2007-05-08, 12:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Ja det är klart men då ska det gälla för alla, men om vi ska tänka så i framtiden så får vi fan börja bygga ut våra fängelser.

Kostnaden för att ha dem i fängelset i, ptja hur länge lever en 18 åring om inget händer, tills denne är runt 78? 70 år? Blir riktigt dyrt tror jag..x

Nej då är det fan bättre att döda, men då är vi tillbaka till ruta 1 för vem ska ta på sig ansvaret för den personens död?

Ingen som kan ta fram vad det kostar att sitta på kumla i ett år?
Det är billigare än dödsceller iaf.
Citera
2007-05-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy666
Ja det bästa vore ju om man tog bort alla straff så man kunde få slå ihjäl den man ville

Robot utvecklingen går väl framåt? Lite lindrigare än att låta en människa göra själva avrättningen.

Men det här är en helt annan diskussion!
Citera
2007-05-08, 14:07
Medlem
Chingmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Hur skulle du själv se på att avtjäna fem år i fängelse? Hur tror du att ditt liv kommer att se ut när du kommer ut? Är dina vänner/familj kvar? Har du förändrats som person? Finns det något som du skulle kunna tänka dig att riskera fem års fängelse för?

Man brukar höra liknande snack ibland, men hur tror du att killen som ligger sönderslagen på botten av en sjös liv kommer att se ut om 5år, har han sina vänner kvar etc? Någon annan nämnde även kostnaderna för att ha folk inspärrade, och ännu längre blir bara ännu mer kostnader för samhället.

Tänk lite mer på detta, enligt mig är dödstraff det enda rätta i liknande situationer.

Hur man ska behandla 15-åringen som var med och liknande borde vara lite annat, några års vård och behandling. Men att man som 15-åring är med och slår ihjäl någon tyder på att allt inte står helt rätt till bakom pannbenet. Så vid uppkommande brott av lite grövre kaliber senare skulle en avrättning sitta rätt även här.

Inget jävla daltande här inte.
Citera
2007-05-08, 16:26
Medlem
Är man nu 15 år så är det ju sluten ungdomsvårdsanstalt i 3 år för att sedan få sitta 30 år på kumla. Det är det enda rätta i detta fallet.
Citera
2007-05-08, 16:48
Medlem
Lord Humunguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Trodde det skulle vara billigare men som sagt det är nog dyrare på Kumla...

Så det är här våra pengar sitter, jaja tack till er alla som vill att brottslingar ska sitta längre, 5 år istället för 8 det är ju för fan 5-6 miljoner.

Jag är gladeligen med och betalar med mina skattepengar för att hålla asen inlåsta. Vad kostar det inte samhället att ha en yrkeskriminell ute i det fria? Polisväsende, rättegångskostnader, försäkringsbolag, social myndigheter, mänskligt lidande mm.
Citera
2007-05-08, 17:25
Medlem
Sälklubbarns avatar
Nåt som händer alldeles för sällan med svin som Hallandsåsmördarna är att polisen ser till att svinen under nån av sina otaliga permissioner "rymmer" och vid gripandet "drar vapen mot polisen" så att polisen "tvingas" skjuta ihjäl dom. Ett fiffigt sätt att hålla efter svinstammen, tycker jag.
Citera
2007-05-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
John horn var en zigenare unge.
Och de vet ni alla vad de innebär.
Mycket riktigt att han dessutom var djurplågare.
Hans pappa är en tjuv av större mått och givet vis en riktig bilskojare.
Nu till frågan, han bor i Gbg har egen firma, allt gåt toppen för han.
Har fått 2 barn.
Är mycket glad för hans skull.
Ni as som vill se en ung man bli inlåst för gott för en dumhet han gjorde när han var ung kan bara tänka om.

Ditt jävla svin, ibland önskar man att såna äckliga nassesvin som du, själva råkade ut för liknande "dumheter" som John fick utstå.
När det gäller mördarna hoppas jag att den riktiga rättvisan tar hand om dem en vacker dag, de bör ej känna sig trygga.
Citera
2007-05-08, 20:54
Medlem
Aardwolfs avatar
Instämmer helt med Aurora Centauro det idioterna gjorde emot John Hron finns det ingen förlåtelse för och sluta att gnälla om att det var en ungdomsgrej. J.B hade uttalat ett par månader innan mordet hände att han vill känna hur det var att döda en människa. Och det fick han ju känna på.

Men det är ju klart han var en vilseledd ungdom
Citera
2007-05-08, 21:01
Medlem
arbetarklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Ditt jävla svin, ibland önskar man att såna äckliga nassesvin som du, själva råkade ut för liknande "dumheter" som John fick utstå.
När det gäller mördarna hoppas jag att den riktiga rättvisan tar hand om dem en vacker dag, de bör ej känna sig trygga.

håller med 100%

dumheter? det är inte dumheter att slå ihjäl en annan person, det är ett medvetet fucking jävla val.

enligt mig ska dessa killarna dekapiteras armar,ben, sen tvångsmatas med bajs i 20 år, sen slängas i samma sjö som hron dog i.
Citera
2007-05-09, 12:30
Bannlyst
Vill först klar göra att ja inte på något vis sitter och rättfärdigar detta mord.

Raoul>>>>>

Kan givet vis inte ge dig någon ljud fil eller papper på deras släckt träd, som talar om vilket ursprung de har.
Men känner dock en av mördarna väl.
Efter som skit hålan Kode inte är så stort så vet alla vilka alla är.
Och att familjen Hrons är Zigenare är väl känt.
Och att pappan i familjen är en ur typisk zigenare med allt vad de innebär är heller ingen hemlighet i Kode.
Och att han var djur plågare ( de var allmänt känt) berättade min dåvarande flickvän som är bosatt i Kode.
(hon hade inget med skinnskallarna att göra)
Och pappan har inte lurat mig på någon bil.
Men som sagt de är allmänt känt i Kode att familjen Hrons är ett pack.

Men de finns ju en kille i denna tråd som var bekant med John som kan intyga att inte Hrons var en vandlig Svensson familj.

Sen ni som förespråkar döds straff >>>>

Ni vet att det sitter x antal oskyldigt i fängelser runt om i världen.
Och de har hänt att oskyldiga har avrättas och en kort tid därefter har de kommit fram att de inte varit skyldiga.

Tänk detta senarie.

Ni blir gripna av polisen anklagad för ett rått pedofil mord.
Ni blir uthängda i tidningar och tv.
Där sitter ni nu oskyldiga och era nära och kära är bespottade och fullständigt knäckta.
Och ni kan inget göra.
Detta har hänt.

Försvara det!!
Lek lite med tanken och sätt er in i en sådan situation.

Fortfarande lika positiva till avrättningar?

Någon nämnde 4500 och att det skulle vara ännu dyrare med fängelse platser.
Det är fel, de kostar någonstans mellan 1500-3500 beroende på hur säkerhets klassade platserna är.
Mycket möjligt att bunkern på Kumla är dyrare, men de är väll bara 8 platser (tror ja)

Easy666>>>>

Du är en riktigt dum jävel.
Skulle man ta bort alla straff och slå ihjäl de man ville vore du en som majoritet av svenska folket ville ha ihjäl.
Citera
2007-05-09, 12:37
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Vill först klar göra att ja inte på något vis sitter och rättfärdigar detta mord.
Det gör du visst det. Varför tycker du att mordet bara var en dum ungdomsgrej och att du ägnar mycket tid åt att misstänkliggöra offret?
Citat:
Raoul>>>>>

Kan givet vis inte ge dig någon ljud fil eller papper på deras släckt träd, som talar om vilket ursprung de har.
Men känner dock en av mördarna väl.
Efter som skit hålan Kode inte är så stort så vet alla vilka alla är.
Och att familjen Hrons är Zigenare är väl känt.
Och att pappan i familjen är en ur typisk zigenare med allt vad de innebär är heller ingen hemlighet i Kode.
Och att han var djur plågare ( de var allmänt känt) berättade min dåvarande flickvän som är bosatt i Kode.
(hon hade inget med skinnskallarna att göra)
Och pappan har inte lurat mig på någon bil.
Men som sagt de är allmänt känt i Kode att familjen Hrons är ett pack.

Men de finns ju en kille i denna tråd som var bekant med John som kan intyga att inte Hrons var en vandlig Svensson familj.
QED...
Citat:
Sen ni som förespråkar döds straff >>>>

Ni vet att det sitter x antal oskyldigt i fängelser runt om i världen.
Och de har hänt att oskyldiga har avrättas och en kort tid därefter har de kommit fram att de inte varit skyldiga.

Tänk detta senarie.

Ni blir gripna av polisen anklagad för ett rått pedofil mord.
Ni blir uthängda i tidningar och tv.
Där sitter ni nu oskyldiga och era nära och kära är bespottade och fullständigt knäckta.
Och ni kan inget göra.
Detta har hänt.

Försvara det!!
Lek lite med tanken och sätt er in i en sådan situation.

Fortfarande lika positiva till avrättningar?
Osäkerhetsfaktorn är det enda argumentet mot dödsstraff, inte att det inte finns människor som förjtänar att dö.
Citat:
Någon nämnde 4500 och att det skulle vara ännu dyrare med fängelse platser.
Det är fel, de kostar någonstans mellan 1500-3500 beroende på hur säkerhets klassade platserna är.
Mycket möjligt att bunkern på Kumla är dyrare, men de är väll bara 8 platser (tror ja)
Så vanliga fängelseplatser är billigare än dödsceller? Men vad bra! Då kan vi låsa in mördare på livstid utan minsta chans till benådning, straffreducering och permission!
Citat:
Easy666>>>>

Du är en riktigt dum jävel.
Skulle man ta bort alla straff och slå ihjäl de man ville vore du en som majoritet av svenska folket ville ha ihjäl.
Easy666 framstår i alla fall som smartare. Jag tål inte nationella och sympatisörer som misshandlar det svenska språket!
Citera
2007-05-09, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det gör du visst det. Varför tycker du att mordet bara var en dum ungdomsgrej och att du ägnar mycket tid åt att misstänkliggöra offret?QED...Osäkerhetsfaktorn är det enda argumentet mot dödsstraff, inte att det inte finns människor som förjtänar att dö.Så vanliga fängelseplatser är billigare än dödsceller? Men vad bra! Då kan vi låsa in mördare på livstid utan minsta chans till benådning, straffreducering och permission!Easy666 framstår i alla fall som smartare. Jag tål inte nationella och sympatisörer som misshandlar det svenska språket!
Sitter inte och försvarar mordet.
Och att ja skulle lagt ner mycket med tid på att misstänkliggöra offert är skrattretande.
Tog 5 min att skriva inlägget.

Och osäkerhets faktor räcker för att vi aldrig kommer att sjunka till medeltids tänket när det gäller döds straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in