Hej!
Kan någon förklara detta för mig:
Jag lade upp en 6 minuter lång film på youtube som jag gjort med windows live movie maker. Filmen innehöll 3 olika låtar som alla var runt 2 minuter. Filmen kan ses på youtube nu men enbart genom dator, inte ipad eller iphone då det står att det finns med musik som strider mot upphovsrättslagen då den ägs av tredje part. Det står att den är blockerad i vissa länder och visar man mer info så står det att det är blockerat i Tyskalnd.
Nu till det OBEGRIPLIGA:
För att ta reda på vilken låt man inte får ha så gjorde jag lite snabbt tre filmer på 2 minuter där varje film innehöll en av dessa tre låtar, och alla dessa tre filmer klarade sig från dessa problem jag just nämnt. Så alltså är det någon musik som stoppades på ett ställe men friades på ett annat? Eller?
Låtarna ifråga var: (om någon undrade)
"Kashmir", "Get ready for this" och "Bullets". Så tre helt olika låttyper från tre helt olika tider.
Så när varje låt funkar var för sig, varför blockeras det när de läggs ihoo?
Detta har hänt mig flera gånger tidigare och jag blir bara så trött på detta då det tar runt 60 min att ladda upp en 6 minuter lång 1080-kvalitéfilm...
Detta blir ett stort problem eftersom jag länkar det på facebook och där är en stor del mobilanvändare som därmed inte kan se det!