Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Nej, det fick hon inte. Det där var en missuppfattning som spreds i medierna - tillsammans med bland annat falska uppgifter om en fjärrkontroll. Hennes skador var omfattande, men var för sig inte alls allvarliga. Vidare fanns det tydliga frågetecken kring när många av skadorna faktiskt uppkommit.
Kvinnan i Stureplansmålet var enligt mig så medvållande man kan vara till att drabbas av brott. Hon deltog frivilligt i sex med våldsinslag, var psykiskt instabil och självförvållat narkotikapåverkad. Vilket ju även den rättsliga prövningen visade, där stor möda lades på att argumentera kring ifall de båda männen faktiskt förstått att de begått ett brott överhuvudtaget.
Hudfärg har ingenting med saken att göra.
Här är ju du och jag oerhört oense och förmodligen ska den diskussionen föras någon annanstans, så jag nöjer mig med att påpeka att om skador
var för sig inte är särskilt allvarliga, så är det irrelevant. En misshandel bedöms inte utifrån de enskilda slagen, utan hur de har åsamkat skada sammantaget. Förenklat: Om Putte blir misshandlad, så innebär inte det att
samtliga slag han har utsatts för har varit allvarliga för att det ska klassas som misshandel. Om Kalle slår Putte en gång utan att uppnå den effekt han vill ha och därför fortsätter att slå Putte, så är det att bedömas som allvarligt. Alldeles oavsett om det första slaget Kalle utdelade inte var så värst allvarligt för Putte.