Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-01-22, 20:57
Medlem
Cerozs avatar
Är det bara för mig youtube går EXTREMT långsamt? Har förövrigt Telia som operatör.
Citera
2013-01-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceroz
Är det bara för mig youtube går EXTREMT långsamt? Har förövrigt Telia som operatör.
Samma här. Buffrar extremt sakta. Telia här med.
Citera
2013-01-23, 08:10
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polackjavel
Snurrar alldeles utmärkt för mig - på en 8Mb-lina...och dator med P4-proc..
Citera
2013-01-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polackjavel

Buffrar segt som kuken för mig också, gjort ett par dagar. Bytte till Telia för ett tag sedan, kommer inte ihåg att jag hade problem med det innan. Kan det vara Telia som är helt outveckling? Verkar dock som andra med annan leverantör också har problem dock.

EDIT: Sitter på 30 lina. Detta är inte så jävla störande.
Citera
2013-01-23, 13:32
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Citat:

Samma problem här, flyter på fint ibland, för att sedan totalt lagga sönder och det händer att klippen går ner automatiskt till 240p. Sitter på 2Mb (HorHem). Klara inte ens av 360p ibland. Problemet började för någon dag sedan, har aldrig upplevt något liknande.

Det som stör mig allra mest är att jag stremar från Viaplay i en hastighet på 1,5 MB utan problem. Men en simpel Youtube video funkar inte. Håller på att bli galen.
Citera
2013-01-23, 17:07
Medlem
Citat:

Har också Telia och jag kan fan inte ens kolla i 240p längre! Kunde kolla 720 utan problem förut ju...
Citera
2013-01-23, 17:20
Medlem
som det sur ut som så har fler problem men det här är ju överdrivet, kan knappt streama ett klipp i 240, och då har jag ju 100/10, och via bredbandskollen ligger jag just nu på 92/11. Jag har Comhem. någon som vet vad problemet är?
Citera
2013-01-23, 17:23
Medlem
EverlastingScars avatar
Har också problem med youtube, segt som sirap just nu och har varit så i några dagar. ComHem har jag.
Citera
2013-01-23, 17:34
Medlem
Casabas avatar
Tack för lite validering i alla fall, har knappt hatat något så mycket som jag hatat youtube de senaste dagarna. Stundtals måste man fan vänta i en minut för att det ska gå att kolla fem sekunder i 240p, samtidigt (inte exakt samtidigt..) som jag kan kolla på HD i svtplay utan problem.

Har comhem.

edit: ett annat problem jag har märkt de senaste veckorna är att om jag har två tabbar öppna en ett youtubeklipp spelandes i den ena, så börjar den hacka väldigt mycket om jag byter tab. Byter jag tillbaks spelas den upp utan problem.
Citera
2013-01-23, 19:00
Medlem
Mattelols avatar
Även jag har precis samma problem som de ovanstående och har också ComHem som ISP. Vissa videos går dock bra men en del är helt hopplösa.
Citera
2013-01-23, 19:24
Medlem
Cerozs avatar
Reklamen däremot flyter på utan att buffra, FYFAN!!!!
Citera
2013-01-23, 19:36
Medlem
Citat:
Reklamen däremot flyter på utan att buffra, FYFAN!!!!

Ad-blocker plus tar bort den helt.

Skönt att det inte är bara jag då. Jag kan inte kolla på youtube längre. Jag har 100/100 om jag inte kommer ihåg fel, fiber. Laddar ned i 8 mbits (eller megabyte eller Mbit/s eller vad det nu kallas på utorrent). Helt och hållet omöjligt. Har försökt kolla olika lösningar men inget funkar. Kan streama på andra sajter helt utan problem. Något jag märkt dock är att väljer jag 1080 på ett klipp så laddas kanske nån sekund och sen slutar den ladda ned helt och hållet (trycker man på videoinfo står det 0 i nedladdningshastighet) om jag då byter till 720 kan det ibland kicka igång rätt bra. Om det är en video där 720 är högsta så får jag samma problem som med 1080, sänker jag till 480 så funkar det ibland rätt bra. Finns det endast 360 och 240 så brukar det inte vara värt det.
Jäkla youtube alltså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in