2008-04-13, 22:26
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Vad då vill du hitta ett lik? Är nog inget man vill önska någon att hitta. Det var bra att det var polisen som fick hitta henne med hjälp av AE. De är vana hantera sådana här hemskheter.

Kan bara svara för mig själv hade jag hittat en tioårings lik hade jag nog aldrig blivit människa igen på ett bra tag . Hade behövt psykologhjälp lång tid. Så trots allt var glad att du inte hitta henne.
Självklart vill väl ingen hitta ett lik överhuvudtaget. Men man är väl inte ute och letar efter inget alls. Hellre hitta ett lik än att inte hitta flickan alls.
Citera
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Verkar det inte snarare som om han faktiskt inte är psykiskt sjuk i lagens mening, utan korkad, översexuell (fast tydligen inte utlösning i Pernillamordet - lyckades hon knäa honom och ta bort den lusten?) och ond.

Livstids fängelse är det i så fall ingen tvekan om.

Som en kommentar till det där med utlösningen. Alla sexförbrytare får den inte att stå eller får inte utlösning under själva brottet. De måste ju slåss med offret och det kan säkert påverka erektionen. De runkar säkert i efterhand när de återupplever händelsen. Men som sagt var sexbrott behöver inte betyda att våldtäktsmannen/sexmördaren får utlösning eller ens ett fast stånd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns redan prover på alla barn som är födda 1972 och senare. Polisen brukar ofta begära ut dem för DNA-analyser när de jagar någon som är på fri fot och som håller sig undan eller om man behöver många prover på t.ex. de som bor i en viss ort (då behöver man bara kalla in de som är födda före 1972 för provtagning).

Tackar för infon! Kände inte till detta.

Känns på något sätt tryggare att det finns ett sådant register.

Synd bara att det inte gäller även för folk som är födda tidigare än '72.
Citera
2008-04-13, 22:27
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1987
Någon som vet om det rörde sig mer än bara ett mord?
Sexuellt utnyttjande? Misshandel?

Nej, inget sånt har framkommit. Tids nog får vi veta.
Citera
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vätte
Dåså, då kan han se fram emot en lång och bekväm vistelse på hotellanstalt. Förstklassig mat, tillgång till underhållning och träningslokaler, gratis utbildning, frekventa permissioner och naturligtvis några hundralappar i veckan i fickpengar. Samtidigt som kärleksbreven från svenska kvinnor trillar in med jämna mellanrum.

Tyvärr...ja...
Helt sjukt det med men sant!
Det fanns förr en kåk i Östersund dit sexualbrottslingar hamnade, lite mer skyddat från andra interner som kan bli lite arga på såna svin...
Han får det säkert lugnt o trevligt, med som du säjer, kärleksbrev från kvinnor som förstår hur olycklig han är...
Pedofili går inte att bota, det är som att försöka bota homosexuella! (jag har inga fördomar mot homos! Det var bara en jämförelse!)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Jag känner mig väldigt illa till mods över att veta att denna, då lite småsnuskiga människa som jag umgicks med för många år sen visar sig vara seriemördare.
Hur fan kan det slå runt så jävla mycket?

AnnaM, jag förstår att du tycker det känns väldigt obehagligt att du en gång i tiden umgåtts med AE. Men tänk på att det inte alls är säkert, snarare mindre sannolikt, att han kunde ha begått några mord då. I princip alla som begår den här typen av brott har en lång, lång utveckling bakom sig innan de kommer till den punkten att de verkligen skadar en annan människa allvarligt. De har nästan alltid en bakgrund av "småstört" beteende (som att runka i damtrosor) som så småningom blir mer stört (tex blottning, stalkning, antastningar) för att sedan övergå till våldsamma kontaktbrott. De flesta småstörda typer blir aldrig några mördare, men en liten subgrupp kan bli det.

Kanske var Pernilla hans första mord, kanske begick han överfall och även mord tidigare, jag skulle kunna tänka mig kring 20-årsåldern, inte tidigare. Jag skulle verkligen inte bli förvånad om det visar sig att han kan bindas till fler brott.

Vad gäller Tomas Qvick som någon nämnde, så är han absolut inte skyldig till alla de mord han är dömd för (8) och än mindre alla dem han erkänt. Frågan är om han mördat någon överhuvudtaget, men det är en annan diskussion.
Citera
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norskan11
usj, så ekkelt å høre hans røst...
http://mordhotare.tk/
Det där lät inte som honom.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ursäkta mig är det lika barbariskt att döda en människa som har gjort sig skyldig till vidriga brott som att döda en helt oskyldig flicka? I bland drivs värderelativismen så långt så att det gränsar till dumhet.
Värderelativism är en sak. Att det i det här fallet skulle vara korkat med dödsstraff av utredningstekniska skäl är en halt annan. Det är viktigare att så många brott klaras upp som möjligt, som att allmänheten får sin hämndlystnad tillfredsställd. Och avrättade mördare är jäkligt svåra att förhöra.

Det räcker så bra att låsa in honom och slänga nyckeln.
Citera
2008-04-13, 22:29
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norskan11
usj, så ekkelt å høre hans røst...
http://mordhotare.tk/
"ha en bra dag.. och sköt om er"

Fy fan..
Citera
2008-04-13, 22:29
Medlem
David416s avatar
Var det inte uppe på efterlyst att han som mördade pernilla även ska ha mördat Malin på östra kyrkogården i Göteborg 1994?
Citera
2008-04-13, 22:30
Medlem
AE på bild i norsk tidning

Vet inte om någon annan noterat detta, men www.vg.no visar ocensurerad bild på AE...
Citera
2008-04-13, 22:30
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Om han nu kan kopplas till ännu flera ouppklarade brott, skall han kunna förhöras och dömas för dem också. Det är det minsta andra offer förtjänar. Jag håller dock med om att han skall dömas till det strängaste straffet som är möjligt, i detta läge livstids fängelse.

Okej, men jag för en diskussion om vad som är etiskt korrekt. Avrättningen skulle inte behöva äga rum föränn om ett par år, under den tiden skulle man säkert hinna diskuter hans övriga brott.

Citat:
Tro mig, han kommer inte få det lätt i livet. Permissioner kan diskuteras dock.
Problemet i Sverige är att straffet inte alla gånger ses som ett straff, istället läggs tonvikten på någon form av rehablitering. På fängelset kommer han kunna äta god mat, se på tv, ta emot besök, han kommer ha en acceptabel tillvaro.

Jag menar att dödsstraff skall vara ett alternativ för att samhället skall kunna visa på vilka värden man sätter på värnlösa människors liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in