2015-05-19, 02:00
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
lite märkligt (eller kanske inte) att just detta mord gått till historien och ältas om och om igen. alla i sverige känner väl till detta. folk mördas så gott som hela tiden, inte sällan under betydligt värre förhållanden än detta mord, men ingen bryr sig om det...

Det är inte konstigt alls. John Hron är en hjälte som förtjänar att uppmärksammas.
Citera
2015-05-19, 14:59
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är inte konstigt alls. John Hron är en hjälte som förtjänar att uppmärksammas.

vad består hans hjältedåd i? att han stod upp mot några skinnskallar o blev misshandlad tills han dog? ja ungefär som pensionären carl eric cedvander då som stod upp mot några blattar som trakasserade en hund, blev misshandlad och dog...
Citera
2015-05-19, 15:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Lyssnade på p3 dokumentär nu och tycker mordet är hemskt. Vad gör mördarna idag? De är ju inte ens 40 år gamla men alla är fria antar jag?

Finns det FUP att tillgå?
Här efterfrågas FUP men det har inte kommit några svar (än):

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2015-05-19, 18:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
vad består hans hjältedåd i? att han stod upp mot några skinnskallar o blev misshandlad tills han dog? ja ungefär som pensionären carl eric cedvander då som stod upp mot några blattar som trakasserade en hund, blev misshandlad och dog...
Du har helt rätt. Hjältarna här är de som blev inlåsta för "en dumhet han gjorde när han var ung".
Citera
2015-05-19, 18:57
Medlem
Bruce_Lees avatar

Är det bara en slump att du har valt ut mördare med utländska namn? Rent generellt finns det ju bra brutalare mord än dessa. Bland annat mordet på John Hron som jag tycker är välkänt med all sin rätta.
Citera
2015-05-19, 19:01
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:

Nog för att det var brutalt så dog inte Carl-Eric Cedvander.
Citera
2015-05-19, 19:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ett litet barn? Enligt pappan (Veckans brott 15-01-14) var han stor och ståtlig och kraftfull. Han var väl framstående kanotist på väg in i landslaget?
Ingen förtjänar att misshandlas till döds, men man undrar ju hur någon kan väcka sån hat hos omgivningen. Han såg lite speciell ut, lite flickaktig med långt hår och ring i örat. Lite överlägset, självbelåtet leende.
Det intressanta är dock domarna mot de inblandade. 8 års fängelse för en 18-åring, helt unikt. 15-åringen 5 års fängelse för mord. Om John Hron bara var ett barn som du skriver så är också 15-åringen ett litet barn. Små barn ska inte sitta i fängelse!

Hur kan någon bry sig om hur någon ler? Det är ju sinnessjukt att störa sig på leenden. Stor och ståtlig? Googla bilderna från obduktionen. Liten 14 årig grabb, lika tanig som man tänker sig en 14åring
Citera
2015-05-19, 21:04
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

Jag har inte så bra koll på den händelsen, men det har tydligen inte du heller, men visst låter det som om hans handlande var modigt, och att han fick betala ett högt pris för det.

När det gäller John Hron menar jag att man måste vara ideologiskt förgiftad, eller helt enkelt korkad för att inte förstå att han är en hjälte.
Citera
2015-05-20, 15:31
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee

Är det bara en slump att du har valt ut mördare med utländska namn? Rent generellt finns det ju bra brutalare mord än dessa. Bland annat mordet på John Hron som jag tycker är välkänt med all sin rätta.

vad är så brutalt med det? det är ju en vanlig misshandel som gick över styr. hellre än att bli våldtagen, lemlästad och ihoppackad bland stenblock som elin krantz
Citera
2015-05-20, 15:32
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Nog för att det var brutalt så dog inte Carl-Eric Cedvander.

ah, korrekt, hade fått för mig det av ngn anledning. Men det var nån pensionärsmisshandel som ledde till dödsfall vet jag iaf. Har ju varit rätt många så kommer inte ihåg vilket/vilka.
Citera
2015-05-20, 15:37
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag har inte så bra koll på den händelsen, men det har tydligen inte du heller, men visst låter det som om hans handlande var modigt, och att han fick betala ett högt pris för det.

När det gäller John Hron menar jag att man måste vara ideologiskt förgiftad, eller helt enkelt korkad för att inte förstå att han är en hjälte.

är du 90talist eller? var du med på den tiden det fanns skinnskallar? du är medveten om att skinnskallar bara är vanliga unga killar, bråkstakar, i regel outbildade, i majoritet inte ideologiskt eller politiskt intresserade öht, men inte som att de är några övernaturliga monster som media återger dem som 20 år senare.

att sturska upp sig mot några unga bråkiga arbetarklasskillar från förorten gör en till lika stor hjälte som om man idag hade gjort det mot några bråkiga blattar på krogen, blivit knivad i magen och dött på kuppen.
Senast redigerad av svensvenglenn 2015-05-20 kl. 15:42.
Citera
2015-05-20, 21:20
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
vad är så brutalt med det? det är ju en vanlig misshandel som gick över styr. hellre än att bli våldtagen, lemlästad och ihoppackad bland stenblock som elin krantz

En "vanlig" misshandel säger du? Alltså, hur mycket känner du till om det här fallet egentligen? Jag förstår att du tycker det är jobbigt att det finns ariska, ståtliga vita män med hela framtiden framför sig som också begår groteska handlingar men nu får du fan ge dig!

Citat:
är du 90talist eller? var du med på den tiden det fanns skinnskallar? du är medveten om att skinnskallar bara är vanliga unga killar, bråkstakar, i regel outbildade, i majoritet inte ideologiskt eller politiskt intresserade öht, men inte som att de är några övernaturliga monster som media återger dem som 20 år senare.

att sturska upp sig mot några unga bråkiga arbetarklasskillar från förorten gör en till lika stor hjälte som om man idag hade gjort det mot några bråkiga blattar på krogen, blivit knivad i magen och dött på kuppen.

Vad har opolitiska skinnskallar med det här att göra? Anledningen till att media återger dessa killarna som monster 20 år senare är just för att de var monster.

Jag vet inte om du är inkapabel till att förstå eller om du bara driver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in