2008-04-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Kan du förtydliga vilka som är "dem" och vilka som är "oss"..?

Moderator: Hon låtsas att inte fatta. Bort med henne.
Citera
2008-04-10, 19:55
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista
OK

Detta påstående kan vara sant om man tolkar statistik på ett galet sätt. Jag anser dock att detta uttalande är missvisande och inte ger en korrekt generell bild. Jag baserar det på följande:

Det är rimligt att anta att en mycket liten minoritet av alla män i parrelationer med kvinnor är potentiella våldtäktsmän. Förmodligen är andelen potentiella våldtäktsmän i denna grupp mindre än fem procent. (Fem procent har jag dragit till med som en hög övre gräns för att vara på den säkra sidan, i verkligheten är förmodligen andelen betydligt lägre)

Det innebär att mer än 95 procent av kvinnorna i parrelationer lever tillsammans med en man som inte är våldtäktsbenägen. Då anser jag att det mest rimliga är att man drar följande generella slutsats:
Det är en avsevärt mindre risk för kvinnor att bli våldtagna i sitt eget hem av sin egen partner jämfört med övriga sätt att bli våldtagen på. Jag menar alltså att generellt sett så är kvinnor avsevärt mer säkra i sitt eget hem och behöver inte oroa sig för att bli utsatt för en våldtäkt av sin egen man

Men för den lilla andelen av kvinnor som lever i parrelation med en potentiell våldtäktsman så är nog Molson Canadians slutsats den korrekta

Var detta ditt förslag på en "korrekt generell bild"?
Att du tycker att det är "rimligt" att "anta" att våldtäktsmän i parrelationer "förmodligen" är mindre än fem procent?
Citera
2008-04-10, 19:57
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Moderator: Hon låtsas att inte fatta. Bort med henne.

En förutsättning för någon sorts konstruktiv diskussion är att man är tydlig med sina definitioner.
Citera
2008-04-10, 20:06
Medlem
Citat:
En förutsättning för någon sorts konstruktiv diskussion är att man är tydlig med sina definitioner.

Du vet mycket väl vad han menar. Uppdelningen han gör är mellan svenskar (Kalle,Pelle, Olle), sådana du skrev en hyllningstråd till och kulturfolk (Ahmed, Muhammad, Abdullah). Alla andra fattar, men du gör det inte?

Det som är så löjligt är att du skrev en hyllningstråd till "svenska män", samtidigt så håller du i denna tråd i varje post på med att försöka låtsas som om alla män i hela världen är svenska.
Citera
2008-04-10, 20:50
Bannlyst
Låt oss bara säga att Molson Canadian gärna får hänga med dom där charmiga somalierna med blodsprängda ögon någon kväll efter krogen.. men hon ska fan inte komma här och gnälla efteråt.

You have been warned, girl..

Fan vad glad jag är över att kvinnorna i min släkt har självrespekt, är försiktiga, anständiga och måste få sina pojkvänner godkända av familjerna först. Det gör vi för deras egen skull, och dom mår bra av det. Trygghet före allt. Vill ni kalla det för hederskultur får ni väl göra det, vi är iallafall inga jävla muslimer.
Senast redigerad av Rauma 2008-04-10 kl. 20:56.
Citera
2008-04-10, 21:19
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Du vet mycket väl vad han menar. Uppdelningen han gör är mellan svenskar (Kalle,Pelle, Olle), sådana du skrev en hyllningstråd till och kulturfolk (Ahmed, Muhammad, Abdullah). Alla andra fattar, men du gör det inte?

Det som är så löjligt är att du skrev en hyllningstråd till "svenska män", samtidigt så håller du i denna tråd i varje post på med att försöka låtsas som om alla män i hela världen är svenska.

Min hyllningstråd till svenska män har ingenting att göra med vare sig namn eller hudfärg. Det har att göra med mindset och attityd, värderingar och förhållningssätt. Min hyllning till svenska män inkluderar inte dig.
Citera
2008-04-10, 21:20
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauma
Låt oss bara säga att Molson Canadian gärna får hänga med dom där charmiga somalierna med blodsprängda ögon någon kväll efter krogen.. men hon ska fan inte komma här och gnälla efteråt.

You have been warned, girl..

Fan vad glad jag är över att kvinnorna i min släkt har självrespekt, är försiktiga, anständiga och måste få sina pojkvänner godkända av familjerna först. Det gör vi för deras egen skull, och dom mår bra av det. Trygghet före allt. Vill ni kalla det för hederskultur får ni väl göra det, vi är iallafall inga jävla muslimer.

Jag hänger hellre med charmiga somalier än ocharmiga svenskar. Det är charmen det hänger på. Det är ingenting jag behöver gnälla över.
Citera
2008-04-10, 22:14
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monika
Haha, ja folk är faktiskt dumma i huvudet. Och det verkar inte finnas något allmänt sunt förnuft. OCH extremt naiva, och unga och de inser inte sina egna begränsningar och tänker "vi har ju varandra". Gudarna ska veta att jag också har lärt mig saker den hårda vägen. Men det är värre att vålda folk än att vara naiv, så att rasa mot naiva småtjejer känns som ett resursslöseri.

Det är ett resursslöseri att rasa mot någon av partnerna (du misstog nog mian pepprade kommentarer för rasande, jag är inte rasande utan helt känslokall i denna fråga).

