag använde mig av en cookie, men det verkar som om Youtube automatiskt byter ut min cookie. Det funkade utmärkt i ca en månad, men idag så fick jag se den fula layouten igen.

Här är koden som jag använde:
Kod:
document.cookie="VISITOR_INFO1_LIVE=qDpUsBNO0FY; expires=Thu, 2 Aug 2020 20:47:11 UTC";
Citera
2013-01-09, 23:22
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag har två frågor,

För det första finns det något sätt att göra så att alla videos spelas direkt med den högsta kvalitén ?
(Vet om att man kan ställa in så dom gör det vid full-screen men jag vill ha det även när det är windowed)

Och till sist varför går endel videor så extremt söligt att ladda ? Och kan jag göra något åt det med addons eller inställningar etc. ?
(Har Telia 30/12 så torde inte vara några problem med bandbredden, dessutom så fungerar dom flesta videorna bra och snabbt att ladda in)
Citera
2013-01-10, 00:16
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Jag har två frågor,

För det första finns det något sätt att göra så att alla videos spelas direkt med den högsta kvalitén ?
(Vet om att man kan ställa in så dom gör det vid full-screen men jag vill ha det även när det är windowed)

Och till sist varför går endel videor så extremt söligt att ladda ? Och kan jag göra något åt det med addons eller inställningar etc. ?
(Har Telia 30/12 så torde inte vara några problem med bandbredden, dessutom så fungerar dom flesta videorna bra och snabbt att ladda in)
Läs:
Citat:
Telia som ISP? Telia stryper trafik till/från YouTube.
Citat:
Har mailat och chattat flera gånger med Telia, men de säger naturligtvis att de inte har någon aning om saken.

Men läs tråden själv på Telias forum: https://forum.tewss.telia.se/topic/6269-peeringproblem-med-youtube-langsamt-via-telia-snabbt-via-vpn/.
Citera
2013-01-11, 18:28
Medlem
Unbalanceds avatar
Det var som fan. Lustigt, ibland fungerar det utmärkt, klippen laddas snabbt i 1080 medans ibland går det extremt söligt.

Vad har dom för anledning att strypa youtubetrafiken ?
Citera
2013-01-11, 19:36
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Det var som fan. Lustigt, ibland fungerar det utmärkt, klippen laddas snabbt i 1080 medans ibland går det extremt söligt.

Vad har dom för anledning att strypa youtubetrafiken ?
För att fördela hastigheten mellan kunderna? Personligen tycker jag att man betalat för den hastighet och brandbredd som står i avtalet. Om Telia inte kan hålla detta, ska de inte lova en hastighet de måste strypa för att andra ska få den.
Citera
2013-01-11, 20:48
Medlem
Unbalanceds avatar
Men det är ju inte hela tiden videorna går segt och det händer ju andra ISP kunder också att videos går segt till och från.
Jag vet inte det låter underligt. Om Telia skulle strypa hastigheten över Youtube för sina kunder så skulle ju alla videos gå segt konstant. Men så är ju inte fallet.
Senast redigerad av Unbalanced 2013-01-11 kl. 20:56.
Citera
2013-01-11, 21:20
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Men det är ju inte hela tiden videorna går segt och det händer ju andra ISP kunder också att videos går segt till och från.
Jag vet inte det låter underligt. Om Telia skulle strypa hastigheten över Youtube för sina kunder så skulle ju alla videos gå segt konstant. Men så är ju inte fallet.
För mig går det inte att se ett YT-klipp i 1080p utan buffring, om jag inte slussar trafiken genom en VPN-tunnel. Så är det alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in