Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-01-16, 15:12
Medlem
Jag klarar inte av det här längre, kan ju fan inte kolla på NÅGOT! Bara buffrar hela tiden..
Citera
2013-01-16, 20:27
Medlem
Krafses avatar
Får väl instämma i kören, det går så jäääävla långsamt ibland, har varit riktigt USELT de senaste veckorna tycker jag.

Förövrigt så har jag en fråga - hur fan stänger man PERMANENT av den där jävla automatiska kvalitetsinställningen?!
Jag vill att när man öppnar en ny video så ska den stå på 360p från början, inte automatisk. Det stör mig som fan att man ofta får klicka från automatisk till 360p (eller vilken kvalitet man nu vill ha).
Citera
2013-01-16, 23:06
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Får väl instämma i kören, det går så jäääävla långsamt ibland, har varit riktigt USELT de senaste veckorna tycker jag.

Förövrigt så har jag en fråga - hur fan stänger man PERMANENT av den där jävla automatiska kvalitetsinställningen?!
Jag vill att när man öppnar en ny video så ska den stå på 360p från början, inte automatisk. Det stör mig som fan att man ofta får klicka från automatisk till 360p (eller vilken kvalitet man nu vill ha).

Gå in på inställningar (settings) och sen i vänstra menyn står det "playback", där kan du välja mellan att alltid spela HD, eller ifall du har segare nät så kan du välja bort det.
Citera
2013-01-19, 10:47
Medlem
Willy-45s avatar
Ville tanka ner några klipp från YT..
Men, är allt på YT nu i Flash och .rm format???

Tittade på några gamla nerladdningar från YT jag hade ( lagrade i .flv via Gom-picker) även de var nu i .rm ?

Har jag missat nåt i nån inställning eller vad???
Citera
2013-01-19, 18:21
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45

Tittade på några gamla nerladdningar från YT jag hade ( lagrade i .flv via Gom-picker) även de var nu i .rm ?

Hur tankar du ner klippen nu?
Det finns add-ons så man enkelt kan tanka ner klipp från youtube.
Citera
2013-01-19, 20:46
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Hur tankar du ner klippen nu?
Det finns add-ons så man enkelt kan tanka ner klipp från youtube.
Addons till? FF? Chrome?
Fn är det IE8 jag använder (XP-dator av vissa orsaker, har fn inte råd att uppdatera svindyra integrerade jätteprog.....)

Hittills har jag använt GOM Picker för nerladdn..
Citera
2013-01-19, 21:25
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Addons till? FF? Chrome?
Fn är det IE8 jag använder (XP-dator av vissa orsaker, har fn inte råd att uppdatera svindyra integrerade jätteprog.....)

Hittills har jag använt GOM Picker för nerladdn..

http://www.youtube-mp3.org/
http://keepvid.com/
Citera
2013-01-19, 21:31
Bannlyst
Citat:

Jag använder mig av kostnadsfri mjukvara från "DVDVideoSoft", dock tankar jag endast ner ljudet (främst musik) från YouTube-videos som jag gör med "Free YoTube to MP3 Converter" och då väljer du själv vilken format du vill konvertera till.

DVDVideoSoft har också flera andra gratis mjukvara som man tankar ner från YouTube med.
Föreslår att du tankar ner "Free Studio 5" (http://www.dvdvideosoft.com/free-dvd-video-software.htm) då du direkt får alla 48 program främst anpassade till tankning av YouTube-videoklipp, och behöver aldrig mer leta program som du gör nu

Ett andra alternativ vore isf. Real Player som du kan tanka nätklipp med men däremot inte själv välja fil-formatet utan antingen nöja med typ "RealPlayer-filtyper" eller efteråt ändra filerna med redigerar-program.
Citera
2013-01-19, 22:57
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Jag använder mig av kostnadsfri mjukvara från "DVDVideoSoft", dock tankar jag endast ner ljudet (främst musik) från YouTube-videos som jag gör med "Free YoTube to MP3 Converter" och då väljer du själv vilken format du vill konvertera till.

DVDVideoSoft har också flera andra gratis mjukvara som man tankar ner från YouTube med.
Föreslår att du tankar ner "Free Studio 5" (http://www.dvdvideosoft.com/free-dvd-video-software.htm) då du direkt får alla 48 program främst anpassade till tankning av YouTube-videoklipp, och behöver aldrig mer leta program som du gör nu

Ett andra alternativ vore isf. Real Player som du kan tanka nätklipp med men däremot inte själv välja fil-formatet utan antingen nöja med typ "RealPlayer-filtyper" eller efteråt ändra filerna med redigerar-program.
Ok.....
Allt började med att jag gjorde en "återställning till normalvärden" eller nåt sånt av IE8, allt var stundtals sk-tsegt..
Orsaken visade sig vara nåt annat, (trojan..) men YT-grejen uppstod just då, Tror jag.
Ska pröva angivet.....
Under tiden, lyssna på detta, det lät så, på min tid...
http://www.youtube.com/watch?v=rygeSv6pcPM&list=FLdMHjhCxnDmBUn2RdTUyjjA
Citera
2013-01-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Fyfan va segt YT är, går ju inte ens att kolla på 720/1080 hd för det laddar hela jävla tiden. har inte varit så här förut bara senaste dagarna ffs

Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Jag slår snart sönder min skärm!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Conservative
Blir helt överjävligt förbannad på youtube! Har ni samma problem? Laggar och laddar värre än någonsin

Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel
Samma problem för mig. Buffrar helt sjukt långsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

Vilken operatör har ni?
Citera
2013-01-20, 15:08
Medlem
dkws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goffy
Vilken operatör har ni?

Jag har bahnhof men problemet är löst nu för mig iallafall. 720/1080 kvalite laddar dirrekt utan buffring!
Citera
2013-01-20, 19:12
Medlem
Hur gör man för att se en stor lista på kommentarerna man själv gjort på diverse videor på Youtube?
Jag hittar bara kommentarer som andra människor gjort på mina.
Eller har dom inte lagt till den funktionen än i "nya" youtube
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in