Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-11-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Har vi nån motsvarighet till Katz Deli här i Sverige..?
http://www.youtube.com/watch?v=_6KNvmduitk&feature=related

Och vad är det svenska namnet på brisket?
Det är Bringa
Citera
2011-11-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Det säljs inte. Du behöver vända dig till restaurangleverantörer. 5 eller 10 liters dunkar.

det va det jag kunde gissa :/ ää får väl ta med mig en slatt från jobbet då. man vet aldrig när det behövs
Citera
2011-11-11, 19:11
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Ah redan gjort det före jag läste, valde att inte ha i vitlök då jag trodde det tog över viltsmaken för mycket.. Tog bara salt, peppar, lökkrydda och grillkrydda, det var ganska gott, blev lite bränt på utsidan då jag tappade bort tiden, och var inte så mycket kött på den som dög, var lite senigt osv Aja, bra att ha testat

Jo såna är dom älgarna - om man inte putsat köttet. Men ang vitlöken så ska det vara lite i marinaden. Den blir som en arom, inte en smak. Lite som lagerblad.

Enbär däremot är lurig, för mycket och det smakar gin. Eller enbär, viket som nu är vilket

Men vilt är kul, har man dräpt fanstyget så får man böka med att laga till den åxå.

Nåja, det blir nog bättre om du gör det en gång till. Första är bara en test, andra provar man. Tredje kanske man kan låta nån annan smaka.

Ramsey höll ju på med sina wellington i evigheter innan det blev perfekt. (Rykten, men det är ju kul med såna åxå)
Citera
2011-11-12, 05:38
Medlem
Ifall man hackar en del grönsaker som skall användas dagen efter, är det påsar med en skvätt vatten i som är bästa förvaring? (Vi snackar lök, morötter och potatis).
Citera
2011-11-12, 09:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Ifall man hackar en del grönsaker som skall användas dagen efter, är det påsar med en skvätt vatten i som är bästa förvaring? (Vi snackar lök, morötter och potatis).
Inte lök, men morötter och potatis tjänar på att förvaras fuktigt. Potatisen är nästan ett måste eftersom den annars oxiderar och blir brun.

Löken bör du förvara i en tät burk eller tjock plastpåse.

~Paul~
Citera
2011-11-12, 12:08
Medlem
TheBoots avatar
Vad består gratineringen av som man (åtminstone jag) brukade få på torsken i skolan? Ganska smörig och med några örter. Så förbannad god.
Citera
2011-11-12, 18:01
Medlem
olletheones avatar
behöver snabbt svar på följande,

Har en vakum förpackad fläskytterfilé tinad , den ska brynas, lindas med bacon och bli färdigstekt i ungen, Ska den trimmas, sköljas,torkas?

Tänkte steka i netrual olja och en bit smör!

Tack på förhand,

olletheone

Edit: info,
Citera
2011-11-12, 18:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olletheone

Har en vakum förpackad fläskytterfilé tinad , den ska brynas, lindas med bacon och bli färdigstekt i ungen, Ska den trimmas, sköljas,torkas?
Normalt är den typen av kött i bra skick, men jag brukar ändå ta bort lite senor osv. Man behöver inte skölja.
Citera
2011-11-12, 18:36
Medlem
christerys avatar
Det är väl samma som med filén, putsa senor/kappa vad du nu inte vill ha med. Skölja kött? har aldrig gjort det annat än med fisk efter jag rensat. Och grönsaker....

Skölja kött... *muttrar*
Citera
2011-11-12, 20:42
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olletheone

Tänkte steka i netrual olja och en bit smör!

Tack på förhand,

olletheone

Edit: info,

Fläskytterfilé är detsamma som fläskkotlett med skillnaden att någon på förhand förutsatt att du vill ha din fläskkotlett utan fettkappa och således tagit bort den.
Citera
2011-11-12, 20:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Fläskytterfilé är detsamma som fläskkotlett med skillnaden att någon på förhand förutsatt att du vill ha din fläskkotlett utan fettkappa och således tagit bort den.
Det man tidigare kallade för fläskhare, eller är det någon skillnad?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fl%C3%A4skk%C3%B6tt
Citera
2011-11-13, 10:36
Medlem
Hej!

Jag behöver hjälp av någon som kan lite om veganmat.
Jag vill göra denna glassen
http://www.glassrecept.se/recept/glassrecept/103-kokosglass

Men jag vill ersätta äggen med något annat?
Någon som har en idé om vad jag kan göra?

Min väninna kan acceptera mjölk (så alternativt gör jag detta recept: http://www.glassrecept.se/recept/glassrecept/189-cocosglass ) men inte ägg under några omständigheter.

Någon som kan tipsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in