Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-02-10, 20:24
Medlem
Har ett litet problem.

Jag kan inte kollade på länkade youtube-klipp. Med länkade youtube klipp menar jag t ex på facebook. Filmen blir bara svart och jag måste trycka mig vidare till youtube för att se filmen. Jag vet att vissa filmer är blockerade så att man bara kan se dessa på youtubes hemsida, men detta gäller alla filmer som länkas.

Mvh
Citera
2013-02-11, 00:40
Medlem
hej. Jag har en youtube-kanal för min musik,

Varför syns inte mina andra klipp som förslag när man tittat klart på videon?

i spalten till höger syns klipp av HELT andra saker. (där de ska vara klipp av liknande saker)

Why?

Exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=K5YCPgD0_q8
Citera
2013-02-11, 13:29
Medlem
Whiros avatar
Börjar bli jävligt trött på Youtube just nu. Över en vecka och klipp laddas knappt. Någon som vet något annan sida liknande youtube där man kan se klipp o.s.v ?
Citera
2013-02-11, 18:00
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiro
Börjar bli jävligt trött på Youtube just nu. Över en vecka och klipp laddas knappt. Någon som vet något annan sida liknande youtube där man kan se klipp o.s.v ?
http://vimeo.com/ är väl en av dom populärare.
om du bara vill se random roliga/intressanta/söta klipp kan du kolla exempelvis www.dump.com eller www.wimp.com
du kan även kolla på www.stumbleupon.com om du bara vill fördriva tid. antar att det går att filtrera på filmklipp.
Citera
2013-02-11, 20:20
Medlem
Mx_1337s avatar
Ett problem har dykt upp med mitt Youtube-användande dem senaste dagarna.

Problemet uppstår när jag tittar på videos där en reklambanner ska dyka upp efter ett tag, ni vet när "tidmätaren" passerar en gul markering och bannern dyker upp?

Iallafall så, när den gula markeringen efter x antal sekunder har passerats så dyker ingen banner upp utan istället nollställs antalet sekunder som klippet har rullat och några sekunder senare så bryts det.

Någon som vet varför?

Använder Google Chrome.
Citera
2013-02-11, 22:17
Medlem
Whiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
http://vimeo.com/ är väl en av dom populärare.
om du bara vill se random roliga/intressanta/söta klipp kan du kolla exempelvis www.dump.com eller www.wimp.com
du kan även kolla på www.stumbleupon.com om du bara vill fördriva tid. antar att det går att filtrera på filmklipp.

Tack. Hade helt glömt av vimeo. Ska ta en titt på de andra också
Citera
2013-02-13, 11:49
Medlem
carlankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Ett problem har dykt upp med mitt Youtube-användande dem senaste dagarna.

Problemet uppstår när jag tittar på videos där en reklambanner ska dyka upp efter ett tag, ni vet när "tidmätaren" passerar en gul markering och bannern dyker upp?

Iallafall så, när den gula markeringen efter x antal sekunder har passerats så dyker ingen banner upp utan istället nollställs antalet sekunder som klippet har rullat och några sekunder senare så bryts det.

Någon som vet varför?

Använder Google Chrome.

Har samma problem fast jag använder firefox.
"Markören" går till det gula strecken och går tbx till början igen och efter någon sekund så stoppas videon man tittar på, det spelar ingen roll om man uppdaterar eller öppnar videon i ett nytt fönster.

Börjar störa mig på youtube, för några år sen så var det cleant som fan och allt funka som det skulle man fick rekommendationer bredvid klippet som faktiskt var liknande till det man kolla på, man kunde scrolla ner och kolla på klippbilderna utan att hela sidan gick ner och att infon stod vid sidan av videon vilket va mycket bättre för man kunde läsa den utan att scrolla ner.
Youtube förnyar sig hela tiden till det sämre bara för att dom vill att deras sida ska se ny/fräsch ut men dom förstör ju bara det som va bra med youtube.
Citera
2013-02-13, 15:38
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlanka
Har samma problem fast jag använder firefox.
"Markören" går till det gula strecken och går tbx till början igen och efter någon sekund så stoppas videon man tittar på, det spelar ingen roll om man uppdaterar eller öppnar videon i ett nytt fönster.

Börjar störa mig på youtube, för några år sen så var det cleant som fan och allt funka som det skulle man fick rekommendationer bredvid klippet som faktiskt var liknande till det man kolla på, man kunde scrolla ner och kolla på klippbilderna utan att hela sidan gick ner och att infon stod vid sidan av videon vilket va mycket bättre för man kunde läsa den utan att scrolla ner.
Youtube förnyar sig hela tiden till det sämre bara för att dom vill att deras sida ska se ny/fräsch ut men dom förstör ju bara det som va bra med youtube.
Precis så ja.
Om du hittar någon lösning på problemet så tar jag gärna del av den.
Citera
2013-02-14, 08:14
Medlem
Docklands avatar
Alltså att det är rätt stora problem periodvis är vi väl alla överens om, men vad är källan till problemet? Bandbreddsavtal som gått ut? ISP-problem? Jag har samma problem när jag går in via jobbets nät och dator.

Att det är problem vet vi, men vad säger Google själva?

Där har vi något att berika tråden med iallafall.
Citera
2013-02-15, 11:30
Medlem
Bertil85s avatar
Någon mer än mig som har problem med youtube idag?

För att göra frågan längre så kan jag berätta att det är själva ned laddning/ar av låtar på youtube som krånglar.
Senast redigerad av Bertil85 2013-02-15 kl. 12:26.
Citera
2013-02-15, 15:34
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Någon mer än mig som har problem med youtube idag?

För att göra frågan längre så kan jag berätta att det är själva ned laddning/ar av låtar på youtube som krånglar.

Det fungerar inte bättre. ny edit.
Senast redigerad av Bertil85 2013-02-15 kl. 16:05.
Citera
2013-02-15, 19:05
Medlem
Furbo-mans avatar
Bara för mig som Youtube är skitsegt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in