Citat:
Man behöver inte gå långt tillbaka i diskussionen för att springa på saker som dessa:
Ursprungligen postat av JsonAson
Inte tror väl varken jag eller frivol att någon av motdebattörerna tycker att våldtäkt är okej, däremot försöker iaf jag få dem att inse att genom att skuldbelägga offret godkänner de omedvetet/indirekt en del av det som hänt. Att försöka få dem att öppna ögonen för konsekvenserna av att måla upp offrets delskuld är väl ändå inte att säga att de tycker att våltäkt är okej?
Citat:
Ursprungligen postat av JsonAson
du menar att tjejer som blir våldtagna alltid själva bär yttersta ansvaret, och om det inte var så du menade får du ju gärna ursäkta dig. Det råkar nämligen vara så att våldtäktsmannen bär ansvaret, basta.
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Genom att argumentera för att kvinnor borde ha ett särskilt beteende och vara sas försiktiga för att undvika och riskera våldtäkter legitimerar du det faktum att män våldtar. Fattar du inte det?
Citat:
Tror du att tjejen/tjejer som umgås med killar i vilket gruppvåldtäktsfall som helst innerst inne vill bli påsatta av allihopa mot sin vilja?
Citat:
Okej, så med andra ord rättfärdigar du våldtäktsmannen beteende
Det känns ganska långt ifrån att försöka öppna några ögon. Det är typexempel på stängda diskussioner där man inte har en tanke på att föra en konstruktiv diskussion utan endast försöker svara vasst på andras inlägg. Dina inlägg når dock inte riktigt frivols klass.
)". Kör på med din stil om du vill, jag har min.