Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Du påpekar dock att tjejerna själva har ett ansvar för huruvida de blir utsatta för en gruppvåldtäkt eller ej. Det tycker jag är sjukt.
Jasså, citera mig gärna där jag säger att tjejen har ett ansvar på det sättet du beskriver. Jag har inte nämnt något om ansvar, jag har däremot sagt att man som tjej är TVUNGEN att använda sunt förnuft i dagens mörka samhälle om man inte vill råka ut för något. Man KAN inte bara ta en svarttaxi eller följa med fyra muslimer till ett hotellrum och förvänta sig att världen endast består av goda människor och att inget någonsin kommer hända en.
Citat:
Inte heller berättar den hela sanningen, men det är väl lätt att frångå om man tänder på statistik.
Om det är så att pitbull terriers står för stor del av statistiken bakom hundatacker på människor, då ser jag inget fel alls i att iaktta mer försiktighet om man träffar på en sådan hund, än vad man hade gjort om det varit en pudel.
Det betyder inte att en pudel INTE kan attackera mig. Bara att jag använder sunt förnuft och tänker efter lite extra om jag ska hantera en pitbull terrier.
Betyder det då att jag rättfärdigar hundattacker i din dimmiga verklighet?
Citat:
Dom blev medbjudna på efterfest. För övrigt står det inte sydsvenskan att det var varken asylsökande eller muslimer.
Jag vet inte vad som hände, och jag diskuterar inte det fallet. Jag har använt "fyra muslimer på ett hotellrum med ensam tjej" som ett typiskt exempel på när man bör iaktta försiktighet och sunt förnuft, helt baserat på vad statistiken säger.
Citat:
Ja naturligtvis måste jag vara fullt efterbliven som kan motsäga dig i denna kontroversiella fråga.
Ja, eftersom du uppenbarligen inte förstår att du står på våldsutövarnas sida om du säger att tjejer INTE ska använda sunt förnuft och tänka efter i vissa situationer.
Citat:
Att inte du inser att genom att proklamera för försiktighet och visa "åtgärder" hos tjejer för att "förhindra" våldtäkt gör att man i förlängningen också legitimerar våldtäksmannens beteende är ganska förundransvärt.
Om du verkligen tror det så är du: efterbliven. Men eftersom du tror att du är så mycket smartare än alla andra kan du ju gärna förklara VARFÖR det skulle legitimera våldtäkter genom att upplysa tjejer om att det finns våldtäktsmän och at man bör vara försiktig?
Jag kräver ett utförligt svar, eftersom du påstår att jag legitimerar våldtäkter. Det är en obehagligt ointelligent anklagelse att komma med, bara för att du inte fattar vad diskussionen går ut på.
Så...HUR legitimerar jag en våldtäkt, misshandel, barnövergrepp genom att säga att man bör vara försiktig om man ska ta svarttaxi, gå förbi en stor grupp invandrare en lördagnatt eller upplysa min 7-åriga dotter att inte följa med okända män i bilar? Det är ju nämligen det du säger...att om man upplyser någon om att vara försiktig i vissa lägen så legitimerar man brottet som de kan råka ut för.
Lycka till med att förklara det.
Citat:
Om kvinnan inte har någon skuld i en våldtäkt, så borde hon rimligtvis inte heller kunna vara den som har ett ansvar, eller?
Det är du som tjatar om ansvar, inte jag. Jag har inte sagt något om ansvar. Den enda person kvinnan har ansvar för är sig själv, och det innebär också att ta hand om sig själv i att inte utsätta sig själv för onödiga risker.
Du däremot verkar vilja uppmuntra att kvinnor bör gå själva genom en mörk park där det skett många våldtäkter, bara för att de ska ha rätt att göra det. Om du ber kvinnorna att ta en annan väg är du ju på våldtäktsmännens sida, det är ju ditt argument.
Så genom att uppmuntra kvinnor att ta det försiktigt, och på så sätt minska risken för våldtäkt...så är man FÖR våldtäkt...? Om man däremot uppmuntrar kvinnor att kasta sig in i riskfyllda situationer för att de har rätt till det...och på så sätt ÖKA risken för våldtäkt...ja då är man MOT våldtäkt? Är det ditt argument?
Citat:
Det är du som underlättar deras sjuka beteende och handlingar genom att uppmuntra tjejer till att vara "försiktiga", "medvetna" och riskkalkylerande.
Hur kan jag underlätta deras beteende om jag minskar risken för kvinnorna? Då försvårar jag ju deras beteende. Fattar du inte denna enkla logik? Om jag ber dig att vara uppmärksam och förnuftig så MINSKAR du risken för att råka ut för en våldtäkt. Då är det ganska omöjligt att det samtidigt underlättar en våldtäktsmans beteende.
Citat:
Hur skulle det vara om du istället såg till männens agerande? Det kommer alltid finnas tjejer som blir våldtagna så länge männen tillåts agera hur som helst.
För att jag lever inte i den naiva illusion du kallar verklighet. I ett perfekt samhälle hade det självklart inte funnits våldtäktsmän. Men nu lever vi inte i en perfekt verklighet, och kommer aldrig göra det heller.
Lyssna nu, och detta är viktigt: vi kommer ALDRIG bli fria från våldtäktsmän, mördare, våldsutövare, tjuvar osv osv. Det kvittar vad du än hittar på för lösningar, du kommer ALDRIG ens komma nära att bli av med dessa mörka sidor av människans natur. Det kommer alltid existera ovan nämnda beteenden.
Så att du ska försöka hålla på din rätt och gå genom den mörka parken med hög risk för våldtäkt HJÄLPER INTE mot en våldtäkt. Du blir våldtagen lika mycket för det.
Så vad är då lösningen? Jo att ANPASSA sig efter hur VERKLIGHETEN ser ut, inte hur din illusion ser ut.
Jag vet, att om jag går in mitt i en klunga Hells Angels snubbar och skriker att jag älskar Bandidos och att jag knullat varenda en av deras mammor...så löper jag stor risk för att bli misshandlad på ett eller annat sätt. Trots att jag har RÄTT att säga det utan att bli nedslagen. Men min RÄTT att göra det FÖRHINDRAR inte brottet. Menar du då att jag legitimerar deras våldsutövande för att jag INTE gör som ovan? Jag borde alltså göra det, bara för att inte låta dem komma undan med sina våldshandlingar? För att hålla på min rätt?
Citat:
Och jag tycker att du liksom fler fokuserar på fel sak genom att uppmuntra tjejer till "försiktighet" i vissa situationer, när det inte är tjejen som är den som är den som bör ha skuld för situationen, utan våldtäktsmannen.
Du kanske borde hitta lite nya argument. Jag har förklarat ett tiotal gånger varför det inte är kvinnans fel (dvs skuld) att en våldtäkt sker.
Vad borde jag fokusera på menar du? Det är liksom underförstått i den här tråden att 100% av alla som skriver här anser att våldtäktsmannen/männen är sjuka kräk som bör kastreras. Men det kan vi tycka allt vi vill, kvinnan är fortfarande våldtagen, oavsett vad vi tycker om våldtäktsmannen/männen.