Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Håller inte med om att ett mord är nåt man ska "växa ifrån" och kunna lägga bakom sig hur som helst, och dessutom få applåder för att man lyckas vrida sitt liv rätt så småningom. Vissa tycker säkert att det är stort, men jag kommer alltid att se dom där svinen som sketna mördare, även om dom kommer på hur man botar cancer.
Där går våra meningar i sär. Ingen har för övrigt talat om att killen ska ha några applåder. Och du får se på dem hur som helst, jag tror inte att det påverkar deras liv det minsta.
De har suttit sina straff, straff som utdömts i enlighet med de lagar som vår riksdag har stiftat. Vilka tillsätter regeringen? Jo, alla över 18 (vilket inte torde omfatta alla i denna tråd, därav vissas missnöje antar jag).
Respekterar man inte demokratin så är det bara att flytta till ett land där man har ett annat system. Världen är fullt av dem.
Som jag tidigare påpekat, man får väl hata dem hur mycket man vill, hata det de gjort osv. Men jag anser fortfarande att ingen är betjänt av att de sitter 25 år istället för 8. Livet går vidare, man måste försöka - både som gärningsman och offer.