Citat:
Ursprungligen postat av
Burgess
Jag har funderat en smula. Finns det bevis på att Hymme verkligen var vid sommarnöjet? Finns det någon oberoende person dom kan intyga detta? Kanske att jag är onödigt misstänksam, men jag anar oråd när det gäller konstnären . . .
Jag förstår hur du tänker.
Det finns faktiskt en person som kunde intyga detta.
Den 27 juli samtalade "Hymme" med den unga kvinnan som vid tillfället var boende på Gerlesborg.
Om det var han som ringde upp henne eller om det var hon som ringde upp honom vet vi inte. Ej heller när under dagen detta skedde. Vi vet i a f att samtalet gick via en annan persons telefon eftersom familjen Lundquist inte hade telefon i Villa Dalbo.
Denna kvinna är mig veterligen den enda utomstående person som var i kontakt med honom dagarna innan försvinnandet samt den dag som han försvann.
Som jag tidigare har skrivit vid ett flertal tillfällen, så tror jag faktiskt att föräldrarna inte visste var sonen uppehöll sig det datum som kom att bli hans försvinnandedatum.
Har tidigare trott på en del andra teorier, men ju mera jag har satt mig in i hans försvinnande, så tror jag numera på att detta var orsaken.
Är denna teorin den riktiga så skulle det ev. kunna förklara det något märkligt skrivna vykortet. Om det nu var "Hymme" som skrev detta?