Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-06-09, 19:17
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energidricka
Har en liten fråga om kött. Är det sunt att äta kött? Äter 2 st nakkekoteleter varje dag, har gjort det i ca 4 månader nu. Går inte upp i vikt av det

Ja det är sunt att äta kött men är det fett på köttet skär du bort det och slänger åt helvete lr spolar ner i toan.
Citera
2011-06-09, 22:37
Medlem
Finns det något sätt att spara en handpiskad bearnaise? Ställer jag den i kylen kommer den bli ett block smör. Finns det något sätt att värma den därifrån? Ställa den så att den blir mjuk och värma försiktigt i vattenbad?
Citera
2011-06-09, 23:14
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Finns det något sätt att spara en handpiskad bearnaise? Ställer jag den i kylen kommer den bli ett block smör. Finns det något sätt att värma den därifrån? Ställa den så att den blir mjuk och värma försiktigt i vattenbad?
Kylen går utmärkt och du behöver inget vattenbad men en visp att röra om med när du värmer den
Citera
2011-06-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Kylen går utmärkt och du behöver inget vattenbad men en visp att röra om med när du värmer den
Den står i en glasskål nu så vattenbad är faktiskt enda sättet tror jag. Men jag får se vad som händer helt enkelt, skär den sig så slänger jag skiten. Tack för svar!
Citera
2011-06-10, 08:42
Medlem
Energidrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Ja det är sunt att äta kött men är det fett på köttet skär du bort det och slänger åt helvete lr spolar ner i toan.
men fettet smakar ju gott, och det är knappt fett på norskt kött som jag köper
Citera
2011-06-10, 09:21
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Tackar! Då har jag fått fylla på kunskapsförrådet även denna dag. :-)
Panasonic har tydligen en sådan maskin: http://www.maskingrossisten.se/product.php?id_product=1862

~Paul~
Citera
2011-06-10, 18:51
Medlem
Jingos avatar
Behöver tips på en sås till pasta och korv. Har ingen erfarenhet av att laga egna såser, det jag har är iallafall matlagningsgrädde, gul lök, en halv tomat, lite margarin(inte mycket), vitlök och mjölk. Kan man få ihop en någorlunda välsmakande sås med detta?
Citera
2011-06-10, 18:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Behöver tips på en sås till pasta och korv. Har ingen erfarenhet av att laga egna såser, det jag har är iallafall matlagningsgrädde, gul lök, en halv tomat, lite margarin(inte mycket), vitlök och mjölk. Kan man få ihop en någorlunda välsmakande sås med detta?
Tyvärr har du inte så många variationer att välja på förutom löksås och vitsås.

~Paul~
Citera
2011-06-13, 12:05
Medlem
Jag har en ett kalkonbröst (1kg benfri osv), vad är egentligen bästa metod för att få den bra i ugnen? Paketet säger att innertemperatur på 73 minst, andra forum säger 63, 82 etc och vad ska man ha för temperatur på ugnen, då vissa säger så högt som 225 medan andra så lite som 70 grader på ugnen.
Senast redigerad av EnPapperslapp 2011-06-13 kl. 12:10.
Citera
2011-06-13, 15:07
Medlem
Har någon tips på en enkel sås att göra till tonfisk och pasta? Gärna någon vit, fräsch typ.
Citera
2011-06-13, 16:55
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnPapperslapp
Jag har en ett kalkonbröst (1kg benfri osv), vad är egentligen bästa metod för att få den bra i ugnen? Paketet säger att innertemperatur på 73 minst, andra forum säger 63, 82 etc och vad ska man ha för temperatur på ugnen, då vissa säger så högt som 225 medan andra så lite som 70 grader på ugnen.
Fågel skall du alltid se till så att den är genomstekt innan du äter av den.
Jag skulle köra den på minst 200 grader och lite mera på slutet för att få en fin grillyta på den. Fågeln alltså.
Citera
2011-06-13, 17:20
Medlem
Kycklinglårfilé; nånting som går att fritera?
Finns tips och tillvägagångssätt uppskattas det enormt!

*edit*
Kycklinginnerfilé hette det visst! Men det kanske är samma sak...
Senast redigerad av Kanae 2011-06-13 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in