Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Jag känner mig väldigt illa till mods över att veta att denna, då lite småsnuskiga människa som jag umgicks med för många år sen visar sig vara seriemördare.
Hur fan kan det slå runt så jävla mycket?
AnnaM, jag förstår att du tycker det känns väldigt obehagligt att du en gång i tiden umgåtts med AE. Men tänk på att det inte alls är säkert, snarare mindre sannolikt, att han kunde ha begått några mord då. I princip alla som begår den här typen av brott har en lång, lång utveckling bakom sig innan de kommer till den punkten att de verkligen skadar en annan människa allvarligt. De har nästan alltid en bakgrund av "småstört" beteende (som att runka i damtrosor) som så småningom blir mer stört (tex blottning, stalkning, antastningar) för att sedan övergå till våldsamma kontaktbrott. De flesta småstörda typer blir aldrig några mördare, men en liten subgrupp kan bli det.
Kanske var Pernilla hans första mord, kanske begick han överfall och även mord tidigare, jag skulle kunna tänka mig kring 20-årsåldern, inte tidigare. Jag skulle verkligen inte bli förvånad om det visar sig att han kan bindas till fler brott.
Vad gäller Tomas Qvick som någon nämnde, så är han absolut inte skyldig till alla de mord han är dömd för (8) och än mindre alla dem han erkänt. Frågan är om han mördat någon överhuvudtaget, men det är en annan diskussion.