Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-27, 19:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Jag vet inte, för att jag inte kan något om matlagning, dig känner jag igen dock och du verkar kunna dina saker ^^
Haha, OK, tack. Lycka till!

~Paul~
Citera
2010-05-28, 19:44
Medlem
rossleris avatar
Vilket bröd kan man äta med philadelfia ost? (som är gott)
Citera
2010-05-29, 09:33
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rossleri
Vilket bröd kan man äta med philadelfia ost? (som är gott)

Alla bröd. Känn inga begränsningar.
Citera
2010-06-02, 17:16
Medlem
Jospans avatar
Vill ha tips på smal men samtidigt energirik och billig mat nu inför jag ska jobba borta. Jag har tänkt passa på att tappa lite vikt under tiden jag är borta och jobbar fysiskt hårt.

Några polare tipsade om tonfisk, kyckling, ägg, sallad, knäckebröd, lite pasta (kolhydrater). Vill ha mer tips på energirik samt smal och nyttig mat!
Citera
2010-06-02, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Vill ha tips på smal men samtidigt energirik och billig mat nu inför jag ska jobba borta. Jag har tänkt passa på att tappa lite vikt under tiden jag är borta och jobbar fysiskt hårt.

Några polare tipsade om tonfisk, kyckling, ägg, sallad, knäckebröd, lite pasta (kolhydrater). Vill ha mer tips på energirik samt smal och nyttig mat!
Hörde en nutritionist igår som sa att man antingen kunde välja energirik eller fettrik kost för att gå ned i vikt.
Jag kombinerar båda och det går inte så bra.
Om jag fattar rätt kan man exempelvis äta fet fisk som lax, men då bör man inte kombinera det med vanlig pasta.
Citera
2010-06-02, 17:58
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hörde en nutritionist igår som sa att man antingen kunde välja energirik eller fettrik kost för att gå ned i vikt.
Jag kombinerar båda och det går inte så bra.
Om jag fattar rätt kan man exempelvis äta fet fisk som lax, men då bör man inte kombinera det med vanlig pasta.
Har du något mer att rekommendera förutom fisk? Jag vill helst sikta på att äta energirikt.
Citera
2010-06-02, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Har du något mer att rekommendera förutom fisk? Jag vill helst sikta på att äta energirikt.
Pasta av alla slag.
Tonfisksås, kycklingsås och annat med lite fett passar. Och nu kommer ju snart klassikernas klassiker.
Energirik nypotatis med något gott till.
Citera
2010-06-02, 18:12
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Pasta av alla slag.
Tonfisksås, kycklingsås och annat med lite fett passar. Och nu kommer ju snart klassikernas klassiker.
Energirik nypotatis med något gott till.
Härligt! Tack för det!
Citera
2010-06-02, 19:00
Medlem
Gidellas avatar
Mat som är speciellt bra för diabetiker? Någon som kan tipsa mig om saker man kan laga i vardagen som är okej? Och vad man kanske ska tänka särskilt noga på?
Citera
2010-06-02, 21:39
Medlem
saftad_burks avatar
Hur gör man sådana där vitlöksröror som säljs i lösvikt på stora mataffärer? Jag menar de som badar i röd olja tillsammans med massa örter. Någon som vet?
Citera
2010-06-02, 21:50
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Hur gör man sådana där vitlöksröror som säljs i lösvikt på stora mataffärer? Jag menar de som badar i röd olja tillsammans med massa örter. Någon som vet?
Jag brukar koka upp vitlöksklyforna i en lag på vin, rödvinsvinäger och olivojla. Koka 1-3 minuter och sedan tillsätta finhackad chili och färska örtkryddor.
Citera
2010-06-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Mat som är speciellt bra för diabetiker? Någon som kan tipsa mig om saker man kan laga i vardagen som är okej? Och vad man kanske ska tänka särskilt noga på?

Typ ett eller typ två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in