2008-04-14, 12:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
– Det ska stötas och blötas vilka rubriceringar det blir. I Pernilla-fallet kommer det att handla om mord, när det gäller Engla är det osäkert, säger Jan Kyrö.

Ja vad säger man...
Absolut inget konstigt, en avdokat till djävulen måste komma med ngt. Men han lär få hitta på mer bättre förklaringar till allt idioten.
Citera
2008-04-14, 12:13
Medlem
Englas pappa

Ingen här har frågat sig hur pappan till flickan mår.
Undrar vad han får för stöd i detta.
Citera
2008-04-14, 12:16
Medlem
AnnaMs avatar
Det lutar nog mer att han åtalas för dråp på Engla.

När jag står på skjutbanan ikväll kommer jag att måla upp bilden av Anders Eklund för mig själv på måltavlan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Absolut inget konstigt, en avdokat till djävulen måste komma med ngt. Men han lär få hitta på mer bättre förklaringar till allt idioten.

Får väl se vad de kommer upp med:

- Han har uppenbarligen lurpassat på henne med bilen i någon form, dvs att ta henne var planerat

- Antagligen har han strypt henne, knappast så att man inte är medveten om vad som sker när man stryper en människa

"Det var inte meningen". Nja. Försvaret kommer förstås bara köra "vållande till annans död", hävda att han körde in på vägen för att pissa och råkade köra på flickan, fick panik och dumpade kroppen. Eller någon annan rövarhistoria.
Citera
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:

Allt är som vanligt med andra ord. Pappor får inte mycket medkänsla vare sig inom rättväsendet eller inom samhället i övrigt.
Citera
2008-04-14, 12:18
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Det lutar nog mer att han åtalas för dråp på Engla.
Hur skulle han klara sig på det?
Men visst, i dagens rättssamhälle skulle det inte förvåna mig...
Citera
2008-04-14, 12:20
Medlem
Chandler Bings avatar
[quote=rattelsnake]– Det ska stötas och blötas vilka rubriceringar det blir. I Pernilla-fallet kommer det att handla om mord, när det gäller Engla är det osäkert, säger Jan Kyrö.

(AB)

Ja vad säger man...[/QUOT

Kan det ha varit en olycka???? Han har kört på Engla och fått panik? Måste gömma cykel och kropp snabbt? Han erkänner inte mord utan att han "bragt henne om livet"
Citera
2008-04-14, 12:21
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Hur skulle han klara sig på det?
Men visst, i dagens rättssamhälle skulle det inte förvåna mig...
Rätta mig nu om jag har fel. Kan inte mycket om detta, men brukar det inte heta mord om det är planerat och dråp om det inte är det? Jag kan ju ha fel.
Citera
2008-04-14, 12:22
Medlem
Det råder väl inget tvivel på att denna människa är gravt sjuk och behöver hjälp. Som vanligt uppmärksammas sånt här när det redan är försent. Denna snubbe borde få psykvård.
Citera
2008-04-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Kan det ha varit en olycka???? Han har kört på Engla och fått panik? Måste gömma cykel och kropp snabbt? Han erkänner inte mord utan att han "bragt henne om livet"

Kvittar väl. Blir sluten psykiatrisk vård, ute efter 3 månader.
Citera
2008-04-14, 12:24
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Han lämnade sin dotter när hon var alldeles nyfödd. Det var hans eget val. Jag tycker att det var otroligt plumpt av honom att kritisera mamman från Kanada - Hur kunde Engla få cykla ensam? Snacka om att skuldbelägga. Med tanke på hans leverne som gatukonstnär kan man anta att det är vi skattebetalare som har fått stå för underhåll för hans döttrar alla dessa år också.

Jag tänker mer på mamman som tagit ensam hand om henne under 10 år. Hur hon ska må, och ångra att hon inte hämtade dottern med bil just den lördagen. Englas 12-åriga syster glöms bort, hon har förlorat sitt enda syskon, en älskad lillasyster. Rörande att se deras Kamratsidor om världens bästa syster etc.
Citera
2008-04-14, 12:24
Medlem
Mikaelias avatar
[quote=Chandler Bing]
Citat:
– Det ska stötas och blötas vilka rubriceringar det blir. I Pernilla-fallet kommer det att handla om mord, när det gäller Engla är det osäkert, säger Jan Kyrö.

(AB)

Ja vad säger man...[/QUOT

Varför skulle han kört in på vägen till Englas hus för?!
Det är ju en mycket störd människa som förmodligen har gjort jävligt vidriga saker med henne innan han plågade henne till döds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in