Citat:
Ursprungligen postat av
Jonipoon
Jag ska göra hamburgare på blandfärs ikväll, hur ska jag göra för att få högre fetthalt i köttet? Räcker det verkligen bara med att blanda i ett ägg med lite ströbröd för att få liknande känsla som högrev?
Du ska inte ha ägg och ströbröd i burgaren. Hade nog kryddat upp den lite isåfall. Lite vitpeppar, svartpeppar och salt. Sen hade jag nog satsat på att göra 2 eller fler tunna burgare istället och staplat dessa på varandra vid monteringen, så får du lite mer motstånd i bettet
Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Jag hade redan innan mina misstankar om hur pajen ska hålla ihop, och inte bli typ...paj med gryta i.
Jag följde receptet till 100% och det blev just det. Fyllningen hade inte stelnat, och det är ju inte konstigt då det inte finnas något som agerar stanning vad jag kan se.
Vad tror ni? Har författaren glömt bort någon ingrediens? Den var riktigt god, men det ramlade som sagt ihop och var allt annat än paj när man fått det på tallriken. Snarare jättegod gryta med pajdegsbitar i.
Ägg är ju en klassisk bindare. Hade börjat där. Brukar dock hålla mig från creme fraiche när det ska värmas. Känns som den alltid blir grynig
Mitt bästa recept är vanligt vetemjöl och smällt smör. Man blandar ihop det till en bra konsistens, dvs det ska kännas som degen man gör diverse småkakor på. Tryck ut i formen. In i ugnen tills det får lite färg och blir lite hårt. Sen kan du bryna kyckling och bacon och allt vad du behagar. Purjolök är ju smarrigt, tex. Sen blandar du ihop detta med en stanning gjord på ägg och vispgrädde, häller över i pajformen och så in i ugnen ett tag till
Citat:
Ursprungligen postat av
Idumea
Hur ser man om en passionsfrukt är mogen? Köpte ett par på rea, men jag tror inte att jag har ätit en färsk passionsfrukt innan, så jag vet inte riktigt hur de ska se ut och kännas.
Den ska kännas lite mjuk. Tänk dig som när du klämmer på en clementin, ungefär