Jag läser på Colman's hemsida angående deras senapspulver:
Citat:
How to make:
To make up Colman’s Powder Mustard, to serve as a simple condiment with food, only cold water should be used. Mix with equal quantity of water and allow 10 minutes standing time to allow the full flavour to develop. The water acts as a catalyst that helps yield the essential oil of mustard which produces that unmistakable taste.
Som jag tolkar det får man en slags senap om man gör på ovanstående vis, men kollar man innehållsförteckningen på deras färdigblandade senap så innehåller den även socker, vetemjöl, salt, gurkmeja, surhetsreglerande medel och förtjockningsmedel. Undrar nu därför om någon har testat att blanda enbart Colman's senapspulver med vatten och fått något som påminner om deras färdigblandade senap? Eller om någon har ett fullständigt recept på hur man gör egen Colman's-senap av deras senapspulver?
Älskar deras färdigblandade senap, men den finns inte alltid tillgänglig i "mina" butiker, vilket däremot pulvret i stort sett alltid gör. Vore trevligt om man kunde blanda ihop en egen senap som påminner så mycket som möjligt om den.