Min mening är väl helt enkelt att om man slutar ha sån ordentlig sympati för offren hela tiden och inte vågar tala om för dem hur idiotiskt de har betett sig (även i tidningar och media), så kommer INGEN av småtjejerna i detta land lära sig något av skiten som har hänt.

En klapp på axeln lär man sig inte ett skit av, varken offren ifråga eller de som hört talas om händelsen.

Eftersom att folk är så dumma i huvudet och lämnar det sunda förnuftet hemma så ofta, så kanske man når fram bättre genom att stigmatisera idiotiskt beteende. Nu fungerar jag inte så personligen men jag har märkt att osäkra 19-åringar har en tendens att försöka "rätta sig i ledet" rent socialt, och man är rädd för att tabba sig öppet. Om det anses i allmänhet att det är idiotiskt och socialt förkastligt att lämna sunt förnuft hemma på utekvällen så KANSKE de osäkra 19-åringarna rättar sig efter detta och börjar använda hjärnan lite. På så sätt så kanske en del våldtäkter slipper ske.

Det är bara synd att det måste vara upp till oss cyniker och misantroper att visa andra hur jävla rutten världen är. Allt är idealisternas fel som går och strör socker kring allting, och de osäkra tonårstjejerna tror hellre på dem för att deras världsbild är mycket sötare och enklare att svälja än den riktiga...
Citera
2008-04-10, 22:18
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Jag hänger hellre med charmiga somalier än ocharmiga svenskar. Det är charmen det hänger på. Det är ingenting jag behöver gnälla över.

Tror du att våldtäktsmän helt saknar förmågan att kunna vara charmiga?

Hänger du med alla killar som är "charmiga" (oavsett om du träffat dem alldeles nyss eller kännt dem i flera år) på "efterfest"? Då är det antagligen bara en tidsfråga innan du hänger med ett rötägg.

Det måste vara skönt att ha en så sockertoppad bild av sina medmänniskor. Men fråga dig själv: tror du att dessa tjejer som blev våldtagna tycker att deras naiva bild av omgivningen är särskilt mycket att hänga i julgranen såhär i ljuset av de senaste händelserna?
Citera
2008-04-10, 23:01
Medlem
Citat:
Kan du förtydliga vilka som är "dem" och vilka som är "oss"..?

Jag kan svårligen uttrycka mig klarare än jag gjorde i mitt förra inlägg. En välvillig tolkning är att du vägrar förstå så det finns ingenting jag kan göra för dig...

Förstår du öht vad tråden handlar om?? En liten ledtråd; den handlar INTE om hur svenska män generellt beter sig.
Senast redigerad av Mommo Ickesåsse 2008-04-10 kl. 23:09.
Citera
2008-04-10, 23:07
Medlem
Vädurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
Men hans av ordbajs klädda personliga upplevelser kan inte förändra det faktum att han i inlägget tidigare skjöt sig i foten när han med patos argumenterade mot att man skulle se alla män som potentiella våldtäktsmän för att ett fåtal begår våldtäkter.

Jag misstänker att jag varit otydlig i mitt "ordbajsande".
Det jag starkt vänder mig mot är när någon hävdar att ALLA män är potentiella våldtäktsmän.

Min tolkning av det påståendet är:
"Alla män kan under vissa omständigheter eller dåliga dagar förvandlas till våldtäktsman."

Min tes är att du omöjligt kan se skillnad mellan de män som är mentalt kapabla till att genomföra en våldtäkt, och de män som aldrig skulle utsätta en annan person för ett sådant övergrepp.

...min av ordbajs klädda personliga upplevelse var för övrigt för att poängtera vikten av att inte hamna ensam med främmande människor under okontrollerade former. Oavsett om du är kille eller tjej, negroid eller blek. Har du otur drar du en nitlott, och då gäller det att ha vänt oddsen till din fördel. I min sedelärande historia genom att ha nog med bekanta i lägengheten så att den beväpnade grabben inte började räkna på oddsen för att åka dit efter att ha blåst huvudet av en naiv och ensam lägenhetsinnehavare.

Tänk om tråd-flickorna hade haft med sig ett par vänner till? Hade det blivit frågan om mass-våldtäkt, eller hade de fyra våldtäktsmännen låtit bli att begå övergrepp den helgen? Jag tror mer på det senare.
Citera
2008-04-10, 23:15
Bannlyst
Citat:
Var detta ditt förslag på en "korrekt generell bild"?
Att du tycker att det är "rimligt" att "anta" att våldtäktsmän i parrelationer "förmodligen" är mindre än fem procent?
Mindre än fem procent tycker jag verkar rimligt, det är nog till och med i överkant. Men om du vill kan vi ändra siffran till en absurd nivå som 15 procent. Min slutsats är dock fortfarande korrekt och din är missvisande. Men efter att ha läst dina inlägg i den här tråden så betvivlar jag att du förstår det

Jag vill dock tillägga att skulden ligger helt och hållet på våldtäktsmännen. Tjejer ska kunna gå nakna genom Bergsjön och Angered en fredagsnatt utan att behöva bli våldtagna. Vad vi diskuterar är hur lämpligt naiva beteenden är och vilka risker dessa tjejer utsätts för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in