Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-09, 12:54
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natsukashi

EDIT: Jag kanske tolkade din fråga fel däremot, du kanske undrar om elvispen pallar med att dra igenom 5 liter tjock majonnäs. Det beror ju helt på om du har billiga grejer men jag kan inte tänka att det är några problem alls, så bara kör på!

Det var nog snarare den frågan jag hade

Att det inte går att göra 5 kg majonnäs i en enliters bunke kan tom jag räkna ut
Citera
2011-03-09, 15:48
Medlem
hivade nyss in ett kilo högrev i ugnen på cirkus 100 grader, hur lång tid tror vi att det tar för den att bli mör och fin?

siktar på en innertemp på runt 60-63, biten är inte så tjock utan mest avlång.
Citera
2011-03-09, 22:24
Medlem
Simaxs avatar
Kan man använda smör istället för olja i en pizzadeg? Har inte olja hemma...

Snabba svar tack!
Citera
2011-03-10, 12:26
Medlem
ObeyTheCrabs avatar
Köpa alligatorkött i Stockholm? Var och hur mycket ligger det på?
Tack på förhand
Citera
2011-03-10, 12:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simax
Kan man använda smör istället för olja i en pizzadeg? Har inte olja hemma...

Snabba svar tack!
Ja. Dock kan det påverka smaken, beroende på hur mycket du använder. Smaken blir inte helt neutral längre.

~Paul~
Citera
2011-03-10, 14:26
Medlem
Gfields avatar
Någon som har tips på en enkel sås som passar till baconlindad kycklingfilé med klyftpotatis? Jag har tillgång till en massa olika varor, som t. ex. mjölk, grädde, sambal oelek, senap, ketchup, sweet chili-sås, tomatpuré, soja, gul- och rödlök, vitvin, etc. etc. samt massa olika kryddor.
Citera
2011-03-10, 15:54
Medlem
Reaper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gfield
Någon som har tips på en enkel sås som passar till baconlindad kycklingfilé med klyftpotatis? Jag har tillgång till en massa olika varor, som t. ex. mjölk, grädde, sambal oelek, senap, ketchup, sweet chili-sås, tomatpuré, soja, gul- och rödlök, vitvin, etc. etc. samt massa olika kryddor.
Gillar du hetta skulle jag köra på:
- Grädde
- Sambal
- Sweet chili
- Svartpeppar + något starkt du kanske har liggandes?
- Lite soya

Skulle köra rätt mycket sambal om den inte är allt för stark, men allt efter tycke och smak! Sen balanserar (den söta) sweetchilin det starka väldigt bra imho!

Blir det nån schysst sky efter kycklingen (främst baconen antar jag om du inte fyllt den med något mumsigt) kan du ha i det med

Ps. Detta är väldigt likt det jag brukar köra till min "kycklingwook".. har även i tabasco
Citera
2011-03-10, 17:32
Medlem
edches avatar
Tänkte slänga in några fläskkotletter i ugnen till middag, ungefär hur länge och vilken grad bör jag köra?
Citera
2011-03-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edche
Tänkte slänga in några fläskkotletter i ugnen till middag, ungefär hur länge och vilken grad bör jag köra?
Antal grader är nog inte jätteviktigt, runt 150-200 hade jag kört. Dom ska vara 65-70 grader inuti ungefär, tills dom är lätt rosa längst inuti men i övrigt genomstekt.
Citera
2011-03-11, 11:39
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gfield
En gräddig gorgonzolasås skulle jag nog testa.
Citera
2011-03-11, 11:56
Medlem
Om man gör jelloshots och använder gelatin, kan man tillsätta enkel blandsaft som smak, samt antagligen karamellfärg?
Citera
2011-03-11, 13:43
Medlem
chowyunfets avatar
ja, det kan man. Jag brukar göra det ganska ofta med vodka och flädersaft =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in