2008-05-18, 20:33
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Nähäpp. Om du säger att det inte stämmer, så är det förstås så.

DU tror att folk tycker så. Men du kan inte säga säkert att det stämmer, och det borde någon som är smartare än 99% av mänskligheten förstå.

Så, nöjd nu? Snacka om att märka ord. Eftersom du är så smart så förstod du vad han menade. Trolla kan man nog också säga, eftersom det enbart kan ha varit riktad till honom som en pik, menat att provocera
Senast redigerad av Dancerboy 2008-05-18 kl. 20:36.
Citera
2008-05-18, 20:33
Bannlyst
Citat:
Jag är inte konspirationsteoretiker. Däremot inser jag att våldtäktsmän har flera gemensamma drag. Ett genomgående drag är att de aldrig anser att de våldtar utan hittar på diverse olika omständigheter som gjorde att våldtäkten inte var en våldtäkt.

Källa?
Citera
2008-05-18, 20:34
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
Källa?

MC använder sig aldrig av källor. Det har hon sagt i en tidigare tråd. Hon går bara efter egna åsikter och använder enbart sin egen referensram som diskussionsunderlag, vilket gör henne omöjlig att debattera med eller mot.
Citera
2008-05-18, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
MC använder sig aldrig av källor. Det har hon sagt i en tidigare tråd. Hon går bara efter egna åsikter och använder enbart sin egen referensram som diskussionsunderlag, vilket gör henne omöjlig att debattera med eller mot.

Jag är jättetacksam för att du förklarar så fint, men jag citerar henne för att jag vill att hon ska svara.

Och jag skulle givetvis inte be henne om källa om jag visste att det fanns.
Citera
2008-05-18, 20:38
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Jag kände att jag var tvungen att provocera lite. DU är ju så oerhört provocerande bara genom din närvaro. förresten så vet ju du vad som menas med uttrycket idiot, och alltså borde du veta att jag inte är en sådan. Antifeminist som lätt blir upprörd av galna troll är en mer passande benämning på mig

Människor provocerar inte. Människor låter sig provoceras.
Citera
2008-05-18, 20:39
Bannlyst
Citat:
Nähäpp. Om du säger att det inte stämmer, så är det förstås så.
Nej men om du säger att det stämmer, så måste det ju vara så.
Citera
2008-05-18, 20:40
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:

Jodå det skall du se att människor gör. Eller är du inte människa nu längre? Herregud har hybrisen gått så långt?
Citera
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:

Jag har sagt att jag inte ägnar min fritid åt att googla länkar för ett diskussionsforum på internet. Det är helt riktigt. Jag har dock gett källor ibland, med resultatet "Det tror jag inte på". Det är alltså skitsamma om man källhänvisar eller inte, vilket inte gör mig så mycket egentligen. Jag tycker inte att diskussion är att slänga källor fram och tillbaka. Det är mycket mer intressant att klura ut hur människor tänker och varför.
Citera
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
Jag är jättetacksam för att du förklarar så fint, men jag citerar henne för att jag vill att hon ska svara.

Och jag skulle givetvis inte be henne om källa om jag visste att det fanns.

Haha, jag förstår. Jag ville bara tala om för dig hur det egentligen ligger till. Men vi kommer nog aldrig komma någon vart med henne. Det känns som att stånga pannan blodig mot en tjock betongvägg. (Med enbart tomrum bakom)
Citera
2008-05-18, 20:41
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:

Jo, det finns människor som provocerar. Jag har gjort det flera gånger i mitt liv exempelvis.
Citera
2008-05-18, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Jo, det finns människor som provocerar. Jag har gjort det flera gånger i mitt liv exempelvis.
Omöjligt. Människor provocerar inte, de blir provocerade. Det säger den mest insiktsfulla personen på internet.
Citera
2008-05-18, 20:43
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Jag har sagt att jag inte ägnar min fritid åt att googla länkar för ett diskussionsforum på internet. Det är helt riktigt. Jag har dock gett källor ibland, med resultatet "Det tror jag inte på". Det är alltså skitsamma om man källhänvisar eller inte, vilket inte gör mig så mycket egentligen. Jag tycker inte att diskussion är att slänga källor fram och tillbaka. Det är mycket mer intressant att klura ut hur människor tänker och varför.
Förståeligt och ärligt resonemang. Däremot inser du väl att påståenden utan källor underminerar din trovärdighet, va?

Har vi inte haft denna diskussion nyss förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in