2008-04-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Nej, det är i så fall den typen av män de brukar umgås med och som inte brukar våldta dem.

Men nu vet du ju inte att så är fallet eller hur? vet du att dessa kvinnor brukade umgås med blattar från den lokala flyktinganlägningen till vardags och till fest annars eller tar du ignatius ord som lag bara för att du tycker det kunde vara då?
Citera
2008-04-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Försöker var väl att ta i. Hitta en enda domstol som dömt kvinnan till fängelse för att hon fick mannen att tro att det var grönt läge.

Jag tycker det är jävligt viktigt som åklagare att ställa frågan om kvinnan föranlett till att mannen uppfattat att han får dra över henne. Det finns inget som helst kontroversiellt i det. Som svensk är man väl lite mer van att kvinnorna här är nymfomaner hela högen, men det fattar nog inte invadrana direkt. Frågan är bara varför det är kvinnorna själva som fattar det sist.
Nej, ingen domstol som tur är. Vissa individer skuldbelägger kvinnor.
Citera
2008-04-20, 17:04
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Förlåt en nyfiken! Men varför är Stureplansmålet ett undandtag? Hon fick hela sitt underliv söndertrasat och ingen som gillar SDM-lekar gillar att få sina underliv söndertrasade...

Det kan väl inte bero på gärningsmännens hudfärg va? Du verkar ju för övrigt riktigt vettig, så det skulle förvåna mig om det var så

Nej, det fick hon inte. Det där var en missuppfattning som spreds i medierna - tillsammans med bland annat falska uppgifter om en fjärrkontroll. Hennes skador var omfattande, men var för sig inte alls allvarliga. Vidare fanns det tydliga frågetecken kring när många av skadorna faktiskt uppkommit.

Kvinnan i Stureplansmålet var enligt mig så medvållande man kan vara till att drabbas av brott. Hon deltog frivilligt i sex med våldsinslag, var psykiskt instabil och självförvållat narkotikapåverkad. Vilket ju även den rättsliga prövningen visade, där stor möda lades på att argumentera kring ifall de båda männen faktiskt förstått att de begått ett brott överhuvudtaget.

Hudfärg har ingenting med saken att göra.
Citera
2008-04-20, 17:13
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Nej, för nu var det ett gäng svartingar dom hängde med, har man råkat missa att våldtäkter och gruppvåldtäkter sker nästan enbart av svartingar så får man nästan skylla sig själva.

Leker man med elden så bränner man sig förr eller senare.

Jag tycker otroligt synd om dessa tjejer, men samtidigt tycker jag; rätt åt er för att ni inte förstår vad ni sysslar med

Det saknar ju helt relevans. Jag förstår att det är viktigt för dig att få ur dig dina antipatier, men att en viss kategori personer är överrepresenterade i en brottskategori kan inte på något sätt användas som underlag för att dra slutsatser om samtliga individer i den kategorin. Jag tror det var Molson Canadian som tog upp exemplet med fulla män och deras överrepresentation i misshandelsstatistiken. Med din bakvända logik skulle misshandelsoffer som blivit misshandlade av fulla män få skylla sig själva. Så är det inte och det förefaller därmed som ganska uppenbart att trådskaparen är helt snett ute när han anklagar dessa tjejer för att vara korkade.
Citera
2008-04-20, 17:29
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det saknar ju helt relevans. Jag förstår att det är viktigt för dig att få ur dig dina antipatier, men att en viss kategori personer är överrepresenterade i en brottskategori kan inte på något sätt användas som underlag för att dra slutsatser om samtliga individer i den kategorin. Jag tror det var Molson Canadian som tog upp exemplet med fulla män och deras överrepresentation i misshandelsstatistiken. Med din bakvända logik skulle misshandelsoffer som blivit misshandlade av fulla män få skylla sig själva. Så är det inte och det förefaller därmed som ganska uppenbart att trådskaparen är helt snett ute när han anklagar dessa tjejer för att vara korkade.

Om man som kille går fram till en märkbart påverkad kille, och han är typen som ser ut att kunna starta bråk. Då får man helt enkelt skylla sig själv. Man måste inse att värlen fungerar såhär, kan inte tro att allt är en dans på rosor.

För det är vad kvinnorna gjort, sökt sig till problem som de hade kunnat slippa om de hade kunnat undgå genom att INTE umgås med kulturberikarna.

Men nu vet dom förhoppningsvis till nästa gång, synd bara att det ska krävas så drastiska metoder för att dom ska inse det
Citera
2008-04-20, 17:30
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Men nu vet du ju inte att så är fallet eller hur? vet du att dessa kvinnor brukade umgås med blattar från den lokala flyktinganlägningen till vardags och till fest annars eller tar du ignatius ord som lag bara för att du tycker det kunde vara då?

Nej, det vet jag inte. Däremot så begrep jag Ignatius fullkomligt logiska resonemang.

Vi är för övrigt meningsmotståndare i flera frågor, vill jag minnas.
Citera
2008-04-20, 17:36
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Om man som kille går fram till en märkbart påverkad kille, och han är typen som ser ut att kunna starta bråk. Då får man helt enkelt skylla sig själv. Man måste inse att värlen fungerar såhär, kan inte tro att allt är en dans på rosor.

För det är vad kvinnorna gjort, sökt sig till problem som de hade kunnat slippa om de hade kunnat undgå genom att INTE umgås med kulturberikarna.

Men nu vet dom förhoppningsvis till nästa gång, synd bara att det ska krävas så drastiska metoder för att dom ska inse det

Du lägger till fler variabler än vad du får i syfte att få ditt resonemang att hålla. Det är en ganska dålig taktik.

Om man skall uppställa en regel som säger "umgänge med invandrare innebär att man själv bär risken för att bli våldtagen" måste man även tillåta en regel som säger "umgänge med fulla män innebär att man själv bär risken för att bli misshandlad". Någon "märkbar påverkan" eller "farlighet" passar inte in i logiken, så det får du lämna utanför.
Citera
2008-04-20, 17:38
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Du lägger till fler variabler än vad du får i syfte att få ditt resonemang att hålla. Det är en ganska dålig taktik.

Om man skall uppställa en regel som säger "umgänge med invandrare innebär att man själv bär risken för att bli våldtagen" måste man även tillåta en regel som säger "umgänge med fulla män innebär att man själv bär risken för att bli misshandlad". Någon "märkbar påverkan" eller "farlighet" passar inte in i logiken, så det får du lämna utanför.

Okej, men ja. Umgås man med fulla människor så får man också förvänta sig att något dumt kommer ske. Då alkohol är en drog som märkbart påverkar aggressiviteten hos människor.
Citera
2008-04-20, 17:39
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Nej, det fick hon inte. Det där var en missuppfattning som spreds i medierna - tillsammans med bland annat falska uppgifter om en fjärrkontroll. Hennes skador var omfattande, men var för sig inte alls allvarliga. Vidare fanns det tydliga frågetecken kring när många av skadorna faktiskt uppkommit.

Kvinnan i Stureplansmålet var enligt mig så medvållande man kan vara till att drabbas av brott. Hon deltog frivilligt i sex med våldsinslag, var psykiskt instabil och självförvållat narkotikapåverkad. Vilket ju även den rättsliga prövningen visade, där stor möda lades på att argumentera kring ifall de båda männen faktiskt förstått att de begått ett brott överhuvudtaget.

Hudfärg har ingenting med saken att göra.

Här är ju du och jag oerhört oense och förmodligen ska den diskussionen föras någon annanstans, så jag nöjer mig med att påpeka att om skador var för sig inte är särskilt allvarliga, så är det irrelevant. En misshandel bedöms inte utifrån de enskilda slagen, utan hur de har åsamkat skada sammantaget. Förenklat: Om Putte blir misshandlad, så innebär inte det att samtliga slag han har utsatts för har varit allvarliga för att det ska klassas som misshandel. Om Kalle slår Putte en gång utan att uppnå den effekt han vill ha och därför fortsätter att slå Putte, så är det att bedömas som allvarligt. Alldeles oavsett om det första slaget Kalle utdelade inte var så värst allvarligt för Putte.
Citera
2008-04-20, 17:43
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ok. Du jämför alltså med hur du tycker det borde vara? det är väl knappast ett gott underlag för att tala sin sak på ett sakligt sätt.

Nej, jag jämförde inte alls. Jag konstaterade att det historiskt sett i Sverige har gått till så att man fördömer kvinnan som blir våldtagen.

Citat:
När jag får tid, lust och ork. Måste ut och jaga våldtäktsoffer som inte vet sitt eget bästa först.

Det vore betydligt mer effektivt att jaga våldtäktsmännen.
Citera
2008-04-20, 17:44
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Tänker du rationellt när du blir våldtagen av 4 negrar också?

Det hela är kulturellt, om än kanske rasligt. Det är alltså en stor risk tjejer tar varje gång de umgås med invandrare, bara för att inte några våldtagit dom, så innebär det inte att nästa gäng de träffar på inte kommer göra det.

Nej, och bara för att Kalle, Olle och Lasse inte våldtar mig, så innebär inte det att inte Pelle kommer att göra det.

Jag tänker rationellt även i krissituationer, om det var det du var ute efter.
Citera
2008-04-20, 17:47
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Försöker var väl att ta i. Hitta en enda domstol som dömt kvinnan till fängelse för att hon fick mannen att tro att det var grönt läge.

Jag tycker det är jävligt viktigt som åklagare att ställa frågan om kvinnan föranlett till att mannen uppfattat att han får dra över henne. Det finns inget som helst kontroversiellt i det. Som svensk är man väl lite mer van att kvinnorna här är nymfomaner hela högen, men det fattar nog inte invadrana direkt. Frågan är bara varför det är kvinnorna själva som fattar det sist.

Det är ju inte helt ovanligt att man i rätten intar våldtäktsmannens syn på sexualitet i uppsåtsfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